Porsche už tradičně postupně doplňuje nabídku variant u svých modelů. Nově tak přibylo „základní“ Turbo, které má u Porsche 911 vyplnit mezeru mezi Carrerou S a Turbem S. Jako obvykle bude k mání v karosářských verzích kupé a kabriolet.
Nové Porsche 911 Turbo má vzadu uložený dvojitě přeplňovaný plochý šestiválec o objem 3,8 litru. Ten produkuje výkon 427 kW (580 k) a maximum točivého momentu 750 Nm. To je o 40 koní a 40 Nm víc než předešlá generace. I díky tomu dokáže akcelerovat z nuly na 100 km/h za 2,8 sekundy, což je o dvě desetiny rychleji. Uhání až 330 km/h.
Zuffenhausen zdůrazňuje, že i když jde o dostupnější model, používá Turbo v podstatě nezměněnou techniku z dražší 911 Turbo S. K dispozici je tak pohon všech kol, natáčení zadní nápravy či osmistupňová automatická převodovka. Rozdíl je třeba v brzdách. Zatímco Turbo S má ve standardu karbon-keramické disky, Turbo dostalo klasické litinové o velikosti 408 mm vpředu a 380 mm vzadu.
Ceník Porsche 911 Turbo se ještě na českých stránkách dovozce neobjevil, ale mohlo by se tak stát velmi brzy. Známá je například cena pro britský trh. Ta startuje na částce 134 400 liber za kupé a 143 560 liber za kabriolet. V přepočtu tedy novinka vychází na 3 955 392, resp. 4 224 971 korun.
Porsche 911 Turbo vs. 911 Turbo S: Srovnání parametrů
Porsche 911 Turbo (992) | Porsche 911 Turbo S (992) | |
---|---|---|
Nejvyšší výkon (kW/k): | 427/580 | 477/650 |
Nejvyšší točivý moment (Nm): | 750 | 800 |
Zrychlení 0-100 km/h (s): | 2,8 | 2,6 |
Nejvyšší rychlost (km/h): | 330 | 330 |