Porsche 911 GT2 RS má za sebou oficiální premiéru. Představilo se na Festivalu rychlosti v Goodwoodu a už konečně známe všechna technická data, o nichž se prozatím jen spekulovalo. Jedno však bylo jisté od začátku. Tohle bude nejvýkonnější produkční Porsche 911 všech dob.
Základní koncepce se nijak nemění. Vzadu je plochý šestiválec 3,8 l se dvěma turby, odvozený od pohonné jednotky modelu 911 Turbo S. Jak už jsme psali dříve, GT2 RS má větší turba a také systém ostřikování mezichladiče vodou, což má ještě zvýšit výkon. Ten dosahuje hrozivých 515 kW (700 k), točivý moment má hodnotu 750 Nm.
Porsche 911 GT2 RS má tradičně poháněná pouze zadní kola, ale tentokrát je tu výhradně upravený dvouspojkový automat se sedmi rychlostmi. Nejvýkonnější 911 všech dob zrychlí na 100 km/h za 2,8 sekundy a rozjede se na 340 km/h. A to i přes to, že má na okruhy nastavenou aerodynamiku se zvýšeným přítlakem.
Doporučujeme: Porsche 911 Turbo S je v edici Exclusive ještě výkonnější, vzácnější, rychlejší… a dražší
Pohotovostní hmotnost 1470 kg se zdá vysoká, ale Porsche šetřilo, kde se dalo. Nové jsou panely karoserie, lehčí jsou i kola a hmotnost snižují i standardně dodávané karbon-keramické brzdy. Například titanový výfuk uspořil oproti soustavě použité u modelu 911 Turbo S celkem 7 kg. Tentokrát 911 GT2 RS navíc nepřišla o prvky výbavy jako je klimatizace či audio systém. Dalšího snížení hmotnosti lze dosáhnout příplatkovým paketem Weissach, který vymění některé kovové díly za karbonové a přinese rovněž odlehčená hořčíková kola.
I ostrá 911 GT2 RS s prakticky okruhovým podvozkem dostala aktivní natáčení zadní nápravy. S trakcí by díky polozávodním pneumatikám 265/35 ZR 20 vpředu a 325/30 ZR 21 vzadu problém být neměl.
Ačkoli si Porsche za novou GT2 RS řekne v Německu 285 220 eur včetně DPH (přibližně 7,5 mil. Kč), už je údajně vyprodaná. K velmi speciálnímu modelu si mohou zákazníci objednat ještě velmi speciální hodinky Porsche Chrono za 9450 eur (bezmála čtvrt milionu korun).