Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlouhodobém testu: Začínáme

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Vrcholné provedení Peugeotu 2008 GT Line nám bude dělat společnost do konce června 

  • Testovaný exemplář dostal téměř kompletní výbavu 

  • Nejsilnější vznětový motor v nabídce disponuje výkonem 120 koní 

  • Už od prvních kilometrů je jasné, že půjde o úsporný automobil 

Nad nekonečným zájmem zákazníků o kategorii crossoverů se někteří neustále podivují. Obzvlášť v momentech, kdy přijde řeč na tu nejmenší kategorii, kde už není pořádně jasné, čím se takové miniaturní SUV liší od klasického hatchbacku. Přesně takovým případem je i Peugeot 2008, nicméně u něj možná nějakou odpověď nakonec najdeme. Právě tento model jsme nedávno převzali k dlouhodobému testu. Společnost nám bude dělat do konce června.

Doporučujeme: Peugeot 301 má po faceliftu. Dostal upravený design a dotykový displej

Jestli se teď díváte na fotky našeho exempláře a je vám nějaký povědomý, náhoda to není. Testovaný Peugeot k nám nepřijel rovnou z továrny, za sebou má víc než půlroční působení ve flotile novinářských automobilů této značky. Takže týden co týden objížděl české redakce, které na něm postupně najely osmnáct tisíc kilometrů. Uvidíme, kolik mu za necelých pět měsíců přidáme my.

Nic dražšího už není 

Peugeot 2008 dorazil na trh v roce 2013, o tři roky později přišel facelift. Modernizované provedení automobilka poprvé představila přesně před rokem na autosalonu v Ženevě. Žádné dramatické změny neproběhly, takže tou nejvýraznější novinkou byl nakonec příchod provedení GT Line. Tuhle výbavu má i náš dlouhodobě testovaný exemplář.

_DSC0130 Od nuly nezačínáme, stejný vůz jste mohli vídat v testech jiných redakcí více než půl roku. Při převzetí měl najeto přes 18 tisíc kilometrů
_DSC0002 Sedmnáctipalcová kola, černé detaily na karoserii nebo sportovně vyhlížející atrapa na místě koncovky výfuku... Vše je součástí výbavy GT Line

Vůz je osazený čtyřválcovým vznětovým motorem 1.6 BlueHDi v nejsilnější verzi naladěné na 88 kW (120 koní). To nutně znamená manuální šestistupňovou převodovku, protože se automat k této motorizaci nenabízí a slabší diesel disponuje pětistupňovým manuálem. Kombinace výbavy GT Line a nejsilnějšího dieselu v nabídce pak samozřejmě přináší ne zrovna lidovou pořizovací cenu. Přesně řečeno jde o to nejdražší, co si v případě modelu 2008 můžete pořídit.

Doporučujeme: Peugeot 3008 na českém trhu. Z ošklivého MPV je atraktivní SUV

Za testované auto byste zaplatili minimálně 560 000 Kč, respektive 505 000 Kč, pokud vezmeme v potaz aktuální akční ceny. Není to zrovna málo, ale na druhou stranu je výbava vcelku bohatá a pokud už se za něco připlácí, pak nejde o příliš dramatické částky. Samozřejmostí je centrální zamykání, elektricky ovládaná všechna okna, dvouzónová klimatizace nebo tempomat. Výbava GT Line přidá ještě sportovně tvarované přední sedačky, kovové pedály a sedmnáctipalcová litá kola. Navíc máme ve výbavě navigaci (+13 400 Kč), střešní okno (+15 500 Kč), parkovací kameru (+6 500 Kč) a efektní červený lak Ultimate za sedmnáct tisíc.

Sympatický už od začátku 

Peugeot 2008 se velmi rychle ukázal jako sympatický automobil. Menším překvapením bylo třeba už to, jak vypadá interiér. Osmnáct tisíc novinářských kilometrů dá testovaným automobilům hodně zabrat, na našem exempláři to ale téměř není znát. Příjemná jsou také výrazněji tvarovaná přední sedadla, vedle kterých ale naplno vynikne skutečnost, že ta zadní naopak téměř postrádají jakýkoliv náznak bočního vedení. Celkově interiér vypadá na pohled dobře, černo červená kombinaci Peugeotu sluší.

