Vlákno názorů k článku Není čtyřkolka jako 4x4. Výrobci používají šest různých koncepcí pohonu všech kol od vlk - staly pohon 4x4 s tromi diferencialmi by som...
vlk
(neregistrovaný)
30. 12. 2019 12:10
staly pohon 4x4 s tromi diferencialmi by som bol ochotny vymenit (niekedy v dalekej buducnosti) uz len za vami vpodstate nespomenuty pohon so styrmi elektro motormi kde kazdy motor je spriahnuty s jednym kolesom..
pri 4 motorovom pohone, motory nemusia byt priamo v kolesach, mozu byt dva elektromotory vedla seba na mieste kde je teraz diferencial, potom nieje potrebne sa strachovat o neodpruzenu hmotnost.
na druhu stranu motor priamo v kolese ma mozno potencial v ciste terennych autach kde neodpruzena hmotnost nehraje az taku rolu, v takomto pripade pre zvysenie svetlej vysky sa bude jednoduchsie nahradzat nieco ako portalove napravy (pri ktorych poloosa nejde do stredu kolesa ale konci kdesi vyssie)
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Jan
(neregistrovaný)
7. 12. 2020 18:36
Ahoj. Ano, vo svojich fantaziach som tiez uvazoval o najlepsom rieseni 4x4 a naozaj motor osobitne pre kazde koleso by predstavovalo neprekonatelne riesenie. Ale toto riesenie ma tiez svoje limity - nemozes dat na kazde koleso 200kw motor. Treba mat na pamati, ze ked na suchom asfalte zacnes hrabat vsetkymi 4 kolesami, sice dosiahnes z 0-100 za 2 sekundy, ale mozes si aj kvalitne rozbit hubu, lebo vlastne v tom pripade ani jedno koleso nezabezpecuje trakciu smerom "rovno napred". Jedine, ze by este v aute bola daka elktronika na sledovanie zmeny orientacie NWES v zavislosti od natocenia kolies. Pozri si na youtube na video, ako chlapik dal na oktavke motor dopredu, motor dozadu, hrabal vsetkymi styrmi a ako to dopadlo.
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat