Vlákno názorů k článku Pohnuté osudy automobilek východního bloku: Přežilo jich jen pár od Vaclav Baloun - Tatra Kopřivnice samozřejmě exportovala a exportuje nákladní automobily,...
Vaclav Baloun
(neregistrovaný)
28. 9. 2016 0:40
Tatra Kopřivnice samozřejmě exportovala a exportuje nákladní automobily, které jsou svou originální koncepcí výborné do terénů staveb nebo pro armádu. Mohu to panu Pavlovi potvrdit. Prodávaly se do Ruska, Číny atd. Dříve se prodávaly i syrské armádě, ta ale v komunistických dobách neplatila a způsobila naši největší pohledávku zbylou po KSČ v zahraničí. LIAZ nebyl v exportu úspěšný - byl to model pro dálkovou dopravu a potřeboval servisní zajištění každých zhruba 100 Km na všech trasách a to si LIAZ nebyl schopen vybudovat. Ostatně, ani by konkurenčně neobstál (na rozdíl od Tatry).
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Timy
(neregistrovaný)
28. 9. 2016 8:59
K tomu je ovšem třeba dodat také to, že LIAZ od vlády nedostal ani korunu, kdežto do Tatry se ze státního "nalévalo" minimálně třikrát, aby vůbec přežila. Takže s tou tatrováckou konkurenceschopností to zase tak slavné nebylo, kdyby ty prachy od eráru nedostala, tak už by taky neexistovala. Nebo naopak, kdyby LIAZ dostal o státu to, co dostala Tatra, tak by se možná taky zachránil (to slůvko "možná" jsem použil kvůli tomu, že si nejsem moc jistý, jak by dotyčné finance využilo nebo "využilo" tehdejší vedení LIAZu).
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat