Vlákno názorů k článku Pokus se 140 km/h na rakouských dálnicích zná své výsledky. Emise se téměř nezměnily, bezpečnost ano od modrý krokodýl - mám auto, které umí výrazně překročit 200km/h. A...

modrý krokodýl (neregistrovaný)
mám auto, které umí výrazně překročit 200km/h. A když se mě zeptáte, jestli to využívám, řeknu , že velmi výjimečně. Ono totiž všechny bez rozdílu přibrzdí to, že automá svojí spotřebu. A jestli jedu v klidu za 6 nebo letím přes 15 l/100km, to je nirmálnímu člověku k zamyšlení. Ale povolit 160km/h by určitě nebylo od věci.Jen se upřímě bojím, co by dělali "spěcháčkové" , jaký by byl nárůst schválností, když by jim někdo překážel se svými 130km/h a ještě víc se bojím svátečních kloboukářů s vajíčky na zadním okně. Těm je jedno, co jede v levém pruhu a jak rychle. Prostě to tam šoupnou bez blinkru a podívání do zrcátka a nic je nevzruší. Jezím s autobusem a dobře vím, o čem mluvím. A pro případné narážky: nejsem z těch, kteří zdržují a to ani s autobusem.
Roman (neregistrovaný)
Jezdím autem s maximálkou přes 250 km/h a dlouhodě pozoruji vyšší negativní vliv na spotřebu paliva vlivem kolon, než vlivem rychlosti jízdy. Logicky. Ono na dálnici motor moc výkonu nepotřebuje, protože překonává pouze menší odpory (zprvidla aerodynamické). Nejvyšší spotřebu pak vykazuje můj automobil v kolonách, kdy se v téměř volnoběžných otáčkách tisíckrát rozjíždí z místa a tím překonává v neoptimálním pracovním režimu neustále znovu a znovu moment setrvačnosti celého auta. Takže možná Vaše auto nezná fyziku, má mizernou aerodynamiku (SUV?) nebo má malý okamžitý výkon vůči hmotnosti?