Názory k článku Osm věcí, které by si řidiči aut měli uvědomovat o motorkářích
Pavel
(neregistrovaný)
5. 4. 2018 15:54
Dobrý článek, měl by by být součástí výuky v autoškole. je mi 75 celý život od 15 jezdím auto i moto.
Vím o čem píšete.
Pavel
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
japonec
(neregistrovaný)
5. 4. 2018 18:40
velice rozumně napsaný článek
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Jarda
(neregistrovaný)
6. 4. 2018 8:07
Když mě dojíždí motorka - je nutno dat na srozumitelnou, že o něm vím a že ho respektujl - stačí se posunout či nejvíce k pravému okraji - to je pro řidiče motorky jasný signál ...
Jen rypnuti - proč motorkář? Je snad autar? ;-)
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Olin
(neregistrovaný)
6. 4. 2018 14:19
Ne, ale je třeba kamioňák, kdysi jsme říkali tirák. Taky je cyklista. Autobusák. Jen já jako řidič osobního vozu nemám jiné české označení.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Jiří
(neregistrovaný)
15. 4. 2018 8:02
výborná odpověď, jen škoda, že toto v moravskoslezském kraji skoro nevidíte a když už auto předjedete, ještě ze široka, tak ještě na vás troubí, že jste si něco takového vubec na motorce dovolily
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Petr
(neregistrovaný)
8. 4. 2018 8:44
Moc pěkně napsané
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Michal
(neregistrovaný)
8. 4. 2018 9:56
Jedno bych dodal. Poustejte ty motorkare na krizovatkach dopředu bez ruznych vyhruzek ci otevrenych dveri. Jednak motorky nemaji klimatizaci, jednak vzduchem chlazeny stroje s tim mohou mit potize stat nekde 20 minut v kolone. A nakonec, vy nežli se v aute rozjedete, tak motorka z prvního mista je davno v tahu. :-)
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Marty
(neregistrovaný)
22. 5. 2019 9:47
Je to pravda, tím že se motorka protáhne mezi stojícími auty až dopředu před první auto na světlech spíš provozu uleví, protože než se kolona na zelenou dá do pohybu trvá 2-3vteřiny/auto (když nikdo nezaspí) a za tu dobu je motorka už o mnoh dál takže se neproplétá mezi rozjíždějícími auty a prostě nepřekáží... rád uznám a přiznám že konkretně v Praze je situace z mé zkušenosti totálně bez problému a pokud prostor mezi auty na projetí není rovnou když k nim dojedu, 99% řidičů čehokoliv dvoustopého mi to místo udělá při dalším pohybu dopředu .. a jak už nekdo napsal, zustat stát chvilku v koloně v moto hadrech je na urovni saunovacího odtučnovacího obleku .-))) (bez odtučńovacího efektu) :-) Takže plechovkáři, pikslaři, kamioňáci a busáci, díky za Vaši toleranci a respekt!
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Michal
(neregistrovaný)
8. 4. 2018 10:05
Pěkný článek. Ze zkušenosti vím, že už mnoho řidičů aut motorku pustí, právě proto, že ví, že motorka je nijak nezdrží v koloně. Bohužel i tak je spousta řidičů-moulů, kteří blokují motorku jen proto, že by ho mohla předjet a on v koloně bude o 3 vteřiny déle. Kdyby si všichni řidiči aut přečetli tenhle článek, myslím, že by se zase trochu zlepšil jejich přístup k motorkám.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Radek
(neregistrovaný)
8. 4. 2018 10:40
Tohle je vážně na hlavu: "Je potřeba počítat s tím, že motorkář za vámi nedokáže zabrzdit tak dobře jako vy."
Neměl by s tím spíše počítat ten motorkář?
S normálními motorkáři nemám problém. Bohužel na silnicích jsou vidět spíše ti nenormální. Auto odbočuje odbočovacím pruhem doleva, přiřítí se motorkář a začne ho předjíždět. Stojíme u závor, motorkář předjede celou kolonu a naprdí se dopředu. Popojíždíme v koloně tak 10-20 km/h a najednou nás začne zprava předjíždět nějaký blázen tak 100 kilometrovou rychlostí. Jedu po městě v koloně 50, proti jede taky kolona cca 50. A najednou se mezi nás cpe nějakej mameluk na motorce.
To není o tom, že by mezi řidiči aut nebyli blázni. Je jich taky dost v celkovém počtu, ale většina řidičů jede normálně. Bohužel u těch motorkářů je to přesně opačně. Většina jede nenormálně.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Marty
(neregistrovaný)
22. 5. 2019 9:50
Je potřeba s tím počítat než udělám v autě manévr se kterým třeba motorkář nemusí uplně počítat ... respektive udelat ho tak aby měl čas ho započítat do své jízdy ....
