Přestože současná generace Porsche 911 s označením 992 nabízí nejvíce derivátů v celé historii, která trvá téměř šest desítek let, nenajdeme v ní ani jeden, kterému by za zadní nápravou pracoval atmosféricky plněný motor. Tedy pohonná jednotka, která od nepaměti vytvářela kult Porsche 911.
Frank-Steffen Walliser, technický šéf Porsche pro řadu 911, v rozhovoru pro britský magazín Evo uvedl, že ani v budoucnu není v plánu se přeplňování turbodmychadly zbavit. Jinými slovy se atmosféricky plněný motor v Porsche 911 již neobjeví, a to především proto, že motorový prostor generace 992 neumožňuje použít jediný motor tohoto typu, kterým automobilka Porsche disponuje. Konkrétně se jedná o čtyřlitrový šestiválec z Caymanu GT4.
Walliser uvedl, že náklady na úpravu této pohonné jednotky by byly příliš vysoké, protože nejde pouze o motor samotný, ale také o motorový prostor. Tato varianta nedává z obchodního hlediska smysl.
Pro skalní fanoušky 911 jde o nepříjemnou zprávu. Ovšem technický šéf měl i jednu velmi pozitivní. Týká se manuální převodovky, o které řekl, že za ni bude bojovat do poslední chvíle. Současně ale připouští, že jednou přijde den, kdy i manuální 911 skončí, protože majitelé v drtivé většině volí převodovku samočinnou.