Názor k článku Plány automobilek jsou jasné. Za rok nastane boom elektroaut od Ing.J.Blažej - Ten "boom" ale brzy skončí - hkavně proto,...

Ing.J.Blažej (neregistrovaný)
Ten "boom" ale brzy skončí - hkavně proto, že je vynucen EU. Je více důvodů, proč. Nebude v té rychlosti připravena rozvodná síť (pro masové využití musí dojít k přestavbě sítě od vvn po vn rozvody k jednotlivým nabíjecím stanicím ve velkém měřítku), bude chybět minimálně jeden jaderný blok, který se u nás staví 15 let (protože nabíjení musí být pohotové a ne čekat na slunce), budou se muset rozkopat města pro nové kabelové rozvody do ulic s parkováním (masové), nakonec lidé zjistí, že e-auta vůbec nejsou ekonomická, protože cena energie rychlonabíječek bude srovnatelná s benzínem, tedy je to pro lidi s vlastní temperovanou garáží a s domácí pomalou nabíječkou 230V/10A, pro lidi cestující jen v rámci města, převážně pro malá auta. Nedostatek baterií na trhu vyvolá zvýšení cen (přičemž současné jsou kapacitně a ekonomicky nevýhodné) způsobí krizi v "elektromobilovém průmyslu". O baterie se bude tento průmysl prát s energetikou. Těžba, zpracování a výroba baterií nebudou tomu "boomu" stačit. Baterie se také budou muset měnit až 3x za životnost auta (a jejich pořizovací cena je vysoká). Prodej auta za 5-6 let bude asi výhodnějším řešením (ona dlouho nevydrží ani slaboproudá a řídící elinstalace, podívejte se na dnešní pračky), ale prodejní cena "ojetiny" se bude blížit nule, když to bude masové. Chudší vrstvy od drahých aut odstoupí, takže automobilky budou vyrábět jen pro polovinu zákazníků. Po čase všichni přijdou na to (EU zřejmě jako poslední), že to byla jedna velká fantasmagorie, ale to už budou krachovat automobilky a budeme v těžké a vleklé krizi, která tak jako tak za 5-6 let přijde. Saturace trhu e-auty může "udržitelně" dělat jen 10-15% trhu. Jinak všem přeji hodně štěstí do posledních pár let šťastného života.