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
pavel
(neregistrovaný)
8. 4. 2018 10:54
dalibore, nešlo by tento článek zveřejnit i na hlavní stránce třeba idnes.cz??? mělo by ho číst co nejvíce účastníků silničního provozu! je opravud moc dobře napsaný. díky.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
relka
(neregistrovaný)
8. 4. 2018 11:13
Hezké..Článek jsem pochopil tak, že jsem já povinen tolerovat a předvídat porušování předpisů a specifiku jízdy na motorce. Myslíte že policista bude tolerovat překročení rychlosti motorkáře a řidiče aut bude pokutovat? Žeby interní předpis Čeké policie? Z mé zkušenosti /na motorce jsem jezdil, na kole jezdím/ řidiče auta si dovolím upozornit, že část řidičů motorek a zvláště skutrů jsou pěkní parchanti, kteří přidělávají problémy, jedni na volné silnici, druzí hlavně ve městě. Ti slušní, a asi je jich většina se urážet nemusí.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
František
(neregistrovaný)
8. 4. 2018 11:17
"Překračovat povolenou rychlost tam, kde to nikomu nevadí." - Tak to je nesmysl, protože mně nadměrné překračování rychlosti (o více než 10 %) vadí vždy a u každého. Vypovídá to totiž o charakteru člověka jako takového. Slušný člověk dodržuje předpisy.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Fil
(neregistrovaný)
8. 4. 2018 12:04
Vam vazne vadi ze motorka v kolone jede mezi auty, nebo krajnici? Co vam tim dela? :D Nejezdim na moto, ale tohle mi prijde dost netolerantni. Viz predjizdi kdyz vy jedete 20km/h, ano od toho je to motka. Stejne jako ze si najede na prvni flek k zavoram, a co? Vy nez zaradite a rozjedete 1,5t auto je davno pryc. Doporucuji vic jezdit na Z kde kdyz tam obcas vyjedete si snad vsimnete ze u semaforu velkych sou i takove male dolni = kolo,skutr,motorka. Ze jedou rychle na rovince kde nikoho neohrozuji, neomezuji je znakem hulvátství. No tak presne takove potkavam na ceste nejradeji co jim tohle vadi. Na useku rovnem 90 kde se da jet svizne 110km/h a nikoho neohrozite. Brzdy provozu sou nebezpecnejsi nez ti co jedou o +20 rychleji. Predevsim zas tolerance, chcete jet pomalu dle predpisu, ok, me tim nevadite. Mozna spechacum ano ale me ne. Na druhou stranu co byt taky tolerantni a priznat ze brzdim provoz a nechat i ty druhe.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Radek
(neregistrovaný)
8. 4. 2018 13:05
Vy jste typický motorkář. Řidičům nemá co vadit, když ho motorka předjíždí zprava, je to v pohodě a když toho motorkáře sejmou, je to jejich chyba, protože přeci mají předpokládat, že se při pomalém popojíždění v koloně objeví znenadání nějaký ovád, který se žene jako prase 10 centimentrů od pravých zrcátek.
S těmi závorami to dělají nejen ti na silných motorkách, ale i ti na skútříkách, které pak celá kolona zase pracně a nebezpečně předjíždí.
Když brzdím na červenou před semaforem, mám počítat s tím, že ten mameluk si o mě rozbije hubu, protože jede tak o 40 km/h rychleji jen proto, že si myslí, že stihne zelenou a je hrozně překvapenej, když jeho filosofii nesdílí všichni ostatní a navíc to všem ostatním brzdí daleko lépe než jemu.
Že jedou rychle na rovince, by mi moc nevadilo, kdyby oni pochopili, že ne každý počítá s tím, že se ženou jak prasata, neodhadnou to a nedají jim třeba při vyjíždění z vedlejší přednost.
