Vlákno názorů k článku Pohnuté osudy automobilek východního bloku: Přežilo jich jen pár od Roger Gefco - Uprimne lituji, ze Skoda odesla k VW. Ano...

Roger Gefco (neregistrovaný)
Uprimne lituji, ze Skoda odesla k VW. Ano Favotit byl zastaraly, no a co? Bylo to perfektni a spolehlive auto a lide jej kupovali! Pak prisel nemec, vnutil nam nove technologie, a jako vysledek - po 200 tisicich auta jsou do srotu, protoze oprava je drazsi, nez nove auto. Dalsi vec - ze priplacime za veci, ktere nechceme a nepotrebujeme.
Johny (neregistrovaný)
To Roger: Na jednu stranu se říká, že v jednoduchosti je krása, ovšem pokrok a vývoj - tato hybná síla lidstva - je mnohem silnější a to platí úplně ve všem. Jak jsou auta dnes konstruována a někdy v něčem i záměrně mršena, je díky mnoha a mnoha vlivům - ekonomickým, ekologickým, politickým, lobbistickým atd. atd. Může se nám to nelíbit, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je asi tak vše, co se s tím dá dělat. Viz třeba spotřební elektronika vůbec. A uvažování ve stylu - i když je to zastaralé, hlavně že to funguje - tak s tímhle přístupem bychom dnes stále jezdili v koňských povozech a např. komunikovali bubny z kopce na kopec nebo máváním praporky. Protože to je jednoduché a spolehlivé... :-P
Jindra (neregistrovaný)
Obávám se že to není zcela přesné. Škoda Favorit byla snaha automobilky přejít na západní typ vozů. Původně měl favorita pohánět motor na principu toho ve škodě 120L, ovšem snaha po modernizaci přinesla narychlo sestavený motor "západního typu," který se příliš nevyvedl. V porovnání s vozy ze západu vycházel favorit v různých aspektech (pohodlnost, kvalita jídzy, zpracování, spolehlivost) zhruba stejně nebo i hůř. Lepší byla leda tak cena a dostupnost.
frantisek Kriz (neregistrovaný)
Agregát 781 vychází z agregátu 742, žádný západní poruchový motor favorita nepohání a nepoháněl, jen roky osvědčený agregát s rozvodem OHV, s novou celohliníkovou hlavou kvůli plánovanému bezolovnatému benzínu a písty se zalitým ocelovým profilem kvůli roztažnosti a snížení spotřeby oleje. Decentně modernizovaný 781 montovali i do prvních Fabií. Nevýhodou toho motoru je vysoká hlučnost, 8 ventilový rozvod a klikový hřídel uložený na 3 bodech.
Libor (neregistrovaný)
Po ovládnutí automobilky VW byla nabídka nástupce Favoritu-Felicia doplněna o vysněné ,,západní motory"a tyto motorizace ve Felicii byly nakonec nejhorší volbou nejen z důvodu hmotnosti obou motorů.Pro Felicii byl původně vyvinut hliníkový motor OHC-to po převzetí automobilky padlo a byla osazována litinová VW1.6 a naprosto zastaralý 1.9D.Předčasně opotřebené prvky náprav,praskající rozv.řemeny. Hliníkový 1.3 motor Škoda byl ve Felách nejlepší.
P.M. (neregistrovaný)
"Zastaralý" 1,9d v mojí Felicii (r.v. 1999) má najeto 420000 km. Žere cca 5,5 litrů na sto a olej v něm vydrží bez dolívání od výměně k výměně. Dnešní "moderní" tříválce zemřou po 160000. Takže opatrně!
mira (neregistrovaný)
Nevím teda, jakou Škodovku máte, ale sám vlastním VW Caddy i Škoda Octavia II, oba mají najeto přes 250tkm a do šrrotu ty auta rozhodně nepatří... Před tím VW Golf IV - nalítáno 280tkm a bez sebemenších poruch... Mimo spotřební díly.
frantisek Kriz (neregistrovaný)
Nepříjde mi, že Favorit byl oproti ostatním stejně starým (1988) vozům stejné třídy ze západu zastaralý. Když to porovnám třeba s Kadettem E, Unem nebo Peugeotem 206 první generace, tak to byly všechno podobný kostitřasy :-D jen byl vetší výběr motorů a vybavení
johanes (neregistrovaný)
Tak takovéto argumenty mě baví. Favorit byl plečka už v době kdy jej soudruzi vyrobili. Technologicky zastaralej o 10 let. Měj jsem v té době Mitsubischi Colt a proti Fáčku to byl Mercedes. Když už toužíte po šrotu tak si kupte Tatu.
Dav (neregistrovaný)
Kde jste přišel na takovou blbost?? Favorit, ani žádná jiná Škoda nebylo dobré auto. Naprosto katastrofální produkt a ještě šéleně předražený. A to u Škodovky platí dodnes. A bude to platit, dokud to bude někdo kupovat. Napsat, že některé auto z východního bloku bylo dobré, může jenom naprostý pomatenec.