Po vrácení Dacie Duster zůstalo pomyslné parkovací místo pro dlouhodobě testovaná auta neobsazené. Nejvyšší čas s tím něco udělat. Po následující měsíce nás bude vozit Peugeot 308 SW. Pro mě osobně je to tak trochu déjà vu. Peugeot 308 SW jsem už na dlouhodobý test měl, když jsme ještě s Lukášem tvořili AutoRevue.cz. Byl dokonce bílý, stejně jako ten aktuální. Identická auta to ale nejsou. Už proto, že kompaktní model značky Peugeot prošel v roce 2017 modernizací.
Facelift přinesl třistaosmičce lehce osvěžený vzhled, dílčí vylepšení interiéru, modernější technologickou výbavu a zejména nové Euro 6c motory. Nejviditelnějšími novinkami jsou přemístění emblému lva do nově strukturované masky chladiče a nově tvarovaný volič automatické převodovky. Všechny novinky najdete v podrobné tiskové zprávě Peugeotu z června 2017:
Naše nové auto se ale od dříve testovaného modelu liší rovněž pohonem. Namísto žíznivé, ale nádherně ostré benzinové dvanáctistovky PureTech má pod kapotou zbrusu nový diesel 1.5 BlueHDi, tentokrát se čtyřmi ventily na válec. Oproti dřívější osmiventilové šestnáctistovce má vyšší výkon (96 místo 88 kW) a nižší spotřebu – podle Peugeotu o čtyři až osm procent. Filtr pevných částic již na rozdíl od starších motorů nevyžaduje aditivaci. Aditivum však stejně dolévat budete – ale AdBlue®, protože motor je už vybaven systémem selektivní katalytické redukce. Doplňovat ho naštěstí lze pohodlně hrdlem vedle palivové nádrže. Proto se tvar víčka změnil z kulatého na obdélníkový.
V našem autě je motor spojen se samočinnou převodovkou. Stále ji vyrábí Aisin, jde však o novou konstrukci s osmi převodovými stupni. Přitom je o dvě kila lehčí než dříve. Systém Stop-Start v kombinaci s novým automatem zhasíná motor dlouho před zastavením, někdy až v rychlostech do 20 km/h. Efektně tvarovaný volič je elektronický, takže při zastavení není nutné přesouvat ho do polohy P. Po zhasnutí motoru přejde převodovka do parkovacího režimu automaticky.
Peugeot 308 SW je k dostání ve čtyřech úrovních výbavy: Active, Allure, GT Line a GT. My máme tu druhou nejvyšší. GT Line obsahuje kromě jiného dvouzónovou automatickou klimatizaci, 3D navigaci s Bluetooth a podporou Apple CarPlay i Android Auto, sportovní přední sedadla s nastavitelnou bederní opěrkou nebo hliníkové pedály. Peugeot 308 SW GT Line 1.5 BlueHDi EAT8 stojí 585 000 korun. Naše auto má ale ještě řadu příplatkových prvků navíc:
- Speciální perleťový lak Bílá Nacré 18 000 Kč
- Panoramatické střešní okno s elektrickou sluneční clonou se sekvenčním ovládáním a ochranou proti přiskřípnutí 18 000 Kč
- Visiopark 1 (couvací kamera 180°) 8 000 Kč
- Kolejnice v zavazadlovém prostoru 4 000 Kč
- Sedadla řidiče a spolujezdce s elektrickou bederní opěrkou a masážní funkcí
(obsahuje vyhřívaná přední sedadla) 12 000 Kč - Hands-free přístup a startování vozu (obsahuje USB pro dobíjení) 13 000 Kč
- Black Pack: Hliníková kola 18” SAPHIR černá s výbrusem a černými krytkami šroubů, pneumatiky 225/40 R18 + náhradní dojezdové kolo, sportovně laděná specifická mřížka se šachovnicovým vzorem v barvě černá Perla Nera, okrasná lišta mřížky sání v černé lesklé barvě, okolí dynamických LED směrových světel v barvě černá Perla Nera, okenní lišty v černé barvě, podélné střešní nosiče v černé barvě 20 000 Kč
- Pack Drive Assist Plus: Adaptivní tempomat ACC 30 + Active Safety Brake +Distance Alert 28 000 Kč
Celková faktura u prodejce Peugeotu by tak zněla na 706 000 Kč.
V následujících měsících samozřejmě podnikneme s Peugeotem 308 všechna obvyklá měření od akcelerace až po vnitřní prostor. Zaměříme se ale také na praktickou použitelnost, fungování asistenčních systémů a samozřejmě také na dlouhodobou spotřebu. S jejím hlídáním by nám měla pomoci další novinka – aplikace MyPeugeot, která umožňuje na dálku sledovat některé funkce auta a mimo jiné slouží jako kniha jízd, když automaticky zaznamenává jejich délku (ale trasu ne, nebojte) a spotřebu.
Jako vždy platí, že pokud vás o tomto autě zajímá něco konkrétního, teď je ideální příležitost zeptat se. Odpovědi na zajímavé a relevantní dotazy se pokusíme přinést v dalších pokračováních tohoto dlouhodobého testu.
Technické údaje | Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 130 EAT8 |
---|---|
MOTOR | |
Konstrukce: | vznětový řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč |
Plnění: | přeplňování výfukovým turbodmychadlem |
Zdvihový objem válců (cm3): | 1499 |
Ventilový rozvod: | DOHC, 4 ventily na válec |
Nejvyšší výkon (kW/min-1) | 96/3750 |
Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): | 300/1750 |
Převodovka: | osmistupňová automatická |
Poháněná kola: | přední |
JÍZDNÍ VÝKONY | |
Akcelerace 0-100 km/h (s): | 9,7 |
Nejvyšší rychlost (km/h): | 205 |
Spotřeba paliva město/mimo/kombinovaná (l/100 km) | 4,2/3,4,3,7 |
ROZMĚRY A HMOTNOSTI | |
Délka (mm): | 4585 |
Šířka bez zrcátek (mm): | 1804 |
Výška (mm): | 1457 |
Rozvor náprav (mm): | 2730 |
Provozní hmotnost (kg): | 1319 |
Nejvyšší přípustná hmotnost (kg): | 1890 |
Objem zavazadlového prostoru (l): | 610-1775 |
Objem palivové nádrže (l): | 53 |
Objem nádrže na AdBlue (l): | 17 |
PODVOZEK A PNEUMATIKY | |
Podvozek vpředu: | tlumičové vzpěry |
Podvozek vzadu: | vlečená náprava se zkrutnou příčkou |
Řízení: | hřebenové s elektromechanickým posilovačem |
Standardní rozměr pneumatik: | 205/55 R16 88H |