Nově založená značka Polestar, která patří stejně jako příbuzné Volvo Číňanům, už vybírá zálohy na nové hybridní kupé Polestar 1, které se ale dostane k zákazníkům až příští rok. Aby automobilka ujistila nedočkavce o tom, že přípravy sériové výroby jsou v plném proudu, nabízí pohled do zákulisí výroby dílů z uhlíkových vláken.
Polestar totiž bude mít z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny nejen nosné prvky šasi, ale rovněž všechny panely karoserie. Polestar se chlubí tém, že nové hybridní kupé bude díky karbonu o více než 225 kg lehčí, než kdyby používalo tradiční ocel. Samozřejmě bude celá konstrukce auta i pevnější.
Doporučujeme: Polestar 1 je Volvo na steroidech. Má výkon a sílu jako Mercedesy V12
Právě použití pevnějšího uhlíkového kompozitu dovolilo designérům navrhnout mnoho zajímavých detailů, jako například nižší střechu s nepřerušovaným panoramatickým oknem. Každopádně Polestar bude první auto, které využije uhlíková vlákna v takové míře v sériové výrobě. Prozatím byl karbon u aut omezen spíše na malosériovou ruční produkci.
Uhlíková vlákna jsou samozřejmě technologicky velice náročná a automobilky se jim v masové produkci vyhýbají hlavně kvůli ceně a velice drahým opravám případných ťukanců. Například BMW sice používá v některých modelech uhlíková vlákna na nosné konstrukci, ale karoserie pak používá klasickou ocel, případně hliník nebo konvenční plasty.