Vlákno názorů k článku Pokus se 140 km/h na rakouských dálnicích zná své výsledky. Emise se téměř nezměnily, bezpečnost ano od 8B3CE273 - Výborně, zrušmě rychlostí limity a nikdo nebude bourat.

gogo (neregistrovaný)
Pěkná blbost , naopak na dálnicích je z bezpečnostního hlediska nejvýhodnější pokud není příliš velký rozdíl rychlostí mezi pruhy. Zaprvé se tím omezuje riziko nárazu v situacích kdy někdo přejíždí z pruhu do pruhu a omylem se nepodívá do zrcátka, pak je při malém rozdílu rychlostí obvykle možné to dobrzdit a vyhnout se střetu, naopak pokud někdo jede v jednom pruhu 140 a vjede mu tam někdo z druhého kde se jede 100 tak možnost vyhnou se střetu je už výrazně menší. A zadruhé se dnes často stává vlivem hustého provozu že lidi v pomalejším pruhu to do rychlejšího pošlou záměrně i přesto že vidí v zrcátku že tam někdo jede, protože tam často jede auto za autem a než by se dočkali volného místa tvrdli by v pomalém pruhu za kamionem bůhví jak dlouho. Takže čím vyšší rychlostní limit tím zároveň i vyšší rozdíl rychlostí mezi pruhy navzájem a více rizikových situací. A už vůbec bych neřešil nějaké rakouské statistiky-bůhví kde to tam zkoušeli jestli to třeba nebyla tříproudová dálnice kde je pak situace samozřejmě jiná
Pavel (neregistrovaný)
Pane gogo: Váš přístup, že lidé kteří dělají omyly je smějí dělat úmyslně a proto jim jejich činění omylů usnadníme je zcestný. Řidič ze zákona na omyl právo NEMÁ (čímž netvrdím, že je šance na všeobecnou neomylnost). Pokud se ale takový řidič bude bát, že ho někdo zezadu sejme 200km/h jako v Německu, dá si větší pozor, pokud si myslí, že vjetím do levého pruhu 80km/h kde se já stejně nesmyslným OMYLEM nedíval na tachometr a jedu 150km/h je bezpečné bez zrcátka, tak je idiot. Naopak - čím vyšší (do určité míry) je rozdíl rychlosti mezi pruhy, tím kratší dobu jsou auta vzájemě v mrtvých úhlech a tím je předjíždění bezpečnější a je méně rizikových situací, pokud lidé úmyslně nedělají OMYLEM hovadiny.
Rejpal (neregistrovaný)
Zajímavé, ale německé silnice svědčí o přesném opaku. Lidé jezdí v pravém pruhu a jsou při předjíždění obecně pouštěni těmi rychlejšími, aniž by ti pomalejší museli snižovat rychlost. Nevěřím tomu, že se dívají více do zpětného zrcátka, ale vím, že mnohem více používají přední okno.
Weigel (neregistrovaný)
V ČSSR až do poloviny 70 let mimo obec nebyly rychlostní limity a v obci mezi 23 hodinou do 5 ráno se mohlo jezdit taky neomezeně. Po zavedení rychlostních limitů co byly zavedeny jen kvůli světové ropné kryzy aby se šetřilo palivem . A tehdy kvůli omezování rychlostí stoupla nehodovost.
Omasta (neregistrovaný)
Nejvíc nehod vzniká, když nějaký mamlas jede maximální rychlostí a vidí, že ho někdo předjede. A pak ho chce vytrestat. U neomezené rychlosti to nutí řidiče chovat se ohleduplněji a pouštět rychlejší vozidla.