Nejde tedy o to, že někoho nutím jezdit podle předpisů. Sám taky občas nějaký poruším, už jsem dokonce za 27 let co mám řidičák, platil 2x pokutu, ale jezdit jak prase a pak si stěžovat, že se k vám ostatní účastníci silničního provozu chovají špatně a nechápou vaše úmysly, je dost podivné.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
hh
(neregistrovaný)
8. 4. 2018 12:20
Tak abych to shrnul
Motorkáři jezdí hlavně pro radost a potěšení - Jezdí jako by jim patřila celá silnice, bezohledně, nemají problém riskovat zdraví mnoha lidí okolo sebe, nejen své
Motorkář často musí dělat zdánlivě podivné manévry - Třeba jízda po plné dvojité čáře s auty po obou stranách jedoucí průměrně 100km/h
Pozor, motorka brzdí a zatáčí hůř než auto - Auto taky brzdí a zatáčí hůř, když porušuje všechny předpisy
Lepší je mít motorku před sebou než za sebou, nechte ji předjet - Lepší je vidět motorku v příkopu, protože takový už nikoho ten den snad nezabije
Motorkář mnohdy nemá tak dobrý přehled o situaci jako vy v autě - Ano, vše je rozmazané když se pohybujete dvojnásobnou rychlostí proti ostatním
Přemýšlejte o motorce jako o člověku - Přemýšlím o motorce jako o sebevrahovi, protože se tak chová
Také si kupte motorku - Nepotřebuji svému okolí dokazovat, že když pootočím kolečko na řidítkách tak to dělá hluk, jako to dělá 95% motorkářů, když stojí na červené a zvlášť když je tam přechod.
Těch pár slušných motorkářů co znám, už moc nevyjíždí, a když jo, tak někde po vedlejších silnicích, protože vědí jak zranitelní jsou.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
blue.sun
(neregistrovaný)
8. 4. 2018 12:29
Jupí... jste s tímhle odpadem první, loni i předloni to samé psalo autorevue.
V první řadě byste měli k takovému článku napsat, aby si motorkáři uvědomili, že silnice jim nepatří a nejsou nesmrtelní. Měli by si sami uvědomovat to, co píšete. Já nemám povinnost přemýšlet za sobeckého blba, který si přivlastňuje silnici pro sebe.
A hlavně - uvědomte si, že takto manpulativním článkem jen vyvoláte o to větší nenávist vůči motorkářům, protože obhajoba jejich chování takovým způsobem k ničemu jinému nevede. Jízda pro radost totiž nikomu nedává právo ohrožovat ostatní.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Tetřev
(neregistrovaný)
8. 4. 2018 12:38
Ten, kdo jede 90, samozřejmě provoz nebrzdí. Prostě jede maximální rychlostí, kterou provoz umožňuje.
Ono to ničemu nevadí, když tam prosviští motorka 150. Respektive... Nevadí to do chvíle, kdy musí auto před ním z jakýhokoliv důvodu zabrzdit. Auto to ubrzdí, motorkář nemá šanci. Pak těch "pár kilometrů v hodině" může znamenat rozdíl mezi životem a smrtí. Což by opět nevadilo, kdyby tím ten motorkář ohrozil jen sebe. Jenže na tý silnici ohrozí X dalších lidí a to už je problém.
My můžeme v pohodě spekulovat o tom, že 90 Km/h je na některých úsecích zbytečně nízká rychlost. OK... Ale pořád je to maximální povolená na většině úsecích. Problém vidím v tom, jak chápeš to ohrožení.
Člověk, který jede 90, rozhodně neohrožuje člověka, který jede 120. Ten člověk, co jede 120, ohrožuje sám sebe a potenciálně ostatní, protože s jeho rychlostí - logicky - okolí nepočítá.
Ano, je to o toleranci. Ale ta tolerance musí být oboustraná, jinak postrádá smysl. Všechny tyhle body jsou pravdivý, ale úplně stejně si musí motorkář uvědomit, že v autě neodhadneme to, že ve skutečnosti nejede 90, nevidíme ho za SUV, nevidíme ho v zrcátku atd...
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
blue.sun
(neregistrovaný)
8. 4. 2018 13:20
Přiznám se, že ač mám projetý docela velký kus ČR, neznám moc úseků běžných silnic, kde by devadesátka byla "zbytečně nízká rychlost". Ano, dlouhé a rovné úseky silnic svádí k přemýšlení, že stodvacet by tam klidně šlo, ale pak si člověk uvědomí, že v okolí jsou lesy, pole... a rázem by mu mělo dojít, že ta devadesátka je tak akorát.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Lukáš Kment
(neregistrovaný)
8. 4. 2018 14:02
Souhlas. Už ta věty překračují rychlost, kde to nikomu nevadí a jezdí pro zábavu mne utvrdila v tom, že článek bude silně tendenční.
Ono zákonu o provozu na pozemních komunikacích vadí překročení rychlosti všude a pro jeho porušování pro zábavu neexistuje žádná omluva. Pouze nesmyslné výmluvy, kdy zvlášť na motorce je jízda nad rychlostními limity na našich rozbitých a nekvalitních silnicích velmi nebezpečná.
Stejně tak argument o zábavě na silnici. Pro zábavu si mají motorkáři zajet na uzavřený okruh. Silnice nejsou pro zábavu a je na nich nutné dodržovat pravidla silničního provozu.
Pokud řídím jakýkoli dopravní prostředek, který má proti ostatním nějaké omezení, tak na to musí myslet především já sám. Řičiči vozidel ani ostatní účastníci provozu nejsou povinni počítat s tím, že se jim do křižovatky přižene magor jedoucí nesmyslnou rychlostí, ze které navíc není schopen zastavit na vzdálenost, na kterou vidí překážky.
A ano. Většině řidičů prostě vadí, kdy stojí spořádaně v koloně nebo na semaforech a najednou se mezerou mezi auty začne cpát dopředu motorka s rezervou pár centimetrů na každé straně. I zde platí pravidla o bezpečném rozestupu mezi vozidly, ta platí i pro motorkáře. Navíc, pokud to už ten motorkář dělá, tak musí počítat také s tím, že některý z řidičů jej může něčím překvapit. Tedy měl v té koloně projíždět rychlostí, ze které dovede doslova na metru zastavit, sám by měl předvídat, že se v tak stísněném prostoru může objevit překážka.
Pokud by motorkáři jezdili podle pravidel, nechovali se jako nevypočitatelný projektil, který se prostě řítí bez ohledu na ostatní, respektovali ostatní na silnici a nebrali silnici jako vlastní závodní dráhu, tak by žádné problémy nebyly. Je to jako s kuřáky. Chovají bez respektu k lidem okolo a když pak přijde omezení, hrozně se diví, nadávají a ještě vyhrožují, jaké budou dělat naschvály.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Vaclav
(neregistrovaný)
25. 4. 2018 16:39
Lukasi, ja pro zabavu jezdim a jezdit budu. To si rikej co chces a nevim proc bych pro zabavu s mojim HD musel na uzavreny okruh. Premyslej ty tupce, to bych tam asi tem blaznum co jezdi 150 a vice asi prekazel. Co? Jezdim, tak, abych se vzdy vratil mojim dvema malim detem domu. 50 v obci dodrzuji a k tvemu udivu poustim i chodce na prechodech. Taktez dodrzuji 90. Tak si o nejakem uzavrenem okruhu jdi zvracet keci nekam jinam. Takovou kokotinu o uzavrenem okruhu tady meles, to je des.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Poky
(neregistrovaný)
7. 5. 2018 21:01
Opravdu hlubokomyslný
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Honza
(neregistrovaný)
8. 4. 2018 15:05
Nemohu si pomoci, ale musím na ten článek reagovat. Dle bodů v článku
1. To že jezdí pro radost nikoho nezajímá, je účastníkem silničního provozu, v zákoně nejsou specifikovány podmínky jízdy pro radost. Má stejný práva, ale hlavně i povinnosti jako každý jiný.
2. Na motorce neumí. Účastník silničního provozu musí umět ovládat vozidlo, motorku nebo povoz. Pakliže to neumí ovládat ohrožuje vědomě ostatní účastníky silničního provozu.
3. Potřebuje místo pro chyby. Jistě ale i vozidlo nebo kamión potřebuje místo pro chyby. Většinou jedna chyby vyjde, dvě málokdy. Tzn. pakliže udělá chybu, tak je to s největší pravděpodobností rozpor se silničním zákonem.
4. motorka hůř brzdí. To je známé. Ale silniční zákon, říká že má řidič zastavit na "dohled". Pakliže vidím málo, musí uzpůsobit rychlost a ev. styl jízdy apod.
5. pakliže bliká a neodbočuje, porušuje zákon o silniční dopravě. V podstatě takovýto člověk nemá co dělat na silnici. Je silně nepředvídatelný.
6. motorkář neví že není vidět. To nikdo neví jestli mne vidí všichni účastníci, ale měli by vidět. Zákon říká, že nesmím ohrozit a omezit protijedoucí a ohrozit jedoucí ve stejném směru. Tzn. každý musí s velkým rozmyslem předjíždět, nesmí předjíždět odbočující vozidlo vlevo zleva, ale zprava, a když nevidím, nepředjíždím atd.
7. motorkář špatně vidí dozadu. Tak ať si seřídí zrcátka, od toho tam jsou.
8. Přemýšlet o motorce jako o člověku. Možná, ale hlavně jako o účastníkovi silničního provozu. On totiž člověk který nevinně srazí, a případně zabije nezodpovědného motorkáře, taky nemá úplně šťastný život.
