Tak jako téměř každý testovaný automobil i náš dlouhodobý redakční Peugeot 2008 osazený motorem 1.6 BlueHDi prošel měřením dynamiky. Dechberoucí výsledky nečekejte, ale realita určitě není špatná. Malý francouzský crossover dokázal, že umí být docela svižný.
Doporučujeme: Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlouhodobém testu: Začínáme
Jen pro zopakování, pokud jste náhodou minuli první představení dlouhodobě testovaného Peugeotu 2008: Až do konce června nám bude dělat společnost vrchol nabídky, což znamená na dnešní poměry v této kategorii docela velký vznětový čtyřválec o objemu 1,6 litru disponující parametry 88 kW (120 k) a 300 Nm kombinovaný s výbavou GT Line. Základní technické údaje najdete níže v tabulce.
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi | |
---|---|
Zdvihový objem válců (cm3): | 1560 |
Maximální výkon (kW/k): | 88/120 |
Vrchol točivého momentu (Nm): | 300 |
Zrychlení 0-100 km/h (s): | 9,6 |
Nejvyšší rychlost (km/h): | 190 |
Oficiálně by měla nejsilnější naftová 2008 zvládnout sprint z nuly na 100 km/h za 9,6 s. Hodnota vypadá slibně, ale nám se takového čísla dosáhnout nepodařilo. V průměru nejlepšího pokusu v každém směru jsme se nakonec dostali na 10,2 s. To ovšem není nic, za co by se Peugeot musel stydět, protože měření vždy provádíme s dvojicí dospělých (a minimálně v mém případě také velice dobře živených) osob na palubě, tedy s částečným zatížením. Kompletní výsledky ukazuje další tabulka:
Naměřené hodnoty | Peugeot 2008 1.6 BlueHDi |
---|---|
ZRYCHLENÍ Z MÍSTA | |
0-50 km/h (s) | 3,4 |
0-100 km/h (s) | 10,2 |
0-130 km/h (s) | 18,1 |
0-150 km/h (s) | 27,1 |
ZRYCHLENÍ PRUŽNÉ | |
30-50 km/h (s) | 1,6 |
50-70 km/h (s) | 2,2 |
80-120 km/h (s) | 8,1 |
130-150 km/h (s) | 9,0 |
Spotřeba 6,3 l/100 km
S testovaným Peugeotem 2008 jsme dosud ujeli necelé dva tisíce kilometrů, převážně v kombinaci dálničního a městského provozu. Podle palubního počítače se průměrná spotřeba ustálila na hodnotě 6,3 l/100 km. Přesná čísla pro různé jízdní režimy si ještě podrobně rozebereme.
Prozatímní dojmy jsou převážně pozitivní, pořád jsme si ale ještě úplně nezvykli na miniaturní volant. Respektive každý týden strávený s 2008 většinou stačí k tomu, aby nám toto uspořádání interiéru přestalo vadit, jenže každý test jiného vozu s klasickým volantem představuje změnu k lepšímu. Popravdě řečeno, auto máme v redakci od začátku února a já osobně jsem ještě pořád nenašel pozici za volantem, která by mi stoprocentně vyhovovala.
Vše ostatní je funguje tak, jak by to u napůl městského crossoveru fungovat mělo. Podvozek je komfortní, odhlučnění slušné, šestistupňová manuální převodovka přesná a jak zaznělo v úvodu, dynamika minimálně dostatečná.
Rychlost na tachometru (km/h) | Rychlost podle GPS (km/h) |
---|---|
50 | 47,6 |
90 | 87,4 |
130 | 127,6 |