Luděk (neregistrovaný)
Vážený autore článku, nevím co Vás vedlo k napsání takového článku a nechápu proč se opíráte do člověka, který toho jistě umí více než Vy. Chtěl bych vidět jak by jste si s opravou poradil. Místo toho umíte pouze napsat takový hanlivý článek místo toho aby jste ocenil šikovnost mechanika. Artur z videa evidentně ví co dělá a neměří nic dřevěným metrem jak to u nás dělají některé servisy. No inu Rusko Tak se nad sebou zamyslete s piště konečně normálně a hledejte zajímavější témata.
TommiL (neregistrovaný)
Oh by the way, co znamena slovo "TECKO". Chcete-li nekoho poucovat, zamette si pred vlastnim prahem, je mi z vas lidi v CR obcas dost na zvraceni, jak se tu navzajem napadate. A predem se omlouvam za to, ze nepouzivam interpunkci, jelikoz ziji v D a pouzivam zde zakoupeny laptop, tudiz nemam chut po pameti lovit znaky ceske klavesnice.
Gunslinger (neregistrovaný)
to S.Dali Vážně si myslíte, že by ve Státech někdo opravoval takový vrak? Informace by jste si měli ověřovat vy, to že člověk umí anglicky a má profesionální vybavení, neznamená nutně, že je z Ameriky. Arthur je z Litva, což jde mimo jiné poznat i z těch SPZek které jsou občas v záběrech. Jak nečekané, že? Nejprovařenější dvě země na takové záležitosti, Polsko a Litva... Prý Amerika.. Ha.
JardaK (neregistrovaný)
Ona azbuka nemusí hned znamenat Rusko, ty pisálku! Je to šikovný Litevec. Pan Klempíř. O takových učitelích si můžou dnešní vyměňovači dílů jen zdát. Ideální na rekonstrukce veteránů, kdy nový díl prostě není. Spáry má pokaždé nádherné, až žasnu. O bezpečnost nemám strach. Provařené bodové svary, vrstvení atd. Nebo si myslíte, že karoserie v továrně vznikla jinak? Že se vyklubala z vajíčka? A nejsou kurvy spíš ti, co takové auta k opravě nabízejí v dražbách?!
Jarda (neregistrovaný)
Takhle se auta opravují i u nás. A nejen BMW ale i Octavie, Fabie a podobné. Ten chlap je borec. Ví co dělá. Navíc si troufnu říci, že i takové opravené BMW bude mít pasivní bezpečnost lepší než kdejaký nový Hyundaeeee.
Karel (neregistrovaný)
Nedá mi to a musím komentovat. Tak za prvé, tohle auto není vůbec zbastlené, ale spíš špičkově opravené. Je k smíchu, číst bláboly typu auto je na odpis, je to totální vrak a tak pod. Za chvíli budete označovat auto s píchlou pneu jako vrak. A dohadovat se o pevnosti při další havárii? To je také velmi úsměvné, zvlášť pokud by se střetla zrovna tahle 7 třeba s novou Octavií. Pán používá rovnací stolici, jak je vidět, tak má i údajě o zásadních rozměrech, vše poctivě měří do kříže, spasovává, odvrtává díly v bodech, ty zásadně poškozené prvky mění za jiné. A ten přední levý nosník? No dobře, uznávám, ten moh dát také jiný, ale i takhle je perfektně spravený. Pokud ošetří spoje, dutiny a poctivě nalakujou-čemu i věřim- tak auto bude opravdu srovnatelné s nehavarovaným. A jestli se domníváte pane redaktore, že pokud se poškodí nějaký nosný díl karoserie, že je auto na odpis, tak jste na odpis akorát Vy. Zjistěte si v autorizovaných servisech, které nosné prvky karoserie jdou objednat nové, budete asi řádně vyvalený. Autorizované servisy mají i postupy, podle kterých se tyto díly v bodech odvrtávají a znovu přivařují. Jsou to oficiálně schválené postupy oprav. Bohužel už i český klempíř je líný jak prase a jeho zaměstnavatel nenažraný podobně, proto se takováto oprava u nás oficiálně nevyplácí. Tento pán je opravdový PAN klempíř. Takové jsme měli dříve běžně i v ČR. Dnes už nikdo dělat nechce, nebo neumí.
Radim (neregistrovaný)
Taky si myslím. Řekl bych o sobě, že jsem docela šikovnej,ale nedal bych dohromady ani ten vnitřek po odstrojení, natož kastli a další.Asi bych nad tím seděl jak hromádka neštěstí...Ten borec ví,kam sáhnout,jako by to BMW dělal roky ve fabrice....Ale pisálek si myslí, že toto, že ono...Není to tak dávno,kdy se muselo opravovat i u nás.Ne jen odepisovat a vyměňovat.Toto je pan opravář.Pokud pak přijde někdo,kdo to prodá jako nebourané,je to podvodník.To rozlišujte.A jestli někdo jeho práci hodnotí jako bastlení,je buď geniální,nebo uboŽák.
