Plug-in hybridy nemusí být jen osobní. Ford nabízí dobíjecí Transit s tříválcem

1 nový názor
Autor: Redakce
  • Transit Custom Plug-in Hybrid je ve své třídě první sériově vyráběný model s plug-in hybridním pohonem

  • Čistě na elektřinu ujede až 56 kilometrů

  • Tříválcový motor 1,0 EcoBoost funguje jako prodlužovač dojezdu, celkově lze ujet přes 500 km

  • Lithium-ion akumulátor má kapacitu 13,6 kWh

  • Speciální funkce „geofencing“ umožňuje při vjezdu do nízkoemisní zóny automaticky přepnout na elektrický pohon

Ford na trh uvádí novou plug-in hybridní dodávku Transit Custom, která je prvním sériově vyráběným modelem této kategorie s plug-in hybridním pohonem. Důvodem jsou stále se rozšiřující nízkoemisní zóny ve velkých městech, do nichž elektrifikované automobily neplatí za vjezd. Podle staršího (a zcela nerealistického) cyklu NEDC ujede Transit Custom Plug-in Hybrid na elektřinu až 56 km.

Kromě elektromotoru s výkonem 92,9 kW, který napájí vysokonapěťový 13,6kWh lithium-iontový akumulátor, je součástí hnací soustavy je také zážehový tříválec 1,0 EcoBoost. Ten slouží jako prodlužovač dojezdu, nikdy nepohání kola přímo. Díky němu je celkový dojezd více než 500 kilometrů.

Lithium-iontový akumulátor nového Transitu Custom Plug-in Hybrid lze nabíjet z domácí zásuvky za 4,3 hodiny. V případě využití třífázové nabíječky na střídavý proud se doba nabíjení zkrátí na 2,7 h.

Transit Custom Plug-in Hybrid uveze 1130 kg a chlubí se stejným nákladovým prostorem 6,0 m3 jako běžné varianty
Tourneo Custom Plug-in Hybrid, který dorazí na sklonku letošního roku, ujede oproti Transitu PHEV o tři kilometry méně (53 km)

Baterie je umístěna pod podlahou. Transit Custom Plug-in Hybrid tak nabízí stejný nákladový prostor jako běžné varianty, konkrétně 6,0 m3, a užitečné zatížení 1130 kg.

Transit Custom Plug-In Hybrid je sériově vybaven online připojením FordPass Connect a od roku 2020 bude možné objednat nový modul „Geofencing“, který zajistí automatické přepnutí na elektrický pohon při vjezdu do nízkoemisní zóny. Tento týden jsme právě o geofencingu a jeho souvislostech mluvili ve videodojmech:

Videodojmy: Mercedes S 560e je tak trochu podfuk, jako všechny plug-iny. Ale jezdí parádně
Přečtěte si také:

Videodojmy: Mercedes S 560e je tak trochu podfuk, jako všechny plug-iny. Ale jezdí parádně

Stejným hnacím ústrojím jako Transit Custom Plug-In Hybrid je vybaven také osmimístný velkoprostorový model Tourneo Custom Plug-in Hybrid, který k zákazníkům dorazí na sklonku letošního roku. Oproti Transitu PHEV ujede o tři kilometry méně – 53 km.

Vladimir (neregistrovaný)
Zajímavý :) Ale radši klasika: https://www.vanscentre.com/uzitkove-vozy/furgon-van/ford-transit-custom-22tdci92kw-l1h1-trend-cr/?step=0
  • Našli jste v článku chybu?