Vlákno názorů k článku Pokuty za nedodržení pevně dané bezpečné vzdálenosti? Nesmysl, který nepomůže (komentář) od jirka - takhle podobne vznikly zlute vesty.

dědek Vašek (neregistrovaný)
Máte svatou pravdu. Možná by bylo načase abychom je oblekli i u nás. Naše autority neřeší skutečnou bezpečnost na silnici, předhazují veřejnosti jen zástupné problémy, a hlavně - vybírají peníze. Nejtrestanějším prohřeškem je totiž "neuposlechnutí vrchnosti", ať je vrchnostenské nařízení sebehloupější, nebo jeho aplikace na danou situaci sebeabsurdnější, vždy se vybírají hlavně peníze. Místo toho by se měli zaměřit hlavně na vybrzďovače, levoproudaře, a fešáky, co se zařazují do kolony "na hulváta". A také na "bezpečné jezdce", co jedou o 20 - 30 km/hod pomaleji než ostatní. Údajně chtějí jet bezpečně, ve skutečnosti buď blbě vidí, nebo to neumí. Na příklady ze západní Evropy bychom si měli dávat velký pozor, tam (a hlavně v Německu) se totiž velice ujalo pravidlo:"na chudej lid musí bejt přísnost". Němci jsou zvyklí poslouchat, mají to v povaze, reptají až doma. Francouzi už to snášet nemíní, jak dali jasně najevo. Panu Ťokovi bych poradil, aby napřed vybral všechny pokuty za neodstraněné bilbordy, a pak teprve začal pečovat o naše blaho. A protože jsem technik, upozorňuji na co je vlastně potřeba distanc od vozidla vpředu. Tuto vzdálenost "spotřebují" v nouzi dvě okolnosti: "1. o kolik je horší moje reakce než reakce řidiče přede mnou + moje reakce, a 2. o kolik moje auto brzdí hůře (nebo také lépe), než auto přede mnou". Výsledkem nouzového brzdění může být i to, že se vzdálenost mezi vozidly po zastavení vůbec nezmění, mám-li výbornou reakci a výborné brzdy, lepší než ten přede mnou. Ve zbytečných kecech o brzdných drahách se vyžívají hlavně laici, kteří studovali na školách, kde neměli předmět MECHANIKA - část kinematika. To je vše ode mne - dědka, co jezdí 58 let po našich cestách - necestách.