Po Fiatu dostala hybrid i Lancia. V Itálii prodává skoro 60 tisíc aut

09.03.2020
přidejte názor
Autor: Lancia
  • Lancia Ypsilon dostala hybridní pohon, který je totožný s Fiaty 500 a Panda

  • Auto je jediným modelem italské automobilky, prodává se jen na tamním trhu

  • Vůz si loni vybralo 58 830 lidí, prodalo se ho víc než modelů Alfa Romeo

Třetí generace malého městského hatchbacku Lancia Ypsilon se vyrábí už devět let. Přesto se teď dočkala nového motoru. Jde o mild-hybridní jednotku, se kterou se na začátku roku představily Fiat 500 a Panda. Není se čemu divit, Ypsilon s nimi sdílí techniku a tak elektrifikaci další znčaky z koncernu nic nebránilo.

Hybridní soustrojí tvoří litrový tříválec FireFly, kterému pomáhá starter-generátor poháněný řemenem. Je mu k dispozici 11Ah lithium-iontová baterie. Systém má pomoci s vypínáním motoru při dojezdu k semaforu a s trochou energie při opětovném rozjezdu. Motorizace má výkon 51 kW (70 koní) a slibuje snížení emisí CO2 o pětinu oproti klasické jednotce Fire 1.2.

Růst hodnoty v praxi: Lancia Delta S4 se v roce 2015 prodávala za 9 milionů, dnes stojí třikrát tolik
Přečtěte si také:

Růst hodnoty v praxi: Lancia Delta S4 se v roce 2015 prodávala za 9 milionů, dnes stojí třikrát tolik

Lancia Ypsilon Hybrid začíná v Itálii na částce 10 900 euro (aktuální akční nabídka), což je v přepočtu 278 000 korun. Udávaná cena je bez daně a dalších poplatků. Auto je stále dostupné i s jinými motory, tedy benzinovým pohonem v kombinaci s LPG nebo CNG.

Zajímavostí je, že Lancia se po neúspěchu v Evropě stáhla už jen na domácí italský trh a prodává pouze jediný model Ypsilon. S ním se jí ale daří. Loni zaregistrovala 58 830 aut, to bylo víc než v roce 2018. Například Alfa Romeo udala v celé Evropě se svou kompletní modelovou nabídkou o 4465 aut méně. Italové, zdá se, nenechají svou značku jen tak zemřít.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?