Od pátku běží na Pražském okruhu D0 hned čtyři úseková měření. Jde o dvě místa, ale v každém směru – jedno u Jesenice a Jedno u Modletic. Kamery budou kontrolovat dodržování maximální povolené rychlosti. Obvykle tam platí 130 km/h, ale rychlost může být i snížená pomocí proměnných dopravních značek.
Zvláštní je, že se rychlost bude kontrolovat na úsecích, které v rámci českých silnic patří k velmi bezpečným a bezproblémovým místům. Redakce Autobible si tuto část pražského okruhu D0 ověřila v databází Centra dopravního výzkumu, kde jsou zaznamenané všechny dopravní nehody včetně jejich příčin.
V období od 1. ledna do čtvrtka 15. října se v tomto úseku, který patří mezi vůbec nejfrekventovanější v Česku, stalo pouze 18 nehod. Překročení maximální povolené rychlosti mělo figurovat jen u jediné, jejíž příčinou byl podle policie „jiný druh nepřiměřené rychlosti“. Jinak se například třikrát opakuje „nedodržení bezpečné vzdálenosti“, „řidič se plně nevěnoval řízení vozidla“ nebo „při přejíždění z jednoho pruhu do druhého“.
Policie se chlubí použitou technikou. Jde podle ní o první místo na tuzemských dálnicích, kde systém úsekového měření dokáže rozlišit osobní auta od nákladních. Dělá to pomocí indukčních smyček umístěných ve vozovce. Stejně tak zvládne i počítat provoz. „Stane se tak rovněž účinným nástrojem pro regulaci plynulosti dopravy v tomto dopravně vytíženém úseku,“ říká mluvčí ŘSD Martin Buček.
Nejde o první úseky pražského okruhu D0, kde se měří. Rychlost se kontroluje i v tunelech Lochkov a Cholupice, a to v obou směrech. Maximální povolená rychlost je v těchto místech obvykle 80 km/h. Celkem nyní na okruhu funguje osm úsekových měření.
Parametry nových úseků na Pražském okruhu D0
Místo | Od | Do | Směr | Délka |
---|---|---|---|---|
Jesenice | km 1,058 | km 1,850 | D5 | 800 m |
Jesenice | km 1,650 | km 0,495 | D1 | 1200 m |
Modletice | km 77,115 | km 78,100 | D5 | 1000 m |
Modletice | km 78,305 | km 77,155 | D1 | 1200 m |