Názor k článku Pět nepovedených ojetin značky Škoda, kterým je lepší se úplně vyhnout od Jirka_1 - Pokud vím, tak svého času se do všech...

Jirka_1 (neregistrovaný)
Pokud vím, tak svého času se do všech možných a nemožných provedení škodulí dával nepovedený long life 0W-30 od Castrolu. U benzínu s tím byl obrovský problém, olej doslova cucal benzín, s ním vytvářel kaly, které ucpávaly uzké kanály na konci olejového okruhu, což byla právě oblast vaček, které se nemazané statečně přidíraly. Mechanici to znali a každou výměnu oleje kanály profukovali, pak nebyl problém a když to šlo, tak se přešlo na jiný olej. Castrol si toho byl vědom a v tichosti platil GO motorů... U dieselů tento problém s Castrolem nebyl, aditivace byla pro naftu dostatečná. Tam zase šlo o to, že mnozí řidiči, myslící si, že auto pojede samo, aniž mu bude věnována výrobcem předepsaná péče - pozdní výměny oleje, navíc nevhodné kvality (kvůli ceně), nevychlazovaná turba atd. pak z takového motoru udělají bolení hlavy. Některé motory jsou prostě povedené méně, ale s každým se dá jezdit dlouho, pokud se k němu správně chováme. Ovšem pokud je už motor načatý, moc se už dělat nedá. Jinak mám už pátou Octavii (1,9 TDI 81 kW, 1,9 TDI PD 77 kW, 1,8 TSI 118 kW, 1,6 TDI CR 77 kW a nyní 2,0 TDI CR 110 kW. Největší problém byl u TSI s napínákem rozvodu, který byl někdy v 80 000 km měněn a pak u 1,6 mi ve 177 000 km zkolabovalo vodní čerpadlo, ale postupně, že jsem s autem do servisu dojel a nezůstal nikde viset. Jinak se všemi na prodloužený servisní interval, nejdříve po 50 000 km a později po 30 000 km. Vždy se dávaly origo díly a předepsaný olej, do nafty vždy aditivum od Bishopa. A nikdy jsem neměl žádný problém s motorem, který by stál za zaznamenání. Ano, nešlo o 2,5 TDI, ale tvrdím, že to není jen o špatné konstrukci motoru.