-
Loňská novinka Continental WinterContact TS 860 se stala vítězem testů německých magazínů AutoBild a Auto Zeitung, anglického týdeníku AutoExpress a autoklubů ADAC (Německo), ÖAMTC (Rakousko) a TCS (Švýcarsko)
-
Pneumatika WinterContact TS 850 P určená pro výkonné vozy zvítězila v testu německého časopisu auto motor und sport a Autoklubu ČR, v magazínu AutoBild získala nejvyšší možné hodnocení „Příkladná“
-
Úspěšné jsou i pneumatiky, které jsou vyráběné speciálně pro severské zimy. Plášť Continental IceContact 2 vybavený hroty vyhrál v testu finského časopisu Tekniikan Maailma, speciální ContiVikingContact 6 s měkkou směsí pak pokořil konkurenci jak u finských novinářů, tak ve švédském Vi Bilägare
Zimní pneumatiky Continental během testování opět potvrdily, že se jedná o volbu, na níž je spolehnutí. Nový model WinterContact TS 860 si odnesl dokonce čtyři vítězství a v žádném porovnání, kterého se zúčastnil, nenašel pokořitele. Velice dobře se daří i prověřenému modelu WinterContact TS 850 P, jenž vyhrál v jediném českém testu zimních pneumatik, který již tradičně pořádá Autoklub ČR.
Novináři i odborníci ze zahraničních autoklubů otestovali před zahájením zimní sezony pneumatiky pro nejprodávanější vozy na trhu, jakými jsou Škoda Octavia, Volkswagen Golf, Ford Focus, Hyundai i30, nebo populární SUV velikosti VW Tiguan případně Nissanu Qashqai. Výsledky jsou přitom jasné. Nejlepší volbou pro středoevropskou zimu jsou pláště značky Continental.
„Velmi vyvážená, s nejlepší známkou na mokré vozovce, obzvláště dobrá na sněhu, dobrá na suché vozovce i ve spotřebě paliva,“ hodnotí plášť Continental WinterContact TS 860 experti autoklubů ADAC, ÖAMTC a TCS. V jejich srovnávacím testu se utkaly pneumatiky o rozměru 195/65 R 15, jež jsou určeny například pro Škodu Octavia, a právě loňská novinka od společnosti Continental si vyjela vítězství. Na první místo se dostala i v německých magazínech AutoBild (rozměr 225/50 R 17), Auto Zeitung (205/55 R 16) a v anglickém AutoExpressu (225/45 R 17). „Hodnotící se shodují na tom, že pneumatiky WinterContact TS 860 jsou skvělou volbou pro všechny podmínky, které mohou v zimě nastat. V posledních letech jsme si zvykli na výkyvy počasí. Správná zimní pneumatika proto musí dobře fungovat jak na sněhu a ledu, tak i na mokru a suché silnici,“ říká k výsledkům testů Juraj Ižvolt, šéf divize Marketing CZ/SK Continental Barum s.r.o.
Úspěchy slaví i model WinterContact TS 850 P. V rozměru 225/45 R 18 vybojoval vítězství ve srovnávacím testu německého magazínu auto motor und sport. Jako jediný z plášťů ve srovnání si navíc odnesl hodnocení „velmi doporučujeme“. „Velmi dobré vyvážené vlastnosti na sněhu, vynikající bezpečnost za mokra, přesvědčivá a sportovní na suchém asfaltu,“ píše se v závěru. Výtečné výsledky vyzkoušeného pláště potvrzuje i první místo v testu, který uspořádal Autoklub ČR (rozměr 215/65 R 16), a nejvyšší známka „příkladná“, již obdržel od dalšího německého magazínu AutoBild Allrad (225/55 R 17).
Dobré zprávy ze severu
Komplexnost vývoje zimních plášťů v rámci koncernu Continental dokreslují i výsledky testů severských (švédských a finských) médií. Na severu Evropy se běžně používají jiné pneumatiky než v našich zemích. Ale i ty Continental dokáže vyrobit. Finský magazín Tekniikan Maailma testoval v běžném rozměru 205/55 R 16 na sedmé generaci VW Golf dva typy plášťů. Ty vybavené hroty i pneumatiky se speciální měkkou směsí do nejtvrdších zimních podmínek. V prvně jmenované kategorii zvítězil model Continental IceContact 2, ve druhé ContiVikingContact 6, který svoje výsledky potvrdil i prvním místem ve srovnání plášťů stejného rozměru ve švédském Vi Bilägare.
V obou případech se jedná o pláště do extrémních podmínek. Pneumatiky s hroty nabídnou maximální trakci i v hlubokém sněhu a na ledu. Ve střední Evropě včetně České republiky jsou ale zakázané (s výjimkou vozidel integrovaného záchranného systému). Pláště s extrémně měkkou směsí se pak na severu běžně používají např. v městském provozu. V teplotách hluboko pod nulou mají vysokou přilnavost, mírnější zimní podmínky ale mají za následek příliš dlouhé brzdné dráhy, zhoršuje se jejich ovladatelnost a mají krátkou životnost.