_DSC1237 Na to, že má náš Peugeot za sebou více než půl roku novinářského testování, vypadá interiér velmi zachovale
_DSC1241 Sedačky s výraznějším tvarováním jsou součástí výbavy GT Line. Zadní lavice je naopak téměř dokonale plochá

I celkově jde o designově docela atraktivní auto. Může za to především výbava GT Line, která přidá černou masku chladiče, černé lišty kolem mlhovek a černá zpětná zrcátka, plus už zmíněné sedmnáctipalcové disky. Také ty mohou být černé.

Doporučujeme: Peugeot 3008 na českém trhu. Z ošklivého MPV je atraktivní SUV

Novinářsky zajetý naftový čtyřválec je relativně tichý a nabídne solidní dynamiku (k té se podrobně vrátíme později). Zejména ale dokáže být úsporný. Aktuálně po ujetí zhruba 800 km od převzetí ukazuje palubní počítač průměr 6,5 l/100 km. V tomto čísle je v nemalé míře zahrnuto expresní dálniční cestování. Při klidnějším tempu není problém dostat se pod pět litrů. Ale také to si ještě pořádně vyzkoušíme.

_DSC0052 Peugeot 2008 se ukazuje jako ideální příměstský vůz. Každý den s ním dojíždíme do Prahy 15 km po dálnici, něco málo ujedeme po městě a pak zase 15 km zpět. Tuhle disciplínu zvládá testovaný diesel skvěle a ještě k tomu s velice rozumnou spotřebou

Manuální převodovka má sice dlouhé dráhy, ale jinak je přesná a ani jízdní vlastnosti neurazí. Otázkou je řízení s miniaturním volantem. Uspořádání s přístrojovým štítem nad volantem dnes už není nic nového a podle všeho se na to dá zvyknout. Osobně mi ale více vyhovuje klasické uspořádání, takže jsem zvědav, zda se to v průběhu měsíců změní.

Další disciplíny budou následovat 

I když nejsem velkým fanouškem takhle malých crossoverů, musím uznat, že zatím vypadá testovaný Peugeot jako ideální denní auto. Bydlím totiž necelých dvacet kilometrů za Prahou, přičemž asi patnáct kilometrů dojíždím po dálnici. Tam si vede 2008 obzvlášť dobře a díky kompaktním rozměrům se s ní jezdí příjemně také v městském provozu.

_DSC0063 _DSC0062 _DSC1235 _DSC1229

Samozřejmě kromě denního dojíždění máme pro 2008 připraven ještě další program. Podrobně se podíváme na dynamické schopnosti, na brzdě přeměříme výkon motoru, blíže si rozebereme spotřebu a pokusíme se třeba zjistit, jestli je v praxi opravdu k něčemu dobrý systém Grip Control, který má alespoň částečně nahradit pohon všech kol. O všem vás budeme pravidelně informovat.


Cena testované motorizace: 560 000 Kč

Cena testovaného vozu vč. příplatkové výbavy: 612 400 Kč


Technické údaje Peugeot 2008 1.6 BlueHDi
MOTOR
Konstrukce: vznětový čtyřválec uložený vpředu napříč
Plnění: turbodmychadlo
Zdvihový objem válců (cm3): 1560
Ventilový rozvod: DOHC, 8 ventilů
Vrtání x zdvih (mm): 75,0 x 88,3
Nejvyšší výkon (kW/min-1) 88/3500
Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): 300/1750
Kompresní poměr: 16,0:1
Převodovka: šestistupňová manuální
Poháněná kola: přední
JÍZDNÍ VÝKONY
Akcelerace 0-100 km/h (s): 9,6
Nejvyšší rychlost (km/h): 190
Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná (l/100 km) 4,3/3,3/3,7
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Délka (mm): 4159
Šířka (mm): 1739
Výška (mm): 1570
Rozvor náprav (mm): 2537
Rozchod kol vpředu/vzadu (mm): 1480/1490
Poloměr otáčení (m): 5,6
Provozní hmotnost bez řidiče (kg): 1200
Nejvyšší přípustná hmotnost (kg): 1730
Objem zavazadlového prostoru (l): 360/1194
Objem palivové nádrže (l): 45
PODVOZEK A PNEUMATIKY
Zavěšení vpředu: McPherson
Zavěšení vzadu: torzní příčka
Řízení: hřebenové s elektromechanickým posilovačem
Pneumatiky vpředu: 205/50 R17
Pneumatiky vzadu: 205/50 R17

[su_hello-bank-calculator]

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?