Vlákno názorů k článku Plány automobilek jsou jasné. Za rok nastane boom elektroaut od Ing.J.Blažej - Ten "boom" ale brzy skončí - hkavně proto,...

Ing.J.Blažej (neregistrovaný)
Ten "boom" ale brzy skončí - hkavně proto, že je vynucen EU. Je více důvodů, proč. Nebude v té rychlosti připravena rozvodná síť (pro masové využití musí dojít k přestavbě sítě od vvn po vn rozvody k jednotlivým nabíjecím stanicím ve velkém měřítku), bude chybět minimálně jeden jaderný blok, který se u nás staví 15 let (protože nabíjení musí být pohotové a ne čekat na slunce), budou se muset rozkopat města pro nové kabelové rozvody do ulic s parkováním (masové), nakonec lidé zjistí, že e-auta vůbec nejsou ekonomická, protože cena energie rychlonabíječek bude srovnatelná s benzínem, tedy je to pro lidi s vlastní temperovanou garáží a s domácí pomalou nabíječkou 230V/10A, pro lidi cestující jen v rámci města, převážně pro malá auta. Nedostatek baterií na trhu vyvolá zvýšení cen (přičemž současné jsou kapacitně a ekonomicky nevýhodné) způsobí krizi v "elektromobilovém průmyslu". O baterie se bude tento průmysl prát s energetikou. Těžba, zpracování a výroba baterií nebudou tomu "boomu" stačit. Baterie se také budou muset měnit až 3x za životnost auta (a jejich pořizovací cena je vysoká). Prodej auta za 5-6 let bude asi výhodnějším řešením (ona dlouho nevydrží ani slaboproudá a řídící elinstalace, podívejte se na dnešní pračky), ale prodejní cena "ojetiny" se bude blížit nule, když to bude masové. Chudší vrstvy od drahých aut odstoupí, takže automobilky budou vyrábět jen pro polovinu zákazníků. Po čase všichni přijdou na to (EU zřejmě jako poslední), že to byla jedna velká fantasmagorie, ale to už budou krachovat automobilky a budeme v těžké a vleklé krizi, která tak jako tak za 5-6 let přijde. Saturace trhu e-auty může "udržitelně" dělat jen 10-15% trhu. Jinak všem přeji hodně štěstí do posledních pár let šťastného života.
Petr Hejna (neregistrovaný)
Řekl jste to naprosto přesně. Za milion korun získat auto s dojezdem 300 km ( v létě ), omezenou rychlostí a životností osm - deset let, je blbismus. Mě se rozbilo centrální zamykání a musel jsem to nechat opravit, takže vím, jak je elektronika poruchová. Nulová infrastruktura + lidé nacpaní v panelácích a činžácích, to už je naprostá sci-fi. Ten autor to psal 1. 1. takže se dá předpokládat, že je ještě ožralej, snad ho to trochu omlouvá. Ale neměl by to v takovém stavu psát.
tyqe (neregistrovaný)
Jen bych dodala, že současné kapacita baterií (jejich životnost), tak jak je definována v techničáku el. auta je okolo 100 000km. Po té se dojezd začíná rapidně snižovat, za dalších 50 000 jste na jedné třetině (cenově dostupná el. auta), až polovině (cenově nedostupná el. auta)kapacity baterie. Jestliže tedy bude el. auto stát 500 000,-( což u volkswagenu považují za lidovou cenu) a po dvou letech 250 000,- za nové baterie + projetý proud dostáváte se lehce přes 1 000 000,-kč s tím, že auto bude po té době (tři roky) neprodejné. Kapacita se má lehce zvyšovat až 3x do deseti let :). ovšem stím samozřejmě i cena. P:S. Již dnes, kupříkladu Němci, neplatí emisní povolenky, za to u nás platíme naopak dvakrát tolik. Je to tím, že si němci dobrovolně zrušili závadné zdroje a kupují si elektriku od nás, pitomců, co si nechaj srát na hlavu a platěj ty povolenky i za Němce.
Roman (neregistrovaný)
Nejsem zastáncem propagace elektroaut jako jediného řešení pro budoucnost s dnešními technologiemi, ale argumentace by měla být alespoň trochu reálná a férová. Vaše kalkulace je trošku dost zjednodušená. 1) Baterie se vám nezničí po 2 letech jak uvádíte, pokud nenajezdíte 50-70tis. km ročně. Spíše to bude po 4-5ti letech, přičemž časem a nájezdem se kapacita ztrácí postupně v jednotkách procent za rok, nikoliv však na 1/3 za 150tis.km. 2) za 2 roky počítáte 250tis. za spotřebovanou elektřinu, při ceně 1kč/km by jste musel najet 75.000km ročně (to je 342km každý den po 2 roky včetně víkendů) tedy min. trojnásobek normálního nájezdu průměrného auta. Reálně cena projeté elektřiny tedy bude spíše kolem 80.000Kč. Mimochodem kdyby jste měl tento nájezd s nějakým benzínovým středním autem, utratíte za benzín 2x tolik. 3) Emisní povolenky platím ČR ale je to samozřejmě zohledněno v prodejní ceně, takže i Němci si je platí ... mě spíše štvou zplodiny, které máme z uhelným elektráren a musíme dýchat.
skodafil (neregistrovaný)
Jsem zdesen. Takove reakcionarstvi! S tebou zatocime, soudruhu. To nejde videt nasi zarnou elektrobudoucnost tak spatne ideologicky!