Automobilka Škoda před časem zahájila na indickém trhu prodej modelu Kushaq. Jde o cenově dostupný crossover, postavený na platformě s označením MQB-A0-IN. Právě úpravu platformy pro potřeby indického trhu měla Škoda na starost, přičemž stejnou techniku využije také chystaný sedan Škoda Slavia. Tím ale práce mladoboleslavské automobilky na platformě MQB-A0 neskončí. Nedávno bylo oznámeno, že právě Škoda přebírá odpovědnost za vývoj dalších modelů vycházejících právě z této techniky.
Škoda tak bude mít na starost vývoj takzvaných „vstupních modelů“, které se budou prodávat jak pod značkou Škoda, tak pod značkou Volkswagen. Půjde o modely určené pro Rusko, Indii, Afriku, jihovýchodní Asii (ASEAN) nebo Latinskou Ameriku. Důvodem tohoto rozhodnutí je podle oficiálních zdrojů vysoká odbornost automobilky v oblasti vývoje a zkušenosti ve vstupních segmentech. Navíc Škoda má v rámci koncernu Volkswagen na starost už teď Indii, Rusko a severní Afriku.
Kvůli globální zodpovědnosti za platformu MQB-A0 dojde k rozšíření vývojového oddělení. Škoda tedy přijme nové pracovníky, někteří ale budou na tento projekt přeřazeni z jiných pozic. „Převzetím odpovědnosti za globální platformu MQB-A0 zodpovídá společnost Škoda Auto poprvé za celosvětový vývoj platformy. Vkládáme do něj svou odbornost v oblasti vývoje, přebíráme ještě větší odpovědnost v koncernu Volkswagen a zároveň upevňujeme pozici sídla společnosti Škoda Auto coby důležité evropské lokality vývoje pro koncern. Jsem přesvědčen, že na základě globální platformy MQB-A0 se nám podaří získat spoustu nových zákazníků a posílíme postavení koncernu ve vstupních segmentech,“ uvedl Thomas Schäfer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.
V rámci skupiny Volkswagen už Škoda delší dobu vyvíjí také tříválcové motory, a to jak v atmosférické variantě, tak v přeplňovaném provedení. S nástupem nové Fabie přichází ve výrazně upravené podobě označené jako „evo“. Tříválce z vývoje Škody pak využívají kromě Volkswagenu i jiné značky spadající do koncernu.