Polestar 1 slibuje nadprůměrné jízdní vlastnosti. Vyrábět se začne zhruba za půl roku

1 nový názor
Autor: Polestar
  • Chystané kupé Polestar 1 vstupuje do závěrečné fáze testů před zahájením sériové výroby 

  • Aktuálně se ladí jízdní vlastnosti

  • Polestar 1 už má za sebou také nárazové testy 

  • První předsériová auta se začnou vyrábět v čínské továrně již zanedlouho 

  • Následovat bude také Polestar 2 a Polestar 3

Podobně jako Cupra od Seatu se od mateřské automobilky Volvo osamostatnila také značka Polestar. První její model označený jednoduše Polestar 1 byl představen na autosalonu v Ženevě. Je to velmi atraktivní kupé. I proto se na něj okamžitě sesypalo velké množství zájemců, kteří si ale na sériový produkt musí ještě počkat. Aktuálně Polestar 1 prochází různými testy. Nejnověji automobilka upozornila na ladění podvozku.

Cílem je nabídnout extrémně rychlé GT, které bude pohodlné nejen pro denní cestování, ale zároveň nabídne jistotu při sportovní jízdě. Proto byla věnována velká pozornost kromě podvozku samotného také přesnosti řízení a systému Torque Vectoring. Dá se očekávat, že zatáčet bude tohle auto neuvěřitelně dobře, protože každé zadní kolo má svůj elektromotor.  Díky tomu dostává rozdělování hnací síly zcela nový rozměr. Do karet jízdním vlastnostem hrají také těžké baterie uložené na podlaze mezi předními sedadly a lehká karbonová karoserie. Jinak řečeno, kromě maximálně variabilního pohonu zadních kol zde bude i velmi nízké těžiště.

Ženeva 2018: Polestar 1 je Volvo na steroidech. Má výkon a sílu jako Mercedesy V12
Přečtěte si také:

Ženeva 2018: Polestar 1 je Volvo na steroidech. Má výkon a sílu jako Mercedesy V12

Jak už Volvo prozradilo dříve, pohon předních kol zajišťuje (jak jinak než) přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, vzadu je zmíněná dvojice elektromotorů. Celkem se máme těšit na 441 kW (600 koní) a 1000 Nm. Navíc půjde o plug-in hybrid schopný ujet v čistě elektrickém režimu až 150 km.

Testy podvozku navázaly na nárazové testy, na které Volvo (tedy Polestar) upozornilo před časem. Ty byly zajímavé zejména kvůli karoserii vyrobené z karbonu. Z tohoto materiálu jsou vyrobeny nejen panely karoserie, ale také nosné části. Video z nárazového testu modelu Polestar 1 si můžete připomenout níže.

Polestar se chlubí celokarbonovou konstrukcí. Ušetří přes 225 kg
Přečtěte si také:

Polestar se chlubí celokarbonovou konstrukcí. Ušetří přes 225 kg

Aktuálně už Polestar 1 pomalu vstupuje do poslední fáze vývoje. Už brzy bude dokončena továrna v čínském Čcheng-tu, kde také následně vznikne závěrečná série prototypů. Následovat pak bude předprodukční výroba a zhruba v polovině roku 2019 definitivně odstartuje sériová produkce.

Tisková zpráva v poznámce pod čarou upozorňuje také na příchod dalších modelů. V budoucnosti má dorazit Polestar 2 a Polestar 3, což už ale budou elektromobily, ovšem údajně se zaměřením na řidiče. Jak vzdálená ona uváděná budoucnost je, to se už v oficiálních materiálech nepíše.

  • Našli jste v článku chybu?