Lukas (neregistrovaný)
To čo píšete o tom superbe je úplná hlúposť ... ten redaktor čo to písal asi s tým autom ani km nespravil mám 2.5 114kw chodím snim za 6.6/100 v meste a 5,5/100 mam mimo .. ma 350 tis a funguje bez problemov , otec mal 2.5 120kw a motor bez chyby 390tisic a žiaden problém pohodlie velke a auto dobré...
honza (neregistrovaný)
2.5tdi a vydrene vacky je dobra bajka, doporucuju precist si par prispevku na audiklubu od lidi, co ty motory delaj. Je to jenom a pouze o servisu, tenhle motor nemuze vlastnit typicky cechacek co jen jezdi a leje naftu z jzd za 28, chce to menit olej po 10 max 15 000 km, s rozvodama za par korun vymenit i hydra a vahadla (u prvnich verzi), coz tady nedela skoro nikdo a vacky v pohode vydrzi. Bolest je spis bosch cerpadlo, ktere zpravidla neprezije vic jak 200 000km a jeho oprava vyjde na cca 25 000.
Hrd (neregistrovaný)
Pět nepovedených škodovek? K smíchu! Všechny škodovky jsou nepovedené! Měl jsem jich více typů, a zaplatbůh jsem se vyléčil! Škoda - nikdy. Jen škoda peněz. Zvítězil nakonec Japonec a majitelům klenotů se šípem ve znaku se jen směji! A oni ví proč, i když své závady vydávají za "běžné u každého auta" a za "spotřebák". Chachááá, nevědí, co je spolehlivost. A už vůbec ne co je ekonomika provozu (nejen spotřeba,ale i servis). Běžte s vašima škodofkama do háje.
Hrd (neregistrovaný)
škodovka není v pohodě, ale je dobře, že spousta škodovkářů v pohodě je. Nedají na ty šmejdy dopustit a dobrovolně se stávají pokusnými králíky při vývoji ještě větších šmejdů za horentní sumy. Je to dobře, protože lidi ve škodovce mají práci. A lidi v servisech taky. Kdyby škodovka za něco stála, nebyly by na ni tři servisy v každém městě a ještě na objednání.
Kodýtek (neregistrovaný)
Musím souhlasit. Taky jsem několik škodovek měl a byl jsem nakonec rád, když jsem se jich zbavil. Po nich nastoupilo Mitsubishi, na to jsem za celých 14 let nemusel šáhnout. Teď Mazda, zatím devět let bez závady. I když, jedna výjimka v těch škodovkách byla, a to Octavia z roku 1959. Ta byla úžasná, vzpomínám se slzou v oku :´-(
Nox (neregistrovaný)
NO to je slint. Stačí si přečíst fórum třeba o mazdě 6. Těch problému je mraky. Od 20 tisíc kč za opravu keyless systému, po samovolné otevírání kufru, nefunkci čehokoliv, ceny ventilků za 8 tisíc kč atd...tyhle internetový žvásty....každý kdo má Škodu je spokojen, protože jsou na to dostupné díly všude, od nových po lehce jetých a každý servis to umí.
Edos (neregistrovaný)
Kecáš píčoviny. Měl jsem Fabii 1,9 Sdi i Corollu 1,8 Dxl. S fabií jsem nakroutil 700,000 km a s Corollou 500,000 km. Výkon motorů stejný, spolehlivost a comfort taky. 1,8 D vyšší spotřeba o 1 litr, ale lepší zpracování než 1,9 Sdi. Oproti Fabii měla Corolla tu nevýhodu, že hrozně hnila, měla příliš malou světlou výšku a ubohý interier z nekvalitních plastů. Jinak oba vozy bez jediné závady, pouze pravidelná údržba. A co se jakýchkoliv dílů týče, tak na japonce jsou origo díly pětkrát dražší, než na koncernové vozy VW. Nyní mam Supa v plný náloži a nemohu si ho vynachválit. Výkon, komfort, výbava, jízdní vlastnosti i spolehlivost naprosto super, i když zatim mam najeto jen 205,000.
ZM (neregistrovaný)
To co tady píše jistý Dalibor Žák - 30/04/2017,je blábol na entou,plácá nesmysly a nerozumí tomu,jsem automechanik,takže o tom něco vím,mám Superba 2,5 TDI 120 KW,rv. 2006 s maximální výbavou najeto 200970 km,žádný problém,jsem maximálně spokojený,na TP slyším jen že je to dobré auto-držák.Je to prostě mašina jak se patří.
limi (neregistrovaný)
Automechanik? :D Neztrapňuj se tu, prosím tě. Líbí se mi, jak u nás lidi dělají ze Superbu něco extra, přitom je to obyčejná střední třída, takový chudší bratr Passata. Navíc v jedničkovém Superbu jezdí už jen cikáni, různá podivná existence a mladí machýrci co si, bůh ví proč, myslí, jaký to nemají hustokrutý peklostroj. Obyč fleetové auto. Neurazí ani nezaujme, prostě nuda, šeď. Jako paneláky za socíku.
