Paříž 2016: Hybridní Mitsubishi GT-PHEV ujede 120 km na elektřinu a má sebevražedné dveře

29.09.2016
přidejte názor
Autor: Redakce

  • Koncept GT-PHEV je pouze designová studie, s výrobou se nepočítá

  • Plug-in hybridní pohon o výkonu 180 kW ale šanci na výrobu má

  • Elektrický dojezd je 120 km, s plnou nádrží benzinu až 1200 km

  • Spalovací motor může fungovat jako generátor, nebo přímo pohánět kola

Japonská značka Mitsubishi přivezla do Paříže koncept plug-in hybridního SUV GT-PHEV. Název znamená „Ground Tourer Plug-in Hybrid Electric Vehicle“ (opravdu tam má být „Ground“, to není překlep) a jedná se o další z řady konceptů SUV, ve kterých Mitsubishi hledá novou identitu. Novinka má zdůraznit silné postavení značky v segmentu SUV a zároveň přinést něco nového.

titulka Na sériovou výrobu si koncept GT-PHEV ambice nedělá. Spíše naznačuje, jak přibližně budou vypadat příští modely Mitsubishi. Technika pod kapotou má ale velkou šanci se do výroby dostat
Mitsubishi GT-PHEV (10) Spalovacího motoru se Mitsubishi „Ground Tourer“ ještě nevzdává. Může sloužit jako generátor, případně přímo pomáhat s pohonem kol trojici elektromotorů o celkovém výkonu 180 kW

Mitsubishi GT-PHEV je mix kupé, GT a SUV. Vlastně by se dalo říci, že je to variace na téma BMW X6... Spalovacího motoru se zatím Mitsubishi úplně nevzdává. Koncept GT-PHEV má sice tři elektromotory, ale ty spolupracují se čtyřválcovým benzinovým motorem 2,5 l.

Pod podlahou konceptu jsou umístěny akumulátory o kapacitě 25 kWh, které postačí k dojezdu asi 120 km. Pak se do hry zapojí spalovací motor, takže řidič není omezen pouze výdrží baterií. Celkový akční rádius s plnou nádrží je podle Mitsubishi okolo 1200 km.

Vpředu pohání kola jeden elektromotor o výkonu 90 kW, vzadu jsou hned dva, každý má výkon 45 kW. Teoreticky tak činí celkový výkon elektrické soustavy až 180 kW (245 k). Spalovací motor může sloužit pouze jako generátor a vůbec nepohánět kola, nebo se přes dvoustupňovou převodovku zapojí přímo do práce. Nižší kratší převod přijde vhod při jízdě v terénu a při akceleraci, delší převod pak pro jízdu vyšší rychlostí po dálnici.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?