Alpina přiveze na autosalon do Frankfurtu nový vrcholný diesel montovaný do řady 5. Jmenuje se Alpina D5 S. Třílitrový řadový šestiválec s výkonem 240 kW (326 k) a točivým momentem 700 Nm posílá svoji sílu na všechna kola přes pohon xDrive, ale Alpina si charakteristiku čtyřkolky upravila.
Upravený je taky osmistupňový automat, který je rovněž ve standardní výbavě. Na 100 km/h akceleruje nejrychlejší naftová Alpina založená na řadě 5 za 4,9 sekundy a dvoustovkou jede po dvaceti sekundách, což rozhodně není na velký a těžký sedan (nebo kombík) s dieselem špatná hodnota. Alpina tradičně nemá omezovač rychlosti, takže tenhle diesel umí upalovat 275 km/h.
Doporučujeme: Test na pondělí: BMW M550i xDrive M Performance
Alpiny se vždycky odlišovaly nastavením podvozku a tím, že i na velkých kolech s nízkým profilem jezdí pocitově lépe než běžná BMW na runflatech. Alpina D5 S má dvacítky, které jsou o 15 kg lehčí než kola od BMW. Klasické odlišující znaky jako označení na náraznících, decentní spoilery a linka na boku zůstávají, stejně tak poměrně bohatá výbava s kůží a plno dalších zajímavých detailů včetně plakety s pořadovým číslem.
Alpiny byly vždycky drahé, ale stejně dovybavený bavorák z běžné nabídky stojí prakticky stejně a často nemá takový výkon. A především není tak speciální. Alpina mívá smysl i z hlediska zůstatkové hodnoty, kterou si drží výrazně lépe.