Vlákno názorů k článku Pohnuté osudy automobilek východního bloku: Přežilo jich jen pár od j - Tatra: Kdysi slavné jméno pohřbili komunisté: Tento nesmyslný výrok...

j (neregistrovaný)
Tatra: Kdysi slavné jméno pohřbili komunisté: Tento nesmyslný výrok nemůže pramenit z ničeho jiného než ze zastydlého antikomunismu. Je pravda, že na začátku ČSSR dostala Tatra úkol vyrábět náklaďáky, zatímco osobáky přešli do Boleslavi. Je ale také pravda, že kamióny z Tatry měly úroveň, objem produkce i exportu. A jejich výroba byla zazděna právě začátkem devadesátých let. Jeden by řekl, že západoevropská konkurence se rozhodně nehněvala. Proč tedy nadpis k Tatře nezní: Tatra: Kdysi slavné jméno pohřbili kapitalisté ?
Timy (neregistrovaný)
Lidi, naučte se číst. Ten článek je o producentech osobáků, tudíž i ta část o Tatře je o výrobě osobních Tater. Za fakt, že osobní Tatry byly zastaralé a neobstály po sametovém kotrmelci v přímé konkurenci západních aut, opravdu můžou komunisti a jejich centrálně plánované hospodářství. Použití výrazu kamion ve spojení s Tatrou je velmi nepřesné. Nosným výrobním programem Tatry byly (a jsou dodnes) zejména sklápěče, domíchávače, lesovozy a podobně. Takž výstižnějším termínem než "kamion" je pro Tatru "náklaďák". Kamiony, v pravém slova smyslu, u nás vyráběl zejména LIAZ.
Honza Slotík (neregistrovaný)
Přesně tak pánové, již si nepamatuji přesně rok, ale Tatra měla velkou objednávku do Emirátů. Bohužel naši přátelé z USA vstoupili do jednání a přesvědčili je že vzduchem chlazené motory Tatry jsou pro ně naprosto nevhodné. Přesto že v té době p. Loprais vyhrával s Tatrou Dakar. Povedlo se a po zrušení objednávky tam dodávali svoje náklaďáky Amíci. A takových příkladu bylo dost i co se vojenské techniky týče. A dnes jim lezeme do prdele.
František (neregistrovaný)
Plně souhlasím, že pan Žák je hlásnou troubou primitivního antikomunismu. Kdyby byl opravdový nezaujatý odborník, tak by nikdy neuváděl takové bláboly jako např. že Tatrovku pohřbili komunisté atd. Všichni víme, že to byli novodobí pivatizátoři, opilec a neználek Vašek Havlůj (agent STB a pak poslušný sluha CIA, který zatím co ostatní pracovali si za peníze ze západu jezdil v mercedesu ), který zakázal obchodovat s Rusy. Bylo třeba k nám dovážet západní šunty a ne vyážet nějaké výrobky. Proto jsme nyní banánová republika bez banánů a montovna Evropy. Tatrovka byla jediná, která na sibiři vydržela 50°C Osobní automobily byly jen vedlejší produkt a dodnes je konstrukce a desing nadčasový. T 603 Jezdil např. i herec p. Werich a další. Pane Žák, již těch blábolů nechte. Nejste ani odborník ani politik. Jinak vás (schválně s malým "v") Budeme hodnotit jako malého ubožáčka, sluhu pražské kavárny, který se snaží zviditelnit. Nic jste nezažil, tak si nastudujte dějiny a nepleťte se do něčeho čemu vůbec nerozumíte. Co kdybyste šel sázet stromky do lesa? Vyčistila by se vám hlava a viděl vše jinak.
Oxo_13 (neregistrovaný)
Jen technicka: Werich mel ve tricatych letech Tatru 52, v sedesatych jezdil fiatem. Tatru 603 nemel. K papalasum mel odpor, ktery verejne ventiloval na forbinach, tezko ocekavat, ze pak by si vozil zadek vozem, ktery vizualne papalastvi symbolizoval. Tim nerikam, ze mel neco proti vozu.
johanes (neregistrovaný)
A zase další blbost, Tatra!!!!! Vždyť to byla olejnička, žralo to a olej z ní tekl všude. V lese byla lepší Škoda. Sice tolik neuvezla ale když si ta vaše Tatra sedla na břicho tak jí naloženou navytáhl ani Lakatoš. A na silnici? Tahač návěsů? Katastrofa!!! Staré Volvo s najetým milionem bylo lepší jak nová Tatra. A vo tom to je!!!!