Ford na trh uvádí novou plug-in hybridní dodávku Transit Custom, která je prvním sériově vyráběným modelem této kategorie s plug-in hybridním pohonem. Důvodem jsou stále se rozšiřující nízkoemisní zóny ve velkých městech, do nichž elektrifikované automobily neplatí za vjezd. Podle staršího (a zcela nerealistického) cyklu NEDC ujede Transit Custom Plug-in Hybrid na elektřinu až 56 km.
Kromě elektromotoru s výkonem 92,9 kW, který napájí vysokonapěťový 13,6kWh lithium-iontový akumulátor, je součástí hnací soustavy je také zážehový tříválec 1,0 EcoBoost. Ten slouží jako prodlužovač dojezdu, nikdy nepohání kola přímo. Díky němu je celkový dojezd více než 500 kilometrů.
Lithium-iontový akumulátor nového Transitu Custom Plug-in Hybrid lze nabíjet z domácí zásuvky za 4,3 hodiny. V případě využití třífázové nabíječky na střídavý proud se doba nabíjení zkrátí na 2,7 h.
Baterie je umístěna pod podlahou. Transit Custom Plug-in Hybrid tak nabízí stejný nákladový prostor jako běžné varianty, konkrétně 6,0 m3, a užitečné zatížení 1130 kg.
Transit Custom Plug-In Hybrid je sériově vybaven online připojením FordPass Connect a od roku 2020 bude možné objednat nový modul „Geofencing“, který zajistí automatické přepnutí na elektrický pohon při vjezdu do nízkoemisní zóny. Tento týden jsme právě o geofencingu a jeho souvislostech mluvili ve videodojmech:
Stejným hnacím ústrojím jako Transit Custom Plug-In Hybrid je vybaven také osmimístný velkoprostorový model Tourneo Custom Plug-in Hybrid, který k zákazníkům dorazí na sklonku letošního roku. Oproti Transitu PHEV ujede o tři kilometry méně – 53 km.