Porsche se zatím elektrifikaci svých modelů až na pár výjimek úspěšně vyhýbá. Doufejme, že to tak zůstane co nejdéle (i když příští rok dorazí čistě elektrický Taycan). Pokud ale z nějakého důvodu elektrifikované Porsche chcete už teď, možnosti jsou. V Holandsku například přestavují 911 ze šedesátých a osmdesátých let na elektromobily a teď polečnost Vonnen Performance začíná nabízet úpravu modelů 911, Cayman nebo Boxster na hybridy.
Teorie zní velice slibně. Jednoduše přistavíte svoje auto (musí být vyrobeno od roku 2012 dál) a technici od Vonnen Performance vymění setrvačník za elektromotor. Aktuálně je nabízeno provedení s parametry 130 kW (177 k) a 200 Nm, časem má dorazit varianta disponující výkonem 259 kW (353 k). S instalací elektromotoru souvisí také nasazení akumulátoru s kapacitou 1 kWh a přidání systému chlazení. Zároveň je z auta odstraněn startér a klasická baterie.
Elektromotor fakticky ulehčuje práci spalovací jednotce. Pouze s využitím elektrické energie vůz jet nemůže. Vonnen Performance slibuje razantní zlepšení jízdní dynamiky. Například u Porsche 911 Carrera (2012) znamená tento tuning nárůst výkonu a točivého momentu přibližně o 50 %, zatímco hmotnost vzroste pouze o čtyři procenta. Řidič pak dostane k dispozici několik jízdních režimů, které upravují chování elektromotoru. Jedním z nich je režim Off-Line, kdy elektromotor pracuje tak, aby spalovací jednotce nepomáhal, ale aby zároveň nevytvářel odpor.
Výhodou má být kromě lepší dynamiky také nižší spotřeba paliva nebo nižší opotřebení brzd, protože elektromotor umí brzdit za pomoci rekuperace. Dalším bonusem je fakt, že spalovací jednotka zůstává sériová, což nechává prostor k dalším úpravám a dalšímu zvyšování výkonu.
Jakkoliv to celé vypadá slibně, jeden problém tu je. Cena. Vonnen Performance si hybridní přestavbu modelů Porsche cení na 75 tisíc dolarů, tedy v přepočtu bezmála 1,7 milionu korun. Abyste získali místo na pořadníku, budete muset zaplatit zálohu ve výši 220 tisíc korun. Aktuálně je tato úprava dostupná pro modely 911, Boxster a Cayman z let 2012 až 2016. Od poloviny příštího roku ji pak bude možné instalovat do Porsche 911 z let 1965 až 1989.