Odpověď na názor
Odpovídáte na názor k článku Pokus se 140 km/h na rakouských dálnicích zná své výsledky. Emise se téměř nezměnily, bezpečnost ano. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.
Jirka_1
(neregistrovaný)
9. 8. 2019 20:14
Naše dálnice byly stavěny na 120 km/h a kruhové sjezdy na 50 km/h. Při těchto rychlostech je auto nejméně namáháno odstředivými silami, protože naklopení vozovky to jasi eliminuje. Těch 50 na sjezdech je proto, aby se zmenšila zastavěná plocha menším poloměrem zatáčky. Je to chyba, protože zrychlovací pruhy jsou poměrně krátké a z té padesátky se rychle dostal na devadesát, abych to dal před kamionem, zrovna každé auto neumí. Na tu rychlost byly voleny také poloměry zatáček, problém totiž je, že někdy do ní tak docela kvůli keřům uprostřed nebo protioslňovacích bariér dobře nevidíme. Může se tam totiž vyskytnout neočekávaná překážka a když pojedeme rychleji, tak nestačíme zastavit. A nebudeme jediní. Pak tam bude bouráků jako v americkém filmu, ale v těch autech nebudou sedět kaskadéři, ale třeba rodiny s dětmi...
Obecně je nechuť stavět rovné silnice kvůli monotónnosti, kdy řidiči za volanty usínají. Je prý na to i nějaká norma, aby dálnice byly pokud možno klikaté a řidiči museli být více řízením zaměstnáni. Tato norma pak jasně říká, jakou rychlost můžeme stavebně po dálnici chtít. Dalším problémem je počet pruhů - na vyšší rychlost je třeba mít tři, aby se nestávalo, že nám to tam nějaký udatný polský řidič kamionu před nosem hodí. Kdosi vymyslel, že levé i pravé vnější zrcátko kamionů bude sférické, které sice obsáhne větší plochu, ale zkreslí vzdálenost přijíždějících vozidel zezadu. Zkuste se někdy podívat do vnitřního, rovného zrcátka a pak do sférického vnějšího. A pochopíte, o čem mluvím... Sám nechápu, proč se u nás zrušila povinnost mít všechna zrcátka rovná nebo stejně sférická. On ten bolševik zase nebyl takový blb...
Takže já nejsem příznivcem vysokých rychlostí, protože naše historické konstrukce dálnic na to nejsou uzpůsobené. A mít pro novou dálnici Praha - Hradec jinou rychlost, než na ty zbylé je velmi nebezpečné, protože si to řidiči začnou plést. Stačí se podívat, co vymysleli nějací blbštajni na ministerstvu, když udělali ze silnice pro motorová vozidla č. 35 dálnici a povolili na ní 130 km/h i tam, kde je problém jet stovkou - mezi Hodkovicemi a odbočkou na Jablonec. To místo je nepřehledné, za nížších teplot je tam vlhko a namrzá to tam. Na druhé straně udělali ze čtyřproudovky mezi Hradcem a Pardubicemi silnici pro motorová vozidla s omezením na 110 km/h... Fakt užasná ukázka lidské pitomosti.
Závěr: uvědomte si českou nedisciplinovanost, o polské nemluvě a teď nechte zvýšit povolenou rychlost na 140 km/h. To je mezi povolenou rychlost pro kamiony rozdíl 60 km/h, ale brzdit z této rychlosti na nulu a ze 140 na 80 je velký rozdíl. Sice souhlasím s tím, že rychlost není problém č.1, tím je nepozornost a neumětelství, ovšem rychlost případnou chybu znásobí. Řešit problém ve stovce je postatně jednodušší, než ve stopadesáti...
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM