-
Druhá generace Audi Q5 má světovou premiéru za sebou
-
Novinka je lehčí, prostornější a úspornější
-
Podobně jako třeba v nové A5, také v Q5 se objevuje častěji pohon všech kol s mezinápravovou spojkou
-
Nové Audi Q5 se bude vyrábět v Mexiku, na trh přijde začátkem roku 2017
Audi dorazilo na pařížský autosalon s druhou generací SUV Audi Q5. Novinka dostala design blízký tomu, co nabízí Q7, snižovala se také hmotnost a vylepšovala spotřeba. První zájemci si budou moci pořídit nastupující verzi Q5 začátkem příštího roku.
Podle očekávání dostalo nové Audi Q5 vzhled větší Q7 a také ve všech směrech narostlo. Na délku teď měří 4,66 m, široké je 1,89 m, vysoké 1,66 m a rozvor náprav dosahuje hodnoty 2,82 m. Vzhled konkrétní verze budou moci zákazníci výrazněji ovlivnit, protože automobilka připravila pět různých linií (Sport, Design, S line sport paket, Design selection a S line exterior paket) plus celkem čtrnáct odstínů karoserie.
Interiér má nabídnout dost místa pro pět dospělých osob. Zadní sedadla jsou rozdělena na tři samostatné části, na přání je bude možné posouvat a nastavovat sklon opěradel. Podle konkrétního nastavení zadních sedadel bude mít zavazadelník objem 550 až 640 litrů, po sklopení se stěhovaví zájemci mohou těšit na objem 1550 litrů.
V Evropě se bude Audi Q5 druhé generace nabízet se čtyřmi dieselovými motory, přičemž nárůst výkonu oproti předchozí generaci dosahuje až 20 kW (27 k). Základem budou dvoulitry TDI. Nejdostupnější z nich nabídne 110 kW (150 k), silnější alternativou je 120 kW (163 k) a nejsilnější provedení disponuje maximem 140 kW (190 k). Naftovým vrcholem ovšem bude šestiválec 3.0 TDI s parametry 210 kW (286 k) a 620 Nm. Zájemci o benzinovou jednotku dostanou k dispozici pouze jednu možnost – čtyřválec 2.0 TFSI s výkonem 185 kW (252 k).
Podobně jako třeba u nového Audi A5, také u Q5 platí, že není quattro jako quattro. Čtyřválcové motory, tedy prakticky celá nabídka, už nebudou mít mezinápravový diferenciál, ale mezinápravovou spojku, která bude odpojovat pohon zadní nápravy v době, kdy nebude potřeba.
Klasický mezinápravový diferenciál si ponechá naftový šestiválec, který můžete ještě navíc doplnit o sportovní zadní diferenciál. Audi Q5 bude dostupné jak s nastavitelnými tlumiči, tak se vzduchovým odpružením. Chybět nebude ani řada asistentů v čele s aktivním řízením při jízdě v kolonách.
Audi Q5 druhé generace se bude vyrábět v nové továrně v Mexiku, první auta dorazí k německým dealerům začátkem příštího roku. Na úvod prodeje poslouží coby nejdostupnější varianta motorizace 2.0 TDI 120 kW quattro S tronic. Ta bude v Německu stát 45 100 eur.