Takže by mne docela zajímalo, co je to za článek a zda autor vůbec chápe co píše a že hlavně v některých lidských činnostech jsou zákony které právě proto upravují chování jednotlivých účastníků.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Jarda
(neregistrovaný)
7. 3. 2019 22:46
Kolik lidi ti v zivote reklo ze jsi prechytraly pitomec ? Tipuju ze hodne ...
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Petr
(neregistrovaný)
26. 3. 2019 20:58
Jste génius a 100pro neomylný člověk. Jen sakra nechápu, proč je na silnicích tolik bouraček. Podle zákonů a silničních pravidel se přece bourat nemá.
Někdo chodí na ryby, někdo kouká na bednu a jiní jezdí přírodou na motorce. Co je na tom k nepochopení. PS. Článek je napsaný skvěle.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Matěj Jelínek
(neregistrovaný)
8. 4. 2018 15:21
Dobrý den všem,
možná budu trochu hnusný, ale ten článek je děsný žvást taktéž.
Jezdí autor na motorkách? Přijde mi, že z motorkářů dělá idioty a neviňátka.
Především motorkář se má starat o to, aby o něm ostatní věděli.
Manévrovatelnost motorky je daná schopnostmi řidiče, i ty nejslabší kusy jsou mnohdy mrštnější (nemluvím o rychlostech, ale odpichu a manévrovatelnosti) než drtivá většina aut.
Motorkář vidí ve zrcátkách spíš ramena? - neumí si je seštelovat.
Často vibrace znemožní něco vidět ve zrcátkách. - nemá jezdit 250kmh (to už pak stejně zrcátka nepotřebuje)
Tohle je na dlouho - zkusím to jinak viz níže.
Motorkáři jezdí hlavně pro radost a potěšení
- blbost, není to pravda (možná jen u víkendových motorkářů)
Motorkář často musí dělat zdánlivě podivné manévry
- ano mnohdy se to tak může zdá, ale to tak možná jen po městě nebo skrz zahřátí pneu, v drtivé většině případů vidíte normálně jedoucí motorku
Pozor, motorka brzdí a zatáčí hůř než auto
- blbost ... zatáčí 100x lépe a brzdění dle schopností řidiče nebo tech. stavu vozidla
Lepší je mít motorku před sebou než za sebou, nechte ji předjet
- co to je za info? lepší je mít kamion za sebou než před sebou ...
Motorkář mnohdy nemá tak dobrý přehled o situaci jako vy v autě
- motorkář má hlavu skoro o 3/4 metru výš než řidič v autě a není omezen výhledem plechu v autě ... já na mašině vidím přes všechna auta před sebou až do křižovatky ... právě naopak, motorkáři mají mnohem lepší přehled než řidiči aut a měli by chápat, že drtivá většina řidičů okolo nevidí to všechno co on
Přemýšlejte o motorce jako o člověku
- tohle je jediný bod se kterým souhlasím
Také si kupte motorku
- ???? .... rly?
vlastní body v textu ...
1. Motorkáři jezdí hlavně pro potěšení
- viz výše
2. Ne každý na motorce umí
- stejně jako v jakémkoliv jiném dopravním prostředku
3. Motorkář potřebuje místo pro chybu a manévrování
- řidič jakéhokoliv vozidla ne?
- motorka je užší a mrštnější .... něco mi tady nehraje
4. Motorka brzdí a zatáčí hůř než auto
- ty brzdy dejme tomu, jestli je řidič nováček a brzdy jsou špatné ... ale to se přeci může stát i v autě
- zatáčí hůř? :) ukažte mi auto, které se otočí na menším průměru kruhu než motorka ... a v rychlostech v zatáčkách? ... to už je snad vtip ne?
5. Když motorkář bliká, nemusí to znamenat, že bude odbočovat
- porušuje vyhlášku, stejně jako řidiči v autech
- běžný jev u jakéhokoliv vozidla
6. Motorkář často neví, že ho nevidíte
- a je to jeho problém, má se starat a vědět jestli ostatní ví nebo ne, má větší přehled a má dělat tak, aby ostatní věděli (ano i toto se učí v motoškole, od rána do večera, když se to nenaučí ve škole tak v praxi určitě ...)
7. Motorkář špatně vidí dozadu
- ano, vidí trošičku hůř za sebe, je hned několik možností jak tento problém řešit, motorkáři ví o čem mluví, ale určitě neomlouvejte motorkáře, že za sebe chudáci nevidí - spíš se nedívají
8. Přemýšlejte o motorce jako o člověku
- SOUHLAS
Přeji pěkný den všem
Matěj J.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Tom Hána
(neregistrovaný)
8. 4. 2018 18:59
Problém je, že motorkář si myslí že nemusí dodržovat předpisy, ale od plechovkáře to čeká.
