Podobně jako například Jaguar, také Porsche důsledně pečuje o své staré modely. Slouží mu k tomu divize Porsche Classic, která kromě jiného obstarává náhradní díly. V současnosti jich má pro majitele historických vozů k dispozici zhruba 52 tisíc, jenže najdou se i případy, kdy ani v tomto množství není to, co některý z majitelů potřebuje. A přesně proto teď automobilka přichází s moderním řešením.
Doporučujeme: Jaguar opět vyrobí auto ze své minulosti. Chystá se produkce modelu D-Type z 50. let
Porsche použije pro výrobu určitých specifických dílů technologii 3D tisku. Konkrétně půjde o méně obvyklé náhradní díly. Porsche Classic sice dokáže díly původními postupy vyrobit, jenže někdy by taková dodatečná výroba byla příliš drahá, protože by bylo potřeba nejprve obstarat potřebné nástroje. 3D tiskárna je proto velmi efektivní náhradou, kdy jedno univerzální zařízení může vyrábět různé díly.
Jako příklad Porsche uvádí páku spojky pro model 959. Jde o velmi důležitý díl, nicméně vzhledem k tomu, že dohromady vzniklo pouze 292 exemplářů, mnoho kusů potřeba nebude. Automobilka tedy tento díl vyrobila za pomoci technologie nanášení ocelového prachu. Podobným příkladem je pak třeba držák zpětného zrcátka pro 911 Speedster.
Doporučujeme: Retro na neděli — Ferrari F40 vzniklo z nouze. Nyní slaví 30 let
Porsche zároveň počítá s využitím 3D tisku také pro díly vyrobené z plastu. V současnosti automobilka zkouší dalších dvacet náhradních dílů. V konečném důsledku by místo skladu plného dílů postačila pouze databáze obsahující data pro výrobu jednotlivých součástek a ty by se vytiskly tehdy, pokud by je zákazník potřeboval, čímž se ušetří náklady za skladování.