Pepe (neregistrovaný)
U toho Scouta jsem to nečekal.. to jsem kdysi mermomocí chtěl. Naštěstí ho v áčkách s tímhle motorem neměli. Známej dával za scouta kdysi 999 tisíc, to je příšerná palba, ale líbí se mi, to ano, tak jindy no, ale diesela nechci.
Pavel (neregistrovaný)
Je videt, ze redaktori tyhle veci znaji z praxe:D mam2,5tdi najeto pres 700000 s upravenou rj a vykonem, prevodovka, spojka vse puvodni, jednou jsem si na tom delal hydrostely mazaci ventilky v bloku a turbo, olej menim po 10 000km a do nafty leju aditiva, co to auto mam najel jsem s nim pres 300000, bezne je mam na dilne a neslysel jsem jeste aby nektera se zadrela na klice, to se spis tyce starych R5 u kterych se jezdilo s vadnou remenici kde praskali pak srouby na ulozeni kliky, pak se to po neodborne oprave zadrelo...
Satas (neregistrovaný)
Tak pochopitelně že je V6 TDI uplně strašný motor protože nejezdí za českých 5L nafty,je věčně rozbitý kvůli šetřílkům kteří mu nedavají servis jaký ma mít a potom přeci ho každý měl na internetu 10x do šroubku rozebraný... Možná by bylo dobré o tom motoru a jeho funkci něco vědet než hned psát podobné články... Tyto slova nepíši od netu nebo z putiky,servisuji je a generálkuji od roku 98.
turbomouse (neregistrovaný)
Nesmysl. Budu mluvit za moji octavii s 2.0 FSI. Auto jsem koupi 2,5 roku staré a mělo 67 000 km. Teď má aktuálně 12 let a 295 500 km, v drtivé většině tankuju benzin 95 a servisní intervaly mám po 30 000 km. Motor si nemůžu vynachválit, za dobu provozu jsem mimo standartních servisů měnil jen zapalovací moduly (po umytí motoru) a EGR ventil. Spotřeba se podle nohy pohybuje od 6,5 do 10 litrů. A navíc je s tim na silnici docela zábava, protože to dokáže potrápit hodně aut.
Johny (neregistrovaný)
Je zcela zásadní rozdíl v úrovni péče i používání vozidla u soukromé osoby a u firemního vozu. Dále je nutné si uvědomit, že celkového množství prodaných vozů je cca 75% firemních. No a nakonec je nutné si přiznat, ať se to PR odd. Škodovky a mnoha "škodofkářům" nelíbí a nechtějí to slyšet, tato značka je prachsprostá spotřebka, uměle předražená o 15 %, aby zákaznící nabyli dojmu, kdovíco si nekupují. V jádru to není vysloveně sr.čka, jak se o ní mnozí vyjadřují, jen jde zkrátka o běžné konzumní zboží, jako je Fiat, Renault, Kia, Hyundai, atd., jen díky cenové politice a marketingové masáži vydávané za cosi "lepšího" jako Opel nebo VW. No a občas se každému výrobci něco úplně nepovede, to se stává i prémiovým automobilkám, ovšem ne v takové míře, jako u Škodovky, ta to jen napraví až časem, v tichosti a většinou v rámci faceliftu nebo "modernizace", aby si to nechala zákazníky zaplatit, takže pak jsou ročníky nepovedených vozů, které v záruce prvomajitelům vydrží a bazaroví kupci pak spláčí nad výdělkem a živí přemnoženou síť servisů a výrobců ND. No a o tom to je...