Když zmrd nedodržuje devadesátku, projíždí plnou, proč očekává, že mu někdo bude dávat přednost na hlavní, nebo vůbec na něj bude brát ohled.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
OndraBM
(neregistrovaný)
13. 4. 2018 10:40
Tak moment, nehažte do jednoho pytle hulvátství některých motorkářů a zanedbání zákonných povinností. Pokud motorkář-hulvát předjíždí třeba i přes dvojitou plnou, ale udělá to rychle a v situaci, kdy je protisměr volný, ano, je to hulvát, ale nikoho tím neohrozí. Vy, pokud si řeknete "předjížděl přes plnou, sejřím na něj a tady v té křižovatce mu nedám přednost" a sejmete ho, tak VY zaviníte nehodu a pokud se ještě navíc prokáže, že jste jednal úmyslně, máte na krku úmyslný trestný čin s vyšší sazbou.
Jinak řečeno, s vaším vyjádřením "Když zmrd nedodržuje devadesátku, projíždí plnou, proč očekává, že mu někdo bude dávat přednost na hlavní, nebo vůbec na něj bude brát ohled." nelze obecně souhlasit. Máte-li dát přednost, MUSÍTE ji dát - i tomu, kdo na hlavní jede špatně. A to prostě proto, že jede po hlavní, pozor na to!
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Memphis.unv
(neregistrovaný)
8. 4. 2018 19:50
Není třeba zacházet do detailů. Stačí, aby se všichni účastníci silničního provozu chovali PŘEDVÍDATELNĚ. Potom i ten druhý může počítat s tím, co přijde a dát si pozor. Bohužel velká část plechovkářů dělá motorkářům naschvály a to už z principu. Co asi takový ignorantský ocas udělá v letní frustraci na silnici, když už tady se rozplývá nad krásou rozbité motorky?
Většina z těchto tupců to potom dělá z frustrace a závisti, že ten druhý má nebo může něco víc, než nudně sedět. Sláva průměrnosti, ztrestejte každého, kdo si dovolí okusit v životě radost
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
JJ
(neregistrovaný)
9. 4. 2018 0:03
Je až groteskní jak tu všichni řeší porušování rychlosti ze strany motorkářů. Jezdím v autě a musím říct, že nejezdím vyloženě podle předpisů. Často jedu na dálnici kolem 140 a ve městě většinou do 56. Zkrátka žádný extrémní závodník, ale ani zcela svědomitý občan. Ale proč píšu. I přesto, že často jedu na hraně povolené rychlosti nebo i kousek za ní mne předjíždí alespoň polovina aut co potkám. Ve městě samozřejmě ne, tam to často ani není možné, ale na dálnici jedu většinou v pravém pruhu a předjíždím téměř jenom kamiony. A všechny enormně nebezpečné situace vždy souvisely s dalším řidičem auta v provozu. Motorkář do mě nikdy skoro nenajel na kruháči, motorkář mě nevybržďoval na dálnici a nebyl to motorkář ani tehdy, když já jel na motorce po hlavní a sundalo mě auto z vedlejší. A o tom je např. ten bod motorkářům to hůř brzdí. Jel jsem 53 a paní to tam poslala 2,8m přede mnou. Ubrzdil jsem to na něco kolem 40 a mám fešný jizvy od betonu na pravym boku a koleni. Motorka byla na šrot a já si další nekoupil. 30 metrů přede mnou nic nejelo, ale paní mě neviděla. Nevím jak bych se měl postarat o to aby mě viděla. Ale to si člověk co na tom nikdy neseděl neuvědomí, že na motorce musíte naopak neustále dávat pozor, koukat kdo vás vidí a kdo ne. Paní měla zatmavene přední sklo a na očích sluneční brýle, hlavu otočenou mým směrem. Možná jsem po ní měl hodit kámen? Na motorce i v autě jezdí hodně ignorantů. Však testy v autoškole udělá každej. Na rozdíl od auta, ale na motorce nemáte pocit, že se vám nemůže nic stát, že jste nesmrtelní(jak si tu někteří mylně představují). Právě ten pocit smrtelnosti je důvod proč na ni lidé sedají. A přijde mi lepší, když někdo kdo si chce užít rychlost rozstřelí o někoho 100kg motorku, než stejně bezohlednej člověk co by o někoho roztřelil dvou tunový auto. Neříkám, že je v pořádku, že se to děje, ale když už to má do mě někdo narvat, když jedu v autě, tak si radši vyberu tu motorku než auto. Hodně motorkářů jezdí bezohledně, ale z ároveň s tím, že když se rozstřelí nejspíš umřou. Hodně autařů jezdí bezohledně, ale s tím, že když se rozstřelí dost pravěpodobně zabijou někoho jinýho nebo i víc lidí. Obzvlášť když řídí, jak je dnes supermoderní, tří tunové SUV s třemi metry železa před sebou. Já když vidím motorku, tak jí prostě uhnu a stejně tak autu na dálnici, když vidím, že jede extrémně rychle. Nechci vybourat sebe ani ostatní, bohužel většína lidí tahá za volant víc emocí než rozumu a podle toho to vypadá. Myslím, že kdo někdy otevřel dveře před motorkou je stenej psychopat jako ty lidi co vybržďujou na dálnici. Za většinu zdejších komentářů by se měli jejich autoři styďět. Jen tu demenstrujete proč jsou na silnicích takový problémy a vyhrocený situace i v rámci bezpečnýho prostředí u svejch compů. Hnus
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
spetr
(neregistrovaný)
9. 4. 2018 12:23
1) Je jedno jestli řídím kolo, motorku, osobák, kamion, autobus, vlak, nebo třeba osla. Já ŘÍDÍM, čili JÁ mám zodpovědnost. Přinejmenším za sebe, ale často taky za spolucestující nebo pasážery. A čím dřív si to uvědomím, tím líp právě pro mě.
