Francouzský automobilový koncern PSA Peugeot-Citroën chce rozšířit aktivity na poli byznysu s ojetými auty. Do pěti let plánuje zdvojnásobit objem prodejů na minimálně 800 000 aut za rok a zečtyřnásobit zisky z obchodu s ojetými auty. Proto koncern PSA vytvoří vlastní síť oficiálních autobazarů. Jak se společnost bude jmenovat, to ještě není jisté.
Podle informací Automotive News se chystá Peugeot-Citroën koupit 30% podíl ve francouzském online autobazaru Aramisauto. S prodejem ojetých aut má souviset i rozšíření servisní sítě. PSA pravděpodobně nabídne i vlastní finanční produkty, ale zřejmě jen na domácím francouzském trhu.
Doporučujeme: Největší omyly a mýty o ojetinách, které dávno neplatí
Vlastní síť „značkových“ autobazarů má postupně působit na všech důležitých evropských trzích. S tím souvisí i prodej náhradních dílů. Koncern PSA Peugeot-Citroën loni koupil společnost Mister Auto, která nabízí levné karosářské díly. K důležitým službám patří také originální repase filtrů pevných částic k dieselovým motorům.
Podle šéfa koncernu PSA Carlose Tavarese je prodej ojetých vozů a souvisejících služeb důležitou částí strategie restrukturalizace koncernu. Pod Tavaresovým vedením se začíná francouzskému koncernu finančně dařit, i když je to z velké části dáno i oživením ekonomiky po velké krizi z let 2008 až 2011.