To musí být definitivní konec světa, když už i Ferrari budou mít čtyřválcový motor s hybridním systémem... Ale ještě než ortodoxní fanoušci vysokootáčkových atmosférických dvanáctiválců začnou páchat rituální seppuku, je potřeba si uvědomit, že nový patent na mild-hybridní čtyřválec Ferrari s elektrickým kompresorem nemusí nutně znamenat, že bude pod kapotou vozů Ferrari. Například Alfa Romeo Giulia QV má šestiválec, který také vyvíjela automobilka z Maranella.
Systém od Ferrari se na první pohled zásadně neliší od podobných systémů jiných značek, ale přesto má pár novinek. Chybí klasické mechanické turbodmychadlo, které žene vzduch do sání, přesto se jedná o přeplňovaný motor. O zvýšení plnícího tlaku se totiž stará komporesor poháněný akumulovanou elektřinou. A ta se bere kde? Z výfukových plynů, které místo roztáčení dmychadla pohánějí generátor.
Doporučujeme: Ferrari F40 vzniklo z nouze. Nyní slaví 30 let
Elektřinu ale bude rekuperovat také kompaktní startér/generátor umístěný mezi motorem a převodovkou. Ten bude zároveň pomáhat motoru s akcelerací. Cílem systému Ferrari je eliminovat přirozený turboefekt mechanických systémů a zvýšit účinnost spalování. Motor tak při vyšším výkonu vykáže nižší emise. Ale to stále není všechno.
Ferrari si chce patentem pohlídat zajímavé řešení proudění výfukových plynů tak, aby motor nepřišel o charakteristický zvuk. V závislosti na volbě jízdního režimu a vstupních datech z mikrofonu v kabině se upraví čas a množství paliva vstřikovaného do válců, čímž má motor získat výraznější zvukový projev. Zkrátka tenhle motor obětuje trochu toho paliva pro lepší zvuk.
Patent sice odhaluje čtyřválcové uspořádání (což by napovídalo jeho použití například ve vozech Alfa Romeo nebo Maserati), ale z popisu věci je zřejmé, že použití u šestiválců, osmiválců nebo jiných koncepcí vlastně nic moc nebrání. Pamatujme také na to, že patent ještě neznamená, že se něco takového opravdu dostane do sériové výroby.