2) Někdo spěchá, protože mu rodí manželka, jinýmu třeba zrovna zahýbá. Někdo spěchá do nebe, jinej do pekla. Nikdy nevím, ale respektuju to. Rád mu uhnu, hned jak vyhodnotím, že je to pro nás oba bezpečný.
3) Mít na paměti cíl je užitečný. Já sedám za volant proto, že chci někam dojet. Ne proto, abych se válel na áru, v base nebo v márnici.
4) To že poruším nějakej předpis je věc jedna. Nic se stát nemusí, ale taky mě můžou zavřít až zčernám. Do budoucnosti nikdo z nás nevidí a že to zrovna nevypadalo, že by se něco mohlo stát ? Na to se nehraje.
5) Když poruším předpis lidskej, policajty možná ukecám. Pokud poruším zákon fyziky, nemám koho ukecávat. Buď jsem v souladu s fyzikou, v souladu se životem, nebo... prostě NEJSEM ;)
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
MapiTop
(neregistrovaný)
9. 4. 2018 12:35
Jsem motorkář, ale chápu oba tábory. Apeluji hlavně na motorkáře. Ano, jízda na moto má svoje specifika a proto je na nás přizpůsobit se provozu a předvídat situaci. Držet si odstup větší než menší, počítat s tím, že z toho lesíka ta srna prostě kdykoliv vyběhne atp. Nejde ani tak o přesné dodržování předpisů, jako o dobrý úsudek. Chceme se snad spoléhat na to, že celou situaci za nás vyřeší duchapřítomný řidič auta? To je přece nesmysl - já budu na placku když se něco podělá. To hlavní je, že tohle by v jádru vůbec neměl být spor auta vs. motorky, ale spor mezi člověkem a hlupákem. Jste-li ten druhý případ na motorce, aspoň do toho prosím netahejte spoře oděné dívky jako batůžek.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Nic
(neregistrovaný)
9. 4. 2018 14:55
Takze jinymi slovy ja jako ridic auta mam davat pozor na ty co se na cestach chovaji nejvic ohrozujicim zpusobem?!!!! A to alespon z mych zkusenosti ohrozuji nejen sebe( coz se priznam me vubec nezajima kdyz se chce jiny zabit) ale pokazde ohrozi i me a mou rodinu. Neni tohle opravdu pozadavek pres caru. Proc mam davat pozor za lidi co na to kaslou a klidne ohrozi sebe i me jen aby se pro radost projeli. Sam jezdim tak aby vsichni docestavali tam kam jedou a kdyz chci blbnout a jezdit pro radost a hlavne hranu beru si auto na okruh a neriskuju zivoty ostatnich. Zcela jednostrane ucelne napsany clanek - takze zvast- chybi objektivita.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Kiksfix
(neregistrovaný)
9. 4. 2018 15:00
Toto si musí uvědomovat především ti motorkáři. Jde o jejich život. Jezdit na motorce dnes v dnešním provozu je regulerní pokus o sebevraždu. O cyklistech nemluvě. Řešit na čí straně byla vina je o ničem, pokud jsem už mrtvý. Proto, jako ínteligentní člověk jezdím autem (protože nemůžu jezdit BVPčkem) a nejezdím v provozu na kole, nebo na motorce. Ale především jsou motorkáři, ktří spadnou občas, občas něco přehlédnou ap. A pak mlaďoši na olítaných rychlých vracích za pár kaček, kteří musí trumfnout videa ze splašené trubky. A ti většinou umírají, pokud tedy to nenaperou do nějakého poklidného auta třeba ještě.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Petr Řidič
(neregistrovaný)
9. 4. 2018 16:18
Vážený pane blue.sone,
Jste překrásnou ukázkou přesně takového arogantního náfuky, pro které byl článek určený! Souhlasím s kolegy, že článek je velmi hezky a lidsky napsaný a jen naprostý primitiv s kyjem v ruce může reagovat jako Vy. Přeji nám všem, abychom potkávali co nejmíň takových -skutečně agresívních- lidí za volantem! P.S. a než budete reagovat, že jsem jeden z té bandy chudinků zlých motorkaru, tak vězte, že za volantem ročně strávím 65 tis.km a motocykl, na kterém jezdím od svých 6 let nyní prodávám kvůli situaci na silnicích a nebezpečným, bezohledným řidičům (nejen aut) Vašeho formátu...
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
blue.sun
(neregistrovaný)
2. 5. 2018 20:51
Nevážený Petře Řidiči,
děkuji za vpravdě dokonalou analýzu mé osobnosti. Leč... zcela mimo realitu.
Jestli mi tento článek, poté co jsem odjezdil dost kilometrů v autě, něco i na motorce a hodně i v jiných a na jiných dopravních prostředcích, něco řekl, pak jen to, že aroganci a povýšenost mohu rozhodně hledat především za řídítky motocyklů.
A znovu říkám: vynucovat si ústupky jen proto, že si někdo chce "zajezdit pro radost", je nejen protiprávní, ale především naprosto hloupé. Jestli se potom motorkáři diví, že je "plechovkáři" (jak nám s oblibou říkají) nemají rádi, je to jen a pouze jejich vlastní chyba.
Doufám, že než si to uvědomí, bude co nejméně mrtvých. Motorkářů, řidičů aut, cyklistů i chodců...
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Já
(neregistrovaný)
9. 4. 2018 20:34
Dalibore Žáku - taky si myslíš, že plná čára není zeď..?
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Playbor
(neregistrovaný)
9. 4. 2018 21:18
Největší problém motorkářů je ten, že nějaký pitomec z ministerstva dopravy prosadil celoroční svícení aut, které mimochodem např. ve Francii není povinné ani v zimě. V době, kdy končilo zimní denní svícení, začínala sezóna motorkářů. Svítící motorkáři byli tudíž mezi nesvítícími auty jasně viditelní. Dnes se mezi svítícími auty ztrácejí a díky tomu jich zcela bezdůvodně několik stovek zahynulo.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Martin
(neregistrovaný)
10. 4. 2018 7:41
Hezký článek. Podobný by se hodil pro vyváženost i na cyklisty :)
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Brázdil
(neregistrovaný)
10. 4. 2018 10:14
Je mi 52, mám silnici i auto a dost dlouho jsem jezdil kamionem. Každé vozidlo má svá specifika a ostatní skupiny řidičů by je měli respektovat. Honit se s motorkářem v pašíku je stejný nesmysl, jako bránit kamionem předjetí osobáku, jen proto, aby neutrpělo moje Ego, protože jsem větší.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Pavel
(neregistrovaný)
11. 4. 2018 20:57
Jedna věc, kterou by si měli uvědomit motorkáři - dodržovat pravidla silničního provozu platí pro všechny bez výjimky. Radost z jízdy a svoboda není omluva pro překračování povolené rychlosti a ohrožování ostatních účastníků provozu. Článek je tendenční, jednostranný a nadbytečný.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
OndraBM
(neregistrovaný)
13. 4. 2018 11:21
Na první přečtení jsem tím článkem byl nadšený, skoro jsem ho okomentoval tak, že "bych se pod něj mohl podepsat". Pak jsem si o něm popřemýšlel...
... a nakonec naprosto souzním s postojem, že je třeba hledět především na své vlastní zodpovědné jednání. Nikdy, ať už jedu v autě, na moto nebo na kole, nemůžu spoléhat na to, že si je každý kolem mě vědom svých schopností, znalostí a má dostatečné zkušenosti na to, že se v každé situaci v provozu zachová správně, tudíž bezpečně. Naopak se mi náramně osvědčilo (opět lhostejno, zdali za volantem či řídítky) přemýšlet za ostatní, naučil jsem se vnímat sebe sama očima těch, se kterými se v konkrétních situacích potkávám. Když přijíždím do křižovatky po hlavní a vidím někoