Tovární přestavby Porsche 911 na závodní vůz mají dlouhou historii a vlastně stojí za tím, že je tento model považován za nejúspěšnější závodní auto všech dob. Nyní automobilka představila modernizovanou verzi závodního speciálu 911 GT3 R, který vychází ze sériové 911 GT3 RS. S tou dokonce sdílí produkční motor, tedy plochý šestiválec 4,0 l s atmosférickým sáním.
Ve speciálu 911 GT3 R má ale motor s pevným setrvačníkem výkon přes 550 koní, ačkoli automobilka upozorňuje, že v závislosti na pravidlech některých soutěží FIA může motor dostat restriktor sání kvůli vyvážení výkonnosti startovního pole. To samé se týká i hmotnosti, některé vozy ve vybraných třídách a soutěžích dostávají povinná závaží.
Doporučujeme: Retro: Ruf CTR Yellowbird vznikl „nechtěně“, přesto se stal legendou
Proti předchozí verzi má nová 911 GT3 RS nové zadní křídlo a prodělala několik zásadních modifikací na karoserii. Panely karoserie jsou nyní z uhlíkového kompozitu, okna jsou tradičně z tvrzeného polykarbonátu. Nová je přední i zadní náprava a nové jsou také standardně dodávané litinové brzdy. Vpředu mají kotouče průměr 390 mm a šestipístkové třmeny, vzadu 370 mm a čtyřpístkové třmeny.
Porsche modernizovalo rovněž bezpečnostní vybavení a vedle nové bezpečnostní nádrže o objemu 120 litrů s hrdlem pro tankování na obou stranách má auto jinou bezpečnostní klec, nové šestibodové pásy a také zesílenou ochranu a účinnější deformační zóny na boku. Standardem je šestistupňová sekvenční převodovka s řazením pod volantem a nastavitelný zadní diferenciál.
Poprvé může mít Porsche 911 GT3 R také klimatizaci, i když ta má vedle komfortu řidiče zajíšťovat především bezpečnost. V deštivých závodech se totiž díky ní nezamlžují zevnitř skla. Nový závodní speciál nabízí i palubní telemetrii, která podle přání může ukládat až 100 GB dat. A za to všechno si Porsche řekne 459 000 eur bez daně, tady s naší DPH asi 14 milionů korun.