Vlákno názorů k článku Pokus se 140 km/h na rakouských dálnicích zná své výsledky. Emise se téměř nezměnily, bezpečnost ano od Katka - Statistika je jedna věc, ale správná interpretace druhá....

Katka (neregistrovaný)
Statistika je jedna věc, ale správná interpretace druhá. Porovnání jednoho měřeného roku s předcházejícimi lety ještě nic neznamená. Dopravní nehody ovlivnuje mnoho faktoru počasí (stačí aby více pršelo, sněžilo), svátky či prázdniny (i to je kličové ...v který den začínají), objížďky (intenzita, která přesměruje dooravu ať více či méně), psychika řidičů (už jen to, že věděli o zvýšsní limitu si jistě většina "uvědomovala" tohoto navýšení a lze předpokládat větší koncentrace řidičů při řízení)...atd. Shrnuto, podtrženo, článek o ničem. Jak je patrné autor o problematice nic neví...a tak je to s většinou článků a zpráv v českých médiích...nic nejde do hloubky...pouze se prezentuje něco co novináři chtějí aby si lidé mysleli a už nikoho nezajímá zda je to pravda a objektivní. Někdo namítne, ať to nečtu, ale je dobře, že net či další media nám předkládají jen polopravdy a mnohdy neobjektivní zprávy?? Problematika dopravních nehod je složitá, kde platí zákony fyziky a člověk není neomylný, proto se domnívám, že navýšení rychlosti nemusí být zrovna ku prospěchu. Mimo to, dálnice a silnice se navrhují na určotou návrhovou rychlost, kde je pro tuto rychlost zajištěna bezpečnost, překročením této rychlosti...jejím navýšením si politici kupují vaše hlasy a nepřímo snižují bezpečnost na komunikacích a tedy i vaši bezpečnost i vašich blízkých.
Pavel (neregistrovaný)
Vážená Katko. Nevím, zda si uvědomujete, jak moc ohýbáte skutečnost svou nevědomostí či ignorováním souvislostí. Dálnice D1 byla navrhována na rychlost 130km/h v roce 1936. Na automobily té doby. Po té ještě jednou schválena v roce 1964 opět na automobily té doby. Je to asi stejné, jako by se dnes schválila na 250km/h. Autor pouze dodal informace. Objektivita článku je závislá i na objektivitě čtenáře. K řešení dopravy existují čtyři přístupy: praporkový (bude před vámi cválat jezdec, který zabezpečí cestu:-), normální - budete se snažit využít silnici k tomu, k čemu je určena - dopravit se co nejrychleji, nejpohodlněji, nejlevněji, nejbezpečněji, nejméně stresově atd. do cíle nebo závodnický - budete chtít být nejrychlejší ze všech (nebo naopak s nejmenší spotřebou - i to je závod) nebo exemplární - budete se všechny snažit poučit, jak jste nejlepší a ostatní úplně vymatlaní. Hádejte, které 3 z těchto čtyř přístupů jsou nebezpečné (mnohdy smrtelně).
Katka (neregistrovaný)
Vazeny Pavle, tak nevim kdo tu neco prekrucuje, mozna tak akorat Vy. Kdyz nevite nic o projektovani, zakonech fyziky a nehodovosti, radeji nic nepiste, protoze ze sebe delate.....To co jsem napsala, za tim si stojim. Jinak...D1 puvodne nebyla navrhovana na 130km/h....radeji si to nejprve overte nez neco napisete. Mimo to normy v te dobe rychlost 130 km/h neuvazovali. K tomu Vasemu prikladu, ja nemusim vubec hadat, pac se v teto veci moc dobre orientuji....jet prilis pomalu nebo naopak prilis rychle oproti ostatim je nebezpecne.....cim vetsi je rozdil v rychlostech tim je to horsi. Ale to jsme odbocili...autor clanku sice dodal informace, ale zcela nekompletni a povrchne, za me neobjektivni zprava.
Rejpal (neregistrovaný)
Většina dálnic a silnic pro motorová vozidla byla donedávna stavěna s návrhovou rychlostí 110 km/h. Stejně tak dálniční nájezdové rampy mají návrhovou rychlost 40 km/h. Technické normy až donedávna žádnou vyšší rychlost neumožňovaly. A ano, je bežné, že na silnicích s návrhovou rychlostí nižší než 60km/h je běžně nejvyšší povolená rychlost 90 km/h.