Jirka (neregistrovaný)
Souhlasim az na jdnu vec. A to s predrazenim o 15%. Papirove samozrejme ano, ale cast toho predrazeni dela jakasi nehmotna hodnota. Jezdil jsem Skody Octavia I, Octavia II, Rapid. Dale H i30, C Berlingo a v rodine je Ford Courier. A musim rict, ze ergonomii (samozrejme subjektivni dojem a dost dela moje typicka evropska postava, ktera v K orejci pro prcky trpi) a dalsi drobnosti, jako sparovani tel. s bluetooth, nevrzajici interier, maji vyresene daleko lepe. Dalsi vec je cena nahradnich dilu a take v Hyundai treba na zavadu tempomatu (obsas fungoval, obcas ne) rekli "To je normalni, to obcas dela". Ani Skoda nebyla dokonala, ale treba kdyz upadl knoflik ovladani zrcatek, vymenili jej za uplne jiny a pry hned zmenili subdodavatele. Proste tam byl jakysi vyvoj. Forf ma zase uz roky problemy s centralem a nikdo to neresi. Proste s tim musite pocitat, ze u fordu budete obcas menit zamky. Zavady na motoru na ani jedne Skode nebyly, takze argumet ze svitilna v kufru nevyvazi rozsypany motor jsou pro me zatim, jen tlachanim. Ja si myslim, ze Cesi jsou obecne moc hmotne zamereni. Jako nejsou treba ochotni platit za pc software, mobilni app nebo hudbu, protoze to neni nic hmotneho, ale hodiny prace za tim nevidi.Pak samozrejme vidi Skody jako predrazene, protoze nemaji takovou katalogovou vybavu. Ale jsou tam i jine veci. Delal jsem v dodavatelske spolecnosti do automotive a koncern jednoznacne nejvyssi naroky na tolerance a zmetky pohledovych dilu. Nekdy az absurdni. Cele to podle me potvrzuje i to, ze Skoda nema zdaleka nejvyssi marze, takze to neni tak, ze by byli jen hamyzni. Nekdo muze mit samozrejme jinou zkusenost, ale tak to vidim ja :-)
Benny (neregistrovaný)
Mám mercedes Brabus S klasse 4l osmiválec ,bohužel po opravě zlatými českými ručičkami je už rok nepojízdný,tak jsem si dovezl superba Laurin 2,5 Tdi,upravený motor u ABT na 211 PS, 3 stránky příplatkové vybavení. Dodnes není jediná závada vyjma útrženého spodního krytu motoru u sníženého podvozku z těch českých oranic.Jede to za 7,5l jako vystřelené z praku,už má skoro 300 tis.km.Oproti MB je tak o cca 20% horší, MB má 388PS a bere jen o cca 0,5-1 l více a fajnověji řadí automat.Mám ve firmě Octavii I , 1,9 TDI, tak mám s čím srovnávat, klobouk dolů před tím co škodovka v těch letech vyrobila.To je jako si dát k obědu štouchané brambory a pak přejít na pravou svíčkovou.
milan (neregistrovaný)
Jsem vychovaný komunisty,ale mám svůj rozum..Každý hájí svoje auto,svou pravdu.začínal jsem š1000mb,105kou,favoritem,R19,Xantií,Lagunou a dnec Meganem..Jedno vím,že škodovka je předražená pro obyčejné lidi z Čech,na všech autech jsem měl 300000 bez problému..Záleží jen na člověku,jaký má cit,co slyší kde na autě šustnout a nenechat vše na poslední chvíli,jako se to dělá,když se dává auto do bazaru a je jedno,jak dopadne kupující..Převážně je to o lidech a jejich postojích,kdo z lidí je dokonalý,každý se dožívá jiného věku a o autech to platí obzvlášť..buďme soudní..Já měl asi štěstí na ty,které auto prodávali,a měl jsem jak benzín,tak naftu..přeji všem hodně kilometrú bez nehody a bez starostí s vašimi mazlíčky..
Michal (neregistrovaný)
Hmmmm pomerne siroce rozepsany clanek avsak s par chybickami o technice ktera je zde popisovana, jsem mechanik a ne jen koncernu ale i jinych znacek at evropskych ci zamorskych tinqvong sinming ja ti taj ale nejdrazsi a nejcasteji opravovane vozy s nizkym najezdem jsou prevazne ty zamorske vozy v porovnani s evropskymi znackami az tedy bohuzel na made in france ale vetsina zde popisovanych problemu vznika za 1 nekvalitni udrzbou za 2 pouzivanim jeste nekvalitnejsich dilu starline apod. smeckaru a nejpruserovejsim broblemem je ze mam sice opici ale nemam na banany pro ni tak ji dam jen maslo proste a jednoduse kazdy vuz i jeho srdce potrebuje svoje v opacnem pripade se dokaze pomstit jakakoli znacka i motor 1kamarad audi 2.5 tdi 650000 druhy ma superba 2.5tdi 538000 dalsich 14 zakazniku na stejnych vozech pres 400000 a vsichni ok ,jen u tri vymena vacek a hydro a spojky v prumeru okolo 280-330000km takze toto jsou zase po vice nez 20 letech praxe moje zkusenosti.
