Porsche 935 se vrací na scénu jako důkladně přepracovaná 911 GT2 RS za 18 milionů

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Porsche nadělilo fanouškům ke svým 70. narozeninám moc pěkný dárek 

  • Na scénu vrátilo závodní model 935 „Moby Dick“

  • Moderní provedení je založené na modelu 911 GT2 RS. Má 700 koní a váží pouze 1380 kg 

  • Celkem vznikne 77 exemplářů s cenou zhruba 18 milionů korun 

Letošní rok je plný různých jubileí a jedno z nich se týká také automobilky Porsche. Ta slaví 70. výročí a k narozeninám si nadělila mimo jiné moc zajímavé auto. Na scénu se totiž vrátil závodní model 935. Nejde o nově vyrobeného veterána, jak to dělají některé jiné značky, nýbrž o moderní vůz založený na modelu 911 GT2 RS. Pokud se vám líbí, máme dobrou zprávu. Bude se sériově vyrábět.

Podobně jako původní 935 má i ta moderní většinu karoserie vyrobenou z kompozitních materiálů. Konkrétně z lehkého, karbonem vyztuženého plastu. A stejně jako originál, kterému se právě kvůli tvaru karoserie přezdívalo Moby Dick, dostal i následovník výrazně protaženou záď. Proto měří na délku 4,87 metru. Kvůli rozšíření blatníků přesahuje šířka karoserie dva metry. Za pozornost stojí také kola s aerodynamickými kryty a bojové barvy Martini. Samozřejmě došlo i na aerodynamické úpravy v čele s obřím zadním křídlem, do kterého jsou integrována koncová světla. Stejně  to má současný závodní speciál 919 Hybrid LMP1. Od jiného závodního sourozence, modelu 911 RSR (ten vyhrál Le Mans), si novodobá 935 vypůjčila pro změnu zpětná zrcátka.

Test Porsche 911 Carrera 4 GTS: Obehraná písnička. Zaplaťpánbůh
Přečtěte si také:

Test Porsche 911 Carrera 4 GTS: Obehraná písnička. Zaplaťpánbůh

Interiéru dominuje masivní bezpečnostní klec, karbonová skořepinová sedadla, barevný digitální přístrojový štít a volant z karbonu. Protože jde o závodní automobil, standardem je pouze sedadlo řidiče. Na přání ovšem můžete dostat i druhé sedadlo pro spolujezdce. Samozřejmostí jsou šestibodové pásy a nechybí ani klimatizace.

Moderní Porsche 935 vznikalo jako auto, které do běžného provozu nikdy nepojede, takže technici nebyli vůbec ničím omezováni. Dvojitě přeplňovaný šestiválec o objemu 3,8 litru dosahuje výkonu 515 kW (700 k), přičemž vůz neváží ani 1400 kg. Převodovka je sedmistupňová dvouspojková. Jízdní výkony Porsche neuvádí.

Celkem vznikne série čítající pouze 77 exemplářů. Cena je 701 948 eur, tedy v přepočtu zhruba 18 milionů korun. Pokud si tenhle bezesporu velmi krásný vůz objednáte, dostanete ho nejdříve v červnu příštího roku.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?