Jeff (neregistrovaný)
hmm....................tak až takto bude odvádět práci většina autorizovaných servisů (tzn. těch které to podle autora určitě ´´nebastlí´´ ale odborně opravují), tak si budeme moci pískat protože , dnes aby dobrého klempíře se svíčkou v pravé poledne pohledal. Pan autor je asi nějak zaujatý proti všemu co se nachází na východ od našich hranic, jinak by takový blábol nevypustil z úst. Přesto mu náleží dík, neboť vidět takovou práci je opravdu zážitek.
miki (neregistrovaný)
A uvažoval někdo kde se vzali ty použité díly ?? Asi to bylo zase z nějaké čorky jinak nové díly to nebyli a je vidět 3 odstíny barvy co použil.Stejně tak nárazníky a zbytek věcí nepoužil nové a z bouraček to taky asi nebylo.Takže odkud??.
Jáchym (neregistrovaný)
Určitě velice šikovný chlapík, u nás jsou tihle šikulové většinou už bývalí vězni, protože v době kdy se tohle u nás dělalo se nechali naverbovat na šikmou plochu. Pán by měl spíš dělat veterány, nebo ať s tím zůstane tam kde je, někde na východě, kde je to nutnost, protože takové auto tam lidi bytostně potřebují k životu, ale na nové nemají. Ten kdo píše, že tahle oprava nemá vliv na bezpečnost vůbec netuší o čem je řeč. Takovéhle auto je časovaná rakev. Dříve se auta vyráběla jinak a tohle byla řádná oprava. Dneska je situace jiná. Proto byl jistě tento vrak označen za totální škodu a měl jít na vrakoviště. Největší problém je to, že nový majitel určitě neví jak vůz vypadal. A nebo ví a možná si to sám dovezl a logo BMW je důležitější než stav vozu. Začerněná zadní skla jen potvrzují co si to asi koupí za blbečka.
Karel (neregistrovaný)
Nová 1,2HTP? Dříve se auta dělala ze dřeva a dnes z uhlíku? Dejte si domácí úkol a jděte se zeptat do BMW, co za nosné díly karoserie se nechá objednat. S tou časovanou rakví jste mě dostal. Je vidět, že vůbec netušíte, jak se auta běžně v ČR opravují.
MEV Rick (neregistrovaný)
Nebudu se pouštět do odborné debaty. Odborníků na klempířské práce je tady jistě dost. Pochybuji ovšem, že tato náročná oprava má ekonomické opodstatnění. Pokud nepochybujeme o legálnosti celého počínání. Za prvé: dozví se konečný zájemce, že vůz prošel takovouto rekonvalescencí? Já bych jako laik při koupi váhal. Za druhé: původ náhradních dílů. Při pohledu do statistik odcizených vozů zcela zřejmý. Někdo zmínil analogii s renovací veteránů. Budiž. Je to pracné, ale ruční práce odborníka je v tomto případě nezbytná. Pokud se však jedná o novější typy vozů, lze poškozené díly nahradit novými, certifikovanými, což už ovšem nedává ekonomický smysl, takže to celé smrdí. Ale o tom je život..
Spekoun (neregistrovaný)
Jak rikal ten americky general pri navsteve ruskeho letiste. Tyhle rusove sou prasata ale ty jejich stihacky jsou schopny vzletnout i z vybombardovanyho letiste a kdys se neco rozbije tak to slepi a jede se dal. Zatim co u nas po kazdem startu musi prochazet rojnice a sebrat kazdy kaminek aby si ty nase letadla nedejboze neco neposkodili protoze oprava by stala miliardy a letadlo bylo odstaveny mesice. Jo ona absolutni kvalita neni a nikdy nebyla v boji proti kvantite nic platna. Takze nez zacnete nadavat na rusaky jak maji vsechno slepeny izolepou zeptejte se nemcu jak jejich super moderni tanky dostali naprdel prevahou tanku takove kvality ze 1 z 10 se na bojisti ani nerozjel.
