Porsche 911 GT2 RS nebude jen načipované Turbo S. Nabídne přes 650 koní

05.06.2017
1 nový názor
Autor: Redakce
  • Porsche brzy představí ostrou 911 GT2 RS

  • Bude to nejvýkonnější a nejrychlejí produkční 911 v historii

  • Dostane automatickou převodovku PDK

  • No Nordschleife údajně zajede čas pod sedm minut

Premiéra nového nejdivočejšího Porsche 911 všech dob se blíží. Automobilka dokončuje vývoj modelu 911 GT2 RS a dokonce už nechala vybrané redakce projet maskovanými předsériovými prototypy. Mezi šťastlivce patřili i kolegové z britského magazínu Evo, kteří už znají také slibovaná technická data nové ostré „über-911“.

Porsche 911 GT2 RS dostane dvěma turby přeplňovaný plochý šestiválec 3,8 l. Stejný motor má i Porsche 911 Turbo S, ale v GT2 RS bude stejný vlastně jen blok motoru a základní prvky. Vnitřnosti budou úplně nové, jiný bude i výfuk, sání a obě turba budou větší. Výsledkem má být výkon „přes 650 koní“. Přesné číslo automobilka ještě tají, ale hovoří se o hodnotě 660 koní. Minulá GT2 RS měla výkon 620 koní.

Doporučujeme: Video: Srovnání nového Porsche 911 GT3 a Ruf CTR na Ringu vám vezme dech

Točivý moment má dosahovat hodnoty přibližně 750 Nm. Porsche hovoří o akceleraci na 100 km/h „za méně než tři sekundy“, akceleraci na 200 km/h za „méně než devět sekund“ a nejvyšší rychlosti 340 km/h. Standardem má být upravená dvouspojková převodovka PDK, která bude posílat všechnu sílu výhradně na zadní kola.

O hmotnosti se Porsche nezmiňuje. Dotazy odbývalo prohlášením, že bude 911 GT2 RS vážit „pod 1500 kg“. Počítá se i s příplatkovým Weissach paketem, který dodá lehčí kola, titanovou ochrannou klec, odebere klimatizaci a rádio a hmotnost tak klesne o dalších 30 kg. Podle Porsche ale není potřeba díky velkému výkonu očesávat úplně všechno.

Doporučujeme: Už jich jezdí milion! Podívejte se, jak Porsche vyrábělo jubilejní 911

Zajímavým konstrukčním prvkem je systém ostřikování mezichladiče stlačeného vzduchu vodou. Na to má 911 GT2 RS samostatnou nádrž, která pojme pět litrů. Náplň údajně postačuje na tři ostrá kola na Nordschleife. Podvozek bude svým nastavením připomínat soutěžní 911 Cup. Porsche očekává, že se dostane s časem na Nürburgringu pod sedm minut.

Prozatím se neví, jak to bude s dostupností. Porsche nechtělo potvrdit, jestli bude 911 GT3 RS vyráběna jen v předem omezené sérii a za jakou cenu. Stejně není pochyb o tom, že většině fanoušků zůstane nejdražší produkt řady 911 zapovězen. Jim nezbyde než čekat, jestli se také objeví v nějakém z herních simulátorů...

  • Našli jste v článku chybu?