vasek (neregistrovaný)
jsem absolutni socka,proto jezdim vzdy v tdi 66kw,nahradni dily vsude na kazdem rohu temer za cigara,a kazdy tomu rozumi,rozvody a spojku predemnou udelal predchozi slusnej a poctivej majitel a nasledne mi to za 25tisic prodal,sel do octavi,nevypadam sice v A3 jako magnat protoze nejsem a na nic si nehraju,jsem absolutne spokojen kdyz slouzi auto mne,a ne ja jemu,zdravim a lituji vsechny otroky.Do servisu nejezdim jen lestiim :)
Jarek (neregistrovaný)
Taky mám SUPERB řady II, ale s motorm 3,6 Fsi. Svezení je to opravdu skvělé, interiér výtečně odhlučněný, všechny díly krásně a pevně slícované. Všude, především pak vzadu spousty prostoru pro cestující. O převodovce DSG ani nevím, jak krásně řadí, a výkonu atmosférického motoru s čipovou sadou 218 kw nelze snad vůbec nic vytknout. Jsou tu ovšem mínusy v podobě velmi vysoké pořizovcí ceny, rozmařilé spotřeby a nutnosti tankovat benzín 98 oktanů a více. Ani servisní služby autorizovaného servisu nejsou zrovna laciné, nicméně s vědomím těchto záporů jsem si ho kupoval. Proto jen konstatuji – nestěžuji si. Oproti Oktávii II s motorem 1,6 Fsi je to opravdu dynamický skok do úplně jiníé ligy. Bohužel pro Škodovku, světem lítá i spousta mnohem lepších vozů…
Thomas (neregistrovaný)
Koukám ono nejde ani tak o auta, jako spíš o motory. Tím spíš se divím, že tu není zmíněno 1.8 TSI CDAA. Tyhle motory jsou chronicky známé přeskakováním řetězů a spotřebou oleje. Generálky začínají na 60kKč, končí někde na 130kKč. Jinak u motorů BMM byl tuším problém s praskáním klikových hřídelí, pokud odešel dvouhmotový setrvačník.
Bořek (neregistrovaný)
Celkem se u některých komentářů směji jak blázen. Všichni všemu strašně rozumí ono pokud nemáte zkušenost nemůže nic říct. Škodovácké vozy nejsou vůbec špatné sem tam to někde skřípe,ale to je i u jiných značek. Sám jsem majitel octávky 1.9 TDI,ale ještě jedničková generace, za mě zlatý vůz.
kelly (neregistrovaný)
Asi by bylo stručnější napsat, co se škodofce povedlo za motor? 1,3 mpi a pak uz nic. A ty vw pokusy to kdyby udelal jinej to by bylo poctenicko. Tady se to ale muze napsat az je to ojetina. Driv ne. To bylo jediny co na felicii fungovalo. Motor . Jinak jsem jen opravoval. Za mě sade uz nikdy. Dneska je to lego starejch koncernovejch dilu. Jsou za stejny penize jiny auta.
Svatik65 (neregistrovaný)
Já mám Škodu Octavia 1,9 tdi 66 kw rok výroby 2000 393000 najeto a můžu říct,že naprostá spokojenost. Byl jsem spravovat budíky,jelikož mi padaly a říkal mi ten opravář,že byl přede mnou muž a měl na budíkách 670000. Namontoval budíky,nastartoval bez problémů a odjel.Začíná mi to akorát už hnít,tak přemýšlím,co si koupit. Zvolil bych zase Octavii,ale byla mi doporučena 2 řady a 77 kw. Můžete někdo poradit?
Pajk (neregistrovaný)
Tak já jen k těm slavným motorům 1.9 Tdi Octavi 1, mám ASV, 81 Kw. Minulej rok nájezd 30k km a opravy za 50k. Jsou v tom i spotřební věci, ale stejně. Roky před tím pokaždé investice 20k/rok. A to je načatá spojka, dvouhmota, klimakompresor, atd...Už jsem na ty kecy o držácích fakt alergickej....Ale stejně mám to auto rád : )
MZ (neregistrovaný)
Nechápu proč se vždy kvůli koncernu VW strhne debata plná urážek.. na světě jsou už snad miliardy aut a kdyby byly všechny spolehlivé s nesmrtelné tak jsou výrobci sami proti sobě.. každá značka má spolehlivost vyváženou.. a nejlepší je stejně Alfa Romeo
Petr (neregistrovaný)
Mám Nissana Navaru,proti Smartu je dlouhá,široká a těžká.No a co,je moje.A parkovat stačí umět.Jezdím podle předpisů,tzn.mimo město devadesát a v Praze se většinou jet více než padesát nedá.Nejvíce se zasměji,když mě předjíždí bezmozek s padesáti koňovim vrakem vyrobeným před rokem 2000.Ať si každý jezdí čím chce a na co má a ten idiot Dolínek řeší raději parkovací místa.
Jirka (neregistrovaný)
jj, škodofkáři.... Nejlepší je, když všichni křičej, jak maj najeto už 180 tisíc a (zatím) je to všechno v pořádku...:-) Já mám na Subaru Forestr najeto přes 500 tisíc, motůrek jen brumlá, čepy původní, vejfuk původní, pohodlnost svezení se s Oktávkama nedá srovnat... Ještě autorovi chybí ve výčtu Oct I -1.6 benzín - maj ho 2 kamarádi, každej do toho už nasypal přes 50 tisíc - vypínání všech budíků na palubce(najednou to všechno zhasne a za chvíli se to možná rozsvítí), nefunguje zámek u řidiče, nefunguje stahování okna, jednomu začal slejzat lak, druhýmu zase vytek olej z převodovky - což způsobil utržený nýt, který se dostal mezi kola a doslova prostřelil hliníkový obal(pak jsem zjistil, že se jedná vlastně o běžnou závadu u těchto vozů), a další legrácky.... Prostě Škodovka už není dávno, co bývala. Stal se z toho předraženej symbol. A z češstvím to nemá vůbec nic společného...
Jirka_1 (neregistrovaný)
Pokud vím, tak svého času se do všech možných a nemožných provedení škodulí dával nepovedený long life 0W-30 od Castrolu. U benzínu s tím byl obrovský problém, olej doslova cucal benzín, s ním vytvářel kaly, které ucpávaly uzké kanály na konci olejového okruhu, což byla právě oblast vaček, které se nemazané statečně přidíraly. Mechanici to znali a každou výměnu oleje kanály profukovali, pak nebyl problém a když to šlo, tak se přešlo na jiný olej. Castrol si toho byl vědom a v tichosti platil GO motorů... U dieselů tento problém s Castrolem nebyl, aditivace byla pro naftu dostatečná. Tam zase šlo o to, že mnozí řidiči, myslící si, že auto pojede samo, aniž mu bude věnována výrobcem předepsaná péče - pozdní výměny oleje, navíc nevhodné kvality (kvůli ceně), nevychlazovaná turba atd. pak z takového motoru udělají bolení hlavy. Některé motory jsou prostě povedené méně, ale s každým se dá jezdit dlouho, pokud se k němu správně chováme. Ovšem pokud je už motor načatý, moc se už dělat nedá. Jinak mám už pátou Octavii (1,9 TDI 81 kW, 1,9 TDI PD 77 kW, 1,8 TSI 118 kW, 1,6 TDI CR 77 kW a nyní 2,0 TDI CR 110 kW. Největší problém byl u TSI s napínákem rozvodu, který byl někdy v 80 000 km měněn a pak u 1,6 mi ve 177 000 km zkolabovalo vodní čerpadlo, ale postupně, že jsem s autem do servisu dojel a nezůstal nikde viset. Jinak se všemi na prodloužený servisní interval, nejdříve po 50 000 km a později po 30 000 km. Vždy se dávaly origo díly a předepsaný olej, do nafty vždy aditivum od Bishopa. A nikdy jsem neměl žádný problém s motorem, který by stál za zaznamenání. Ano, nešlo o 2,5 TDI, ale tvrdím, že to není jen o špatné konstrukci motoru.
Pavel (neregistrovaný)
Dobrý den , zdravím všechny diskutéry na téma škodovka. Já osobně uznávám, že škodovka je v česku jakože modla jen to slovo vyslovíte a naopak třeba Fiat ,řekl by mnohý z Vás šunt. Je ale pravdou, že ta vynikající škodovka má taky své nemalé mouchy protože servis potřebuje každé auto. Takže nic zvláštního ani výjimečného na ni oproti jiným značkám zas tak není a je to jen otázka vkusu každého co chce. Já osobně mám Fiata, řádně ho servisuji a je naprosto OK, na vzdory tomu jak je značka Fiat pomlouván a to sním najezdím nemalou porci km. Pro srovnání jsem také měl škodovku Oktávku II , takže mohu srovnat, náklady atd.
Mata (neregistrovaný)
Tak pánové nechal bych tady těch úžasných komentářů ,dneska stojej všechny auta za píču.poridte si auto z 90 let a budete jezdit pořad ,tyhle žvásty nemaj cenu,kdyby se dnes dělali auta na stejné kvalitě jako dřív tak ty zasrany továrny nemaj co vyrábět Mějte se