Názor k článku Pohnuté osudy automobilek východního bloku: Přežilo jich jen pár od Vaclav Baloun - Tatra Kopřivnice samozřejmě exportovala a exportuje nákladní automobily,...

Vaclav Baloun (neregistrovaný)
Tatra Kopřivnice samozřejmě exportovala a exportuje nákladní automobily, které jsou svou originální koncepcí výborné do terénů staveb nebo pro armádu. Mohu to panu Pavlovi potvrdit. Prodávaly se do Ruska, Číny atd. Dříve se prodávaly i syrské armádě, ta ale v komunistických dobách neplatila a způsobila naši největší pohledávku zbylou po KSČ v zahraničí. LIAZ nebyl v exportu úspěšný - byl to model pro dálkovou dopravu a potřeboval servisní zajištění každých zhruba 100 Km na všech trasách a to si LIAZ nebyl schopen vybudovat. Ostatně, ani by konkurenčně neobstál (na rozdíl od Tatry).