Dlouhodobě testovaný Peugeot 2008 má za sebou další měsíc v redakci. Během nich jsme vyrazili také na několik delších cest, kdy bylo potřeba naložit do auta i něco více než jen běžný nákup. Takže: Jak na tom je malý francouzský crossover s vnitřním prostorem?
Zavazdelník určitě stačí
Základní objem zavazadelníku je 360 litrů. V době, kdy se kombíky nižší střední třídy chlubí čísly za hranicí 600 litrů a světem kolují informace o jejich dalším zvětšování, vám nějakých 360 litrů nehorázné nadšení zřejmě nezpůsobí, ale od začátku února jsme zatím nepotkali situaci, kdy by nám to nestačilo. Zavazadleník je navíc dobře využitelný a pod falešným dnem se ukrývá ještě dojezdová rezerva.
Z praktických věcí stojí za zmínku síťka za pravým podběhem, kam lze uložit drobné předměty, nebo dva gumové popruhy na levém boku. Ideální například k připoutání většího počtu lahví od vína (nebo čehokoliv jiného). Na kraji zavazadelníku pak najdeme dvě oka pro uchycení nákladu, další čtyři jsou na zadní straně opěradel.
Připomeňte si první dvě části dlouhodobého testu Peugeotu 2008:
- Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlouhodobém testu: Začínáme
-
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi v dlouhodobém testu: Jak je vlastně rychlý?
Zavazadelník nekryje klasická roletka, ale pevný kryt. To příliš nevadí, protože kufr je docela krátký, takže všude dosáhnete bez toho, abyste se museli zabývat roletkou. Horší to je v případě, kdy chcete kryt sundat. Pod dnem na něj totiž prostor nenajdete, takže ho budete muset nechat doma.
Přesná čísla týkající se zavazadelníku jsou v přiložené tabulce, pro zajímavost jsme je doplnili o hodnoty naměřené u nedávno testované Toyoty C-HR.
Prostor pro zavazadla (cm) | Peugeot 2008 | Toyota C-HR |
---|---|---|
Šířka mezi bočnicemi | 100 | 96 |
Maximální šířka | 120 | 124 |
Výška po plato | 51 | 53 |
Délka ložné plochy | 76 | 81 |
Výška nakládací hrany | 69 | 78 |
Šířka vstupního otvoru | 103 | 100 |
Výška vstupního otvoru | 90 | 90 |
Maximální délka nákladu | 187 | 184 |
Po sklopení zadních opěradel dostanete téměř ideálně rovnou ložnou plochu. Opěradla se sklápějí klasicky za pomoci táhla přímo na opěradlu, na páčky v zavazadelníku nedošlo. V některých situacích by mohla zamrzet také absence malého otvoru schovaného pod zadní loketní opěrkou, díky kterému by bylo možné do interiéru protáhnout třeba lyže. Mimochodem, Peugeot 2008 nemá ani tu loketní opěrku.
Sedadla jsou dělená v poměru 60/40, kdy tu menší část najdeme na straně spolujezdce. Osobně mám raději řešení, kdy je těch sklopných 60 % za spolujezdcem, protože pak lze bez problémů naložit i dlouhé širší věci, které sahají až na místo spolujezdce, a spolujezdce usadit za řidiče. Takto je téměř jisté, že v podobných případech bude nutné sklopit obě části zadního opěradla a do auta se kromě řidiče už nikdo další nevjede.
Doporučujeme: Kia Optima Sportswagon GT v dlouhodobém testu — Začínáme
Oficiálním maximem objemu zavazadelníku je po sklopení zadních opěradel 1194 litrů. Co se ložné plochy týká, od hrany položeného zadního opěradla po zavřené páté dveře jsme naměřili 147 cm. Přední opěradlo překlopit dopředu nelze, ale můžete ho naopak položit zcela vzad a vyndat hlavovou opěrku. Pak odveze Peugeot 2008 i věc dlouhou 240 cm. Pro upřesnění, hodnota „maximální délka nákladu“, která se objevila výše v tabulce, se týká situace, kdy se sedadlo spolujezdce posunuto zcela vpřed a má co nejvíce kolmo nastavené opěradlo.
Pravda, Peugeot 2008 po stránce variability nenadchne, ale úplný propadák to také není. Když na to přijde, odveze docela hodně.
Vzadu není místa na rozdávání
Peugeot 2008 je malý městský crossover. Zavazadelník sice nabízí solidní, jeho kompaktní vnější rozměry se ale naplno projeví ve druhé řadě, kde budou cestující bojovat především s místem pro kolena. Podle mého názoru za to může i uspořádání pracoviště řidiče. Já coby člověk vysoký téměř 190 cm musím mít volant poměrně nízko, aby mi částečně nezakrýval přístrojový štít. Tudíž aby se mi pod něj vešly nohy, musím sedět dál, než bych asi seděl normálně. Ve finále to znamená, že mám sedadlo řidiče odsunuté zcela vzad. Menší postavy možná takové problémy nepotkají.
Zejména starším cestujícím se u Peugeotu 2008 zamlouvá vyšší posaz, díky kterému se do auta lépe nastupuje. Možná právě tahle skutečnost může být jedním ze smysluplných důvodů hovořících pro upřednostnění malého crossoveru před klasickým hatchbackem.
Přesné hodnoty týkající se prostoru pro cestující najdete opět v tabulce. Znovu pro zajímavost vedle čísel naměřených během testu Toyoty C-HR:
Prostor pro cestující (cm) | Peugeot 2008 | Toyota C-HR |
---|---|---|
Šířka v úrovni loktů vpředu | 141 | 148 |
Šířka v úrovni loktů vzadu | 139 | 145 |
Prostor pro hlavu vpředu min/max. | 89/97 | 91/96 |
Prostor pro hlavu vzadu | 89 | 90 |
Minimální prostor pro nohy vzadu | 13 | 11 |
Maximální prostor pro nohy vzadu | 37 | 37 |
Prostor pro nohy vzadu za 190cm řidičem | 13 | 13 |
Rozsah podélného seřízení sedadla řidiče | 24 | 26 |
Rozsah výškového seřízení sedadla řidiče | 8 | 5 |
Délka sedáku vpředu | 49 | 48 |
Délka sedáku vzadu | 46 | 49 |
Délka opěradla vpředu | 62 | 48 |
Délka opěradla vzadu | 58 | 64 |
Šířka prostředního sedáku vzadu | 25 | 21 |
Jestli vás zajímají vychytávky typu Simply Clever detailů od Škody, přijdete zkrátka. V tomto směru nabízí Peugeot 2008 pouze základní odkládací prostory. Vzadu najdete přihrádky ve dveřích, případně můžete využít kapsu na zadní straně předních opěradel (pokud se do ní přes svá kolena dostanete).
Vpředu jsou kromě přihrádek ve dveřích ještě klasické odkládací prostory před spolujezdcem, mezi předními sedadly a před řadicí pákou, kde najdete i držáky nápojů. Jistě, pokud si do těchto držáků dáte i něco většího, než je pouze kelímek s kávou, bude vám to trochu vadit.
Jinak materiály v interiéru jsou na slušné úrovni. Po několika cestách se psem se také ukázalo, že polokožené čalounění je vynikající z pohledu údržby. Nečistoty utřete, vše ostatní jednoduše vysajete.
Spotřeba klesla pod šest litrů
Po úvodním dojíždění do Prahy a zpět se Peugeot 2008 během dubna několikrát podíval také do vzdálenějších koutů republiky a do Vídně. Kromě toho, že ve Vídni dostal pokutu 55 eur za jízdu rychlostí 95 km/h po tříproudové dálnici s omezením na 80 km/h, také častější jízda po okreskách stáhla dlouhodobou spotřebu pod šest litrů. Aktuálně ukazuje palubní počítač průměr od zatáčku testu sympatických 5,8 l/100 km.
Musím se přiznat, že jsem si na tuhle 2008 docela zvykl (na rozdíl třeba od kolegy Dalibora, kterému se vůbec nelíbí) a že s ní jezdím celkem rád. Především po mé klasické trase 15 kilometrů dálniční jízdy-pražský provoz a zpět. Jen si pořád nejsem jistý tím malým volantem.
[su_hello-bank-calculator]