Vlákno názorů k článku Plány automobilek jsou jasné. Za rok nastane boom elektroaut od Oliver - Lidi panebože přestaňte tu veřejně fňukat jak sou...

Oliver (neregistrovaný)
Lidi panebože přestaňte tu veřejně fňukat jak sou elektromobily špatný kvůli krátkýmu dojezdu a nedostatečný elektroinfrastruktůře.. Ono je lepší si stěžovat a sedět na starejch vejcích než přijmout něco co by do budoucna mohlo mít nějakej smysl (jasně už vidim ty reakce jak v budoucnu budeme mít problém s recyklací baterek a zdanění elektřiny apod.nesmysly).Princip spalovacích motorů je asi 200 let stará záležitost a je potřeba jí něčim nahradit.Výzkum jde dopředu a s nim i technologie, ale nebude to zejtra a ani za tejden!!! Vzpomeňte si např. na vývoj klasických počítačů... Inter 486DX s 20ti megovým diskem a 4MB ramm stával tenkrát i 30 tisíc a neumělo to vůbec nic.. A tenkrát taky mohli lidi fňukat jak je to za 30 tisíc k ničemu a že psací stroj s kalkulačkou na baterky vyjde levnějc!!!!A dneska má počítač, tablet a chytrej mobil defacto každej tak se vzchopte a přijměte fakt, že tu elektromobily jsou mezi náma, ať už kvůli Muskovi nebo Bruselu je to úplně jedno. Když nechcete elektromobil tak si kupte hybrida a když nechcete hybrida tak si nekupujte nic jak by řekl Jirka Babica
Jirka (neregistrovaný)
Vím že je v elektroautě příjemná jízda, velká akcelerace, ticho, moderní desing, pozornost sousedů :-) atd.. Několikrát jsem s tím jel a nemám s tím problém. Bohužel elektřina se musí vyrobit tam kde se vyrábí dnes a pokud by se mělo vyrobit navíc tolik elektřiny kolik kWh se proleje nádržemi aut v podobě benzínu a nafty tak nemám představu kde ji brát (nikdo ji nemá, česko nebude mít dost elektřiny na stávající spotřebu kolem roku 2035, oficielně) a severní čechy se vrátí do sedmdesátek. Vadí mi že tohle je elektromobilistům jedno, myslí jenom na sebe. Srovnání s PC kulhá. Jsou činnosti staré jako lidstvo samo a dělají se pořád stejně. Třeba výroba dětí :-).
Jirka (neregistrovaný)
Průměrné auto podle článku (14000km) spotřebuje asi 1t benzínu, nebo 3MWh. V 1 tuně uhlí je asi 4,5 až 5 MWh, tj asi 0,65t uhlí. Při špičkové účinnosti tepelné elektrárny (40%) a podílu výroby v TE (65%) vychází že je na roční provoz elektroauta (14000km) je potřeba spálit asi 1 t uhlí ročně. Ještě chybí těžba uhlí a přenos elektřiny do místa spotřeby. Je to jenom přibližně z hlavy :-). *** Sobecké je že emitace není u vás kde jezdíte ale tam kde se elektřina vyrábí na tom výpočty a odhady nic nezmění. To je logické! Jinak si myslím, že elektroauta si budou pořizovat lidé, kteří najedou více než 14000km (už kvůli pořizovací ceně), já najedu za rok kolem 40000km a neživím se dopravou.
Jirka (neregistrovaný)
Původně jsem byl také příznivcem elektroaut, těšil jsem se až si nějaké pořídím. Později jsem názor změnil jednak kvůli nesmyslné pořizovací ceně a jednak z důvodů, které jsem popsal výše. Správnej chlap má smrdět benzínem (dříve se říkalo koněm) :-) .
Oliver (neregistrovaný)
Každá mince ma 2 strany Jirko a každej klad je vyváženej záporem..Elektroauta možná nejsou dokonalý (a ani ten výpočtovej vzor pro spotřebu a výrobu elektriky), ale řekni mi kdy bude v čechách jezdit milion elektromibilů :) Ja si myslím že příští rok to nebude :) Z Bruselu tlačí všechny státy do investic na výrobu elektriky z obnovitelných zdrojů a mě osobně by se např. líbila vize položit FVE na střechy a parkoviště velkých nákupních center který by mohli sloužit jako dobíjecí body a tím pádem by se tolik nepoužívala energie z uhelných elektráren na "natankování" EV. Možnosti tu sou, ale tady na foru je asi nevyřeěíme, tak se necháme překvapit jak se to v česku do budoucna vyvrbí :)
miztli (neregistrovaný)
Bohužel jste nepochopil důležitou věc, to co porovnáváte, tak tam to opravdu šlo, protože nastala miniaturizace součástek a s nimi možnost nízké spotřeby energie na napájení obvodů, což dobře funguje u takových věcí, jako noteboky a chytré telefony. Jenže, aby auto bylo co k čemu, musí unést i uvézt jistou hmotnost i sebe samého a na to potřebujete energii A ta hmotnost nejde snížit, člověk bude, pokud bude o sebe pečovat, mít stále stejnou hmotnost, kterou nejde snížit třeba jako u el. souřástek na desetinu. Snížit hmotnost 75 kg člověka na 7.5 kg je sebevražda. Asi tak. U klasického auta je tím nosičem energie celkem bezpečná a lehká palivová nádrž. ale u eletrického auta potřebujete baterii, která akkumuluje elektricý náboj a proto nejde a jen tak nepůjde dát například stejný elektrický náboj, co je nyní ve 400 kg baterii do 40 kg baterie. Vzniklo by totiž něco, jako vysoce brizantní bomba. Fyzika prostě nejde ohloupnout a má své limity. Takže předem danými hmotnostimi, (človka, kastle auta a jeho zavazadel) je dopředu dáno, kolik náboje lektrického musí mít baterie auta a tím je dána celková hmotnsot Takže abyste s malou baterkou daleko dojel, musil byste Vy sám vážit tak 10 kg a vzít s sebou dalších maximálně 10 kg a pak Vaše auto i s baterií bude vážit asi 200 kg a s tím pak opravdu asi ujedete na jedno nabití i 1000 km, jelikož náboj v baterii bude dostatečný,, ale při stávajících hmotnostech lidí i s jejich obvyklými věcmi to nejde realizovat. Na to není kde a jak skladovat čili akkumulovat bezpečně elektrický náboj, aby elektroauto mělo dojezd se vším potřebným komfortem 800 - 1000 km .
miztli (neregistrovaný)
Bohužel je problém v tom, že Vy porovnáváte něco, co není porovnatelné. Zatímco rozvoj těch PC šel kupředu díky miniaturizaci součástek, proto také vyšší výkon PC může jet na menší spotřebu v menší "krabici", tak u auta to není možné. Lidé a jejich zavazadla váží stejně (spíše více, než lidé před padesáti lety a jsou stále vzrůstově vyšší, tak kde je tu jaká miniaturizace) a aby bylo auto poněkud bezpečné, tak se z něj nemůže ztenčováním plechu udělat životui nebezpečný, ale lehký papírák. Takže užitečná hmotnost, kterou bude elektromotor a tím pádem i akkumulátor tahat, bude stejná, spíše větší (lidé ani jejich zavazadla se nezmenšují a nesnižují hmotnost). Takže proto, jediné, co lze dělat v zájmu elektromobility učinit je jen to, že se můžeme pokusit zvýšit při stejné hmotnosti baterií elektrický náboj. Jenže to naráží na fyzikální limity. Prostě není možné do hmotnosti téhož akkumulátoru dát dvojnásobný elektrický náboj. Bylo by to cosi jako brisantní třaskavina a toto nelze nijaj obejít. Zmenšit elktromotr a tím snížit jwho hmotnost je uměrné snížení jeho příkonu. Na hmotnosti elektromotorů se již nedá ušetřit nic, jso udokonalé vpodstatě již dávno. Takže Vaše srovnbání s PC je nesprávné, tam to zapříčinila miniaturizace součástek, což je současně i snížení hmotnosti. Jenže odvy, nástroje(pracovní i jedelní i jiné) vychází z ropzměrů lidského těla a ty se jak vidět kolem sebe, nesnižují. Takže pokud by mělo Vaše přirování být pravdivé, tak byste musil do zminiaturiozovaného auta z pěti metrů délky na dva metry nacpat Vašich pět zminiaturizovaných lidí, kteří se nevyskytují (tak možná v panoptiku).