Porsche prozradilo další detaily nového elektromobilu Taycan. Máme se těšit na expresní dynamiku, dlouhý dojezd a velmi rychlé dobíjení. Aktuálně probíhá testování přibližně stovky prototypů. Vyrábět se první čistě elektrické Porsche začne koncem příštího roku.
Porsche Taycan vsadí na podobnou koncepci, jakou využívá Jaguar I-Pace a jaká bude u podobných aut zřejmě velmi populární. U každé nápravy bude jeden elektromotor. Kromě ideálního rozložení hmotnosti je totiž tohle řešení vhodné také z pohledu pohonu a rekuperace. Kvůli přenosu váhy při akceleraci je lepší uložit elektromotor dozadu, ale zadní náprava kvůli odlehčování při brzdění zase není schopná tolik rekuperovat. V případě předního pohonu je tomu přesně naopak. Dva elektromotory tedy kombinují výhody obou levnějších řešení.
Doporučujeme: Jaguar I-Pace je všehoschopný elektromobil, který může nahradit běžná auta (první jízdní dojmy)
Porsche vsadí na kompaktní elektromotory s celkovým výkonem soustavy více než 440 kW (600 k). Motory budou menší, protože na vinutí nebude použit klasický drát s kulatým, nýbrž s obdélníkovým průřezem. Tím lze dostat do menšího prostoru více mědi, což zvýší výkon a točivý moment při zachování vnějších rozměrů. Kapacita lithium-iontových baterií údajně vystačí k ujetí více než 500 km. Zajímavá je příprava pro dobíjení výkonem až 350 kW. Super rychlé dobíjecí stanice by pak za zhruba patnáct minut dostaly do auta elektrickou energii potřebnou k ujetí 400 km. Pokud jde o dynamiku, vůz bude schopný akcelerovat z nuly na 100 km/h za méně než 3,5 sekundy.
Než si budete moci pořídit první elektrické Porsche, ještě chvíli to potrvá. Produkce by měla začít koncem příštího roku s tím, že podle současných plánu vznikne dvacet tisíc exemplářů během dvanácti měsíců. Příští rok do nabídky Porsche kromě elektromobilu dorazí také Cayenne s karoserií kupé.