Pavel (neregistrovaný)
perfektní karosářská práce, kdysi jsem se tím živil a vím, že to není žádná sranda. Ostatní pindy o původu dílů nemá cenu komentovat. Dělá si na webu reklamu své práce, ale někteří z nej dělají loupežníka. Pane Žáku, díky za video, ale článek jste pěkně "zbastlil"
Breakthru (neregistrovaný)
Autor článku je vocas.Sice píše o autech, ale jeho vzdělání končí autoškolou.Borec dělá to, co by měl umět každej autokarosář....k blití je to, co dělaj na Západě v Rakousku nebo v Německu.....Blil bych, když auto o 3cm vtažený dovnitř nakytujou, stáhnou dveře, naklepou zámky a přes zborcenej podběh pouze přeplátujou kus plechu jen aby to na oko nebylo poznat.Tohle jsem jednou předělával a bylo mi smutno jak moc to bylo zfušovaný.Nakonec jsem měnil čtvrtku auta, podlahu a práh a z celý strany včetně dveří jsem zbrousil 1-5 cm kytu.Přišlo se na to tak, že dveře neměly spáru a zadní sedačka nešla sklopit.....Majitel byl hodně rozhořčenej a hnal tu firmu před soud, protože platil tisíce euro za nový díly, který vůbec nebyly použitý.Takže zlatá Litva....
krtek (neregistrovaný)
takhle .pane redaktore,kdyby se spravovali auta u nas,,tak budou lidi vrnet blahem.protoze takovou profesionalni a precizni opravu uz jsem dlouho nevidel..takovou praci si myslim neumi ani ucitele,kteri uci nove mlade autoklempire.dneska je v klempirnach vetsinou -menic novych dilu ,ktere se daji odsroubovat.a kdyz uz ma vymenit nebo vyklepat dil ktery je vareny,tak uz se nechce...ano ano,klobouk dolu pred umem tohoto PANA KLEMPIRE.a ten casovy udaj za opravu je take obdivuhodny...27 dni.ja mam u znameho jeepa na vyvareni podlahy a prahu uz 6 mesicu a jeste na to prakticky nesahl...asi to zavezu k Arturovi...
Boss (neregistrovaný)
Doufam ze si nekdo z vas, takove dodo auto kdodo. Mi trosku prijde, ze o plechu, nebo i slitine vite uplny prd. Co se stane, kdyz se takovy plech ohne nebo zdeformuje pri bouracce? Stenci se, tloustka steny je tenci a slabsi, ja bych si do takoveho auta fakt nechtel sednout. Jeho prace je skvela, v autorizovanem servisu, by si ho povazovali a jeho prace tam by mela smysl, ale tady je to uplne k hovnu, chudaci lidi, ktery se v tom aute treba znovu vybouraj
Vojta Jakl (neregistrovaný)
Machr to určitě je. O tom žádná, ale po pravdě, bourat s takto renovovaným autem bych nechtěl. Jednou rozřezaný deformační zóny už nikdy nebudou mít takovou pevnost, jako nový. Stejně tak ty rozřezaný oblouky střechy určitě nevydrži při převrácení tolik, jako původní celek. Stejně tak přesnost a stranová simetrie, i
Vojta Jakl (neregistrovaný)
Posílam ještě jednou. Nezveřejnilo se mi to celý. Machr to určitě je. O tom žádná, ale po pravdě, bourat s takto renovovaným autem bych nechtěl. Jednou rozřezaný deformační zóny už nikdy nebudou mít takovou pevnost, jako nový. Stejně tak ty rozřezaný oblouky střechy určitě nevydrži při převrácení tolik, jako původní celek. Stejně tak přesnost a stranová simetrie, i když to furt měří, nebude na tovární úrovni, což může a bude mít vliv třeba na jízdní vlastnosti. Tak že jako ukázka umu a zručnosti opraváře je to fakt super (a to vážně nemyslím ironicky - ten chlap je machr), ale to auto bych už nechtěl...
marek (neregistrovaný)
přeně tak, k tomu přeříznutýmu oblouku bych měl největší výhrady. Tenhle díl je vyroben vcelku a z oceli s téměř nejvyšší pevností, která se na karoserii používá. Proč asi, že? Navíc tahle ocel má určitě svařitelnost omezenou a svařovací procesy jsou optimalizované pro tento druh materiálu, nehledě na to, že svařování probíhá až na okraji dílu a nikoliv uprostřed, jak to předvedl tento mekánik
Yari Wether (neregistrovaný)
Pán má zlaté ručičky. Až na ten nosník motoru všechno regulérně opravené, já bych volil u nosníku výměnu. Ale chlapík s takovýma zkušenostma ví, co si může dovolit. Nosné části v pořádku, poškozené téměř jen pohledové plechy. Tohle určitě není totální škoda. Karosář dělá na sebe, takže je to i ekonomická oprava, pro velký servis by to bylo nevýhodné a drahé. Vybavení má dobré, pěkně všechno proměřoval do kříže, rovnal s citem. Prostě borec. Chtěl bych vidět geometrii náprav, ale asi OK, nosné části spodku nebyly zasaženy nárazem. Do takhle opraveného auta bych se nebál sednout. Díly použil z jiné bouračky, byla vidět část vraku. Takhle se to dělá úplně běžně. Těm dílům nic není, když je ve svarech odvrtá nebo odbrousí vibrační bruskou a znovu naboduje. Kromě Volva výrobci neřeší do detailu deformační zóny, místa, kde se a jakým způsobem plech zbortí. Volvo pro to má manuál, kde je předem dané, který díl se kam vyhne a o kolik, viděl jsem to v jednom servisu, kde jsme podle manuálu kontrolovali s technikem zlomy a všechny byly tam, kde to ukazoval manuál. :-)
marek (neregistrovaný)
Práce je to hezká. Ale říct, že tahle oprava nebude mít vliv na bezpečnost vozidla je naprostý nesmysl. Dnes je většina karoserie, kromě blatníků a pohledových dílů vyrobena z mnoha druhů vysokopevnostních ocelí, jež mají různé vlastnosti a nelze všechny opakovaně deformovat, nebo svařovat bez změny jejich vlastností. Takže bezpečnost tohoto auta bude samozřejmě horší než nového.
diskuter opravar teoretik :))) (neregistrovaný)
Autorovi clanku doporucuji do clanku vlozit jeste toto video aby sfoukl vsechny ty chytroliny z diskuze co toho smudlala poplacavaji po ramenou jak je to krasne opravene. mozna tak na oko opravene. ze se na to pekne diva. Dvě stejná vozidla, stejná výroba, stejné podmínky, stejně nabourané,ale rozdílně opravené, a znova testované bourané …. doporucuji zhlédnout ( hlavne nereste skodovku ve videu jde o podstatu sdeleni, stylu opravy) https://www.youtube.com/watch?v=aD_Ehx2vreM
Boss (neregistrovaný)
Konecne po mem komentari, se objevili normalni lidi, ja delam v automobilovem prumyslu a kdyz vidim, kolik lidi si bez odbornika koupi auto v Ackach,Esach a nebo v jinych hruzostrasnych bazarech a pak k nam,uz po koupi vozu, jezdi brecet. Ted uz to vidim, to jsou ty lidi, co tady vychvalujou tohodle borce a vedi o tom uplny prd, ale mysli si, jak je vsechno ok a jak tomu rozumi. Neni svar, jako svar! Lidi jsou nepoucitelny a ja se muzu jen smat, proc myslite, ze se v nemecku tech vetsich bouracek zbavujou, by v tom tam nikdo nejezdil, ale vychodnak, setrilek, obchodnik v tom vidi prachy a vi, ze to tady proda, presne takovym borcum co tady vychvalujou tohodle chlapka. Kazdy den, mam takovy lidi v praci a breci, jen jedno auto z deseti, prodane v bazaru, ma skutecnou historii. Tak nakupujte dal odbornici pres auta
Vort (neregistrovaný)
Ano, chlapec je šikovný a má k dispozici většinu potřebného vybavení a dílů. Avšak jestli má být výsledek srovnatelných vlastností s autem před nárazem, musí být všechny sváry jen v místech těch původních. Čili bočnice měla být komplet nová, nosníky rovněž tak.
Lukas (neregistrovaný)
Autor článku je jediný, kdo tu něco bastlí. Měl by zkusit vytvořit takhle něco rukama a potom se ohánět kritikou. Ocel , hliník atd jsou tvárné, kujné a houževnaté materiály není důvod aby taková oprava na vysoké úrovni měla mít nějáký velký dopad na deformační zóny a bezpečnost ve voze....
Martin záruba (neregistrovaný)
Pane Dalibore,vím že každý se musí něčím živit,ale Vaše znalosti o autech skončila u mě ve vteřině v roce 2013 na webu autoweb odkud Vás vyhodil hl. redaktor tak jak z dalších Vašich zaměstnání opakovaně... Tehdy jste dokonce chtěl porovnat Golf s Mercedesem třídy S. Vážený pane,i když máte určité vzdělání,prosím neserte se směrem ,jak už to děláte několik let, - směrem auto-moto. Chápu že Vaše vydělečná činnost je založena na PR článcích,ale zbytečně uvádíte lidi v omyl. Pokud se do budoucna chcete věnovat žurnalistice,doporučuji psát o výkalech - o hovně,kde nic neposerete. Děkuji Vám za zbytek mého klidného a šťastného života bez Vás. Martin Záruba /věřejně dohledatelný pisatel/
sved (neregistrovaný)
Ten frajer je hodně hodně dobrej jsem autoklempíř bohužel už v důchodu ale k němu bych si klidně auto opravit dal.Dneska to už u nás zvládne hodně málo lidí.A je úplně jedno jestli je to rus,američan nebo mongol.PROSTĚ UMÍ A JE DOBREJ.
Roman (neregistrovaný)
Přesně takováto videa mě hrozně baví sledovat. Kdo říká, že bourané auto musí čekat jen ekologická likvidace. Už se mi na YouTube podařilo narazit na pár videí, kde z na první pohled nezachránitelných vraků šikovní mechanici udělali opět pojízdná auta. Jen v některých případech to tedy určitě dá zabrat.