Ačkoli se může zdát, že je spalovací motor mrtev, není tomu tak. Ví to i automobilka Porsche, která sice poslední dobou představuje jeden plug-in hybrid za druhým a prolíná to koncepty elektromobilů, ale bez klasického typu pohonu se neobejde. Na to jsou její zákazníci stále ještě dost konzervativní.
Podle Porsche je totiž pořád nejdůležitější zážitek z jízdy, ale jak asi tušíte, pod tím si lze představit cokoli. Proto chce Porsche nabídnout zákazníkům všechny tři možnosti: hybrid, elektromobil i klasický model se spalovacím motorem. Přesto bude úspěch nejvýdělečnější značky koncernu VW záležet na produkční verzi elektromobilu Mission E, připomínají Automotive News.
Doporučujeme: Test Porsche 911 Carrera 4 GTS – Obehraná písnička. Zaplaťpánbůh
Velké otazníky visí nad budoucností klasických sportovních modelů, tedy vstupní řady 718 Boxster a Cayman a samozřejmě také ikonické 911. Ohledně Porsche 911 už padlo, že příští generace dostane elektrickou asistenci ve formě mild-hybridního systému. Ovšem obavy o ztrátu charakteru bychom asi mít nemuseli. Spalovací motor bude nadále hlavním pohonným ústrojím.
Přesto se v příští generaci modelu 911 dočkáme i plug-in hybridní verze, která má mít elektrický dojezd okolo 70 km. Porsche intenzivně pracuje na nových akumulátorech, protože právě vysoká hmotnost těch aktuálních brání jejich nasazení ve sportovním autě. Fanoušci tradičního pohonu se ale bát nemusí, klasické verze s výhradně spalovacím motorem zůstanou.
Pokud jde o další modely, třeba prodeje Porsche Panamera s hybridním systémem dosahují v Evropě 60 %. Právě Panamera a Cayenne mají být do budoucna modely s výhradně hybridním systémem pohonu a mají pomoci se snížením průměrných korporátních emisí celé značky.