Třetí generace malého městského hatchbacku Lancia Ypsilon se vyrábí už devět let. Přesto se teď dočkala nového motoru. Jde o mild-hybridní jednotku, se kterou se na začátku roku představily Fiat 500 a Panda. Není se čemu divit, Ypsilon s nimi sdílí techniku a tak elektrifikaci další znčaky z koncernu nic nebránilo.
Hybridní soustrojí tvoří litrový tříválec FireFly, kterému pomáhá starter-generátor poháněný řemenem. Je mu k dispozici 11Ah lithium-iontová baterie. Systém má pomoci s vypínáním motoru při dojezdu k semaforu a s trochou energie při opětovném rozjezdu. Motorizace má výkon 51 kW (70 koní) a slibuje snížení emisí CO2 o pětinu oproti klasické jednotce Fire 1.2.
Lancia Ypsilon Hybrid začíná v Itálii na částce 10 900 euro (aktuální akční nabídka), což je v přepočtu 278 000 korun. Udávaná cena je bez daně a dalších poplatků. Auto je stále dostupné i s jinými motory, tedy benzinovým pohonem v kombinaci s LPG nebo CNG.
Zajímavostí je, že Lancia se po neúspěchu v Evropě stáhla už jen na domácí italský trh a prodává pouze jediný model Ypsilon. S ním se jí ale daří. Loni zaregistrovala 58 830 aut, to bylo víc než v roce 2018. Například Alfa Romeo udala v celé Evropě se svou kompletní modelovou nabídkou o 4465 aut méně. Italové, zdá se, nenechají svou značku jen tak zemřít.