Automobilka Morgan není v našich končinách příliš známá, nevede masové reklamní kampaně a neprodukuje nekonečné množství aut. Je zaměřená na malosériovou výrobu celkem drahých specialit pro opravdové nadšence. Základem nabídky jsou klasická dvoumístná auta připomínající anglické veterány. Možná už jste viděli také zajímavou tříkolku. Vrcholem produkce ovšem byl model Aero 8, představený už v roce 2000. Právě tahle moderní britská klasika teď končí.
Základem Morganu Aero 8 je hliníkový box, na který navazují podélníky. V nich je uložen atmosféricky plněný osmiválec BMW 4,8 l, naladěný na 270 kW (367 k) a 490 Nm. Samozřejmostí je manuální převodovka a nízká hmotnost. Nedosahuje ani na 1,2 tuny. Díky tomu vůz vystřelí z nuly na 100 km/h za 4,5 s a maximálně jede 273 km/h.
Doporučujeme: Jawa 350 se vrací! Má retro design a čínský čtyřtakt. Stojí pod sto tisíc
Závěrečná edice GT prošla řadou úprav podvozku i aerodynamiky. Technici brali inspiraci u závodního speciálu GT3. Řeč je kromě jiného také o masivním zadním difuzoru. Celkem bude vyrobeno pouze osm exemplářů, takže jde o poměrně velkou specialitu. Přesto zájemci budou pořád mít za co připlácet. Dokoupit si mohou třeba pevnou střechu z karbonu.
Morgan Aero GT se poprvé ukázal na autosalonu v Ženevě, dnes bylo oznámeno, že automobilka dokončila první exemplář. Dostal barvu karoserie Miami Blue a na prvních fotkách vypadá opravdu dobře. Také všech zbylých sedm kusů už zná svého majitele, takže můžeme jen zopakovat, že základní cena tohoto vozu byla 3,5 milionu korun bez daně.
Pokud se dočkáme nástupce, všeobecně se očekává, že už nebude mít atmosféricky plněný motor. Zoufat ale nemusíte, protože v Británii vznikl projekt podobného vozu, který ovšem dostal dokonce dvanáctiválec.