Vlákno názorů k článku Pokuty za nedodržení pevně dané bezpečné vzdálenosti? Nesmysl, který nepomůže (komentář) od Jaroslav Vinický - Musím s Vámi nesouhlasit. Autor článku je úplně...

Jaroslav Vinický (neregistrovaný)
Musím s Vámi nesouhlasit. Autor článku je úplně mimo mísu. :) Například "Při rychlosti 80 km/h zároveň vůz ujede za jednu sekundu 22,2 m. Když tedy uvážíme sekundovou reakční dobu, požadovaných 30 metrů vás nezachrání." Omyl... Auto před Vámi nestojí, také jede :) A při "miniodstupech" na dálnici (nebo i na silnici) je hlavní problém v tom, že ten, co se lepí na prdel, ani nestihne na brzdu šlápnout. S odstupem 30 metrů by to převážná většina z nich stihla. Celý článek považuji za velice nebezpečný a hloupý. Jinak, nedodržení bezpečné vzdálenosti sice není hlavní příčinou dopravních nehod, ale je uváděno na 4-5 místě. Otázkou je, zda druhá nejčastější příčina, nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky, nezahrnuje také nedodržení vzdálenosti :)
trabant (neregistrovaný)
Tak uvažujte, lépe si to nakreslit, S - T diagram, dráha, čas. Řidič před vámi dupne na brzdu a na řekněme 18ti metrech stojí. Vy jste pozorný a za 1 sec (tedy po projetí 22 metrů) začnete na jeho brzdění reagovat. Zbývá vám na zastavení řekněme též 18 metrů. Zastavíte za ním? A přitom každé auto brzdí jinak, testy na intu najdete, rozdíly v metrech! Budete brzdit vy s dnešním autem, za vámi něco starého, moto, kamion. Zastaví i když splní zpomalení dle normy? Test z 80 km, auto 15 m, moto 18 m, kamion 14 tun 29 m, kamion 44 tun 37m. A teď mlufte. Zkuste si brzdnou dráhu, já zastavil z 50 km na 6,4 m.