Subaru to nemá jednoduché, zejména na evropském trhu čeká tradiční japonskou automobilku po zavedení nových emisních norem těžké období. Ale pro Subaru jsou mnohem důležitější jiné trhy. Například ten severoamerický, kde Subaru prodá osmnáctinásobně víc aut každý rok než v Evropě (648 000 aut proti 35 000 v roce 2017). A právě Američané dostanou první sériový plug-in hybrid od Subaru.
Vůz vzniká hlavně kvůli přísným zákonům státu Kalifornie. Aby totiž mohly prodávat automobilky v Kalifornii své ostatní modely bez velkých sankcí, musí mít v nabídce aspoň jeden model, který může jezdit zcela bezemisně. A plug-in hybrid by takové parametry splňoval. Kde ale Subaru vezme plug-in hybridní techniku?
Doporučujeme: Subaru Forester „není pro nadšence“, přijde o diesel a dostane hybrid
U Toyoty. Jak píše Car and Driver, základem má být systém používaný v Toyotě Prius Prime na japonském trhu. Potvrzují se tak dřívější informace o sdílení hybridní techniky. Hybrid spojuje řadový čtyřválec se známým systémem Toyoty, ale ještě k němu přidává další elektromotor, který pohání zadní nápravu. Díky tomu si i plug-in hybridní Subaru zachová tradiční pohon všech kol.
Plug-in hybridní Toyota Prius Prime má udávaný elektrický dojezd 40 km a Subaru asi dosáhne na podobné číslo, i když bude možná trochu nižší. Car and Driver také spekuluje o jménu pro nové plug-in hybridní Subaru. Údajně se bude jmenovat Evoltis. Takové si totiž Subaru nechalo v USA nově registrovat. Nemáme indicie, jestli se takový model bude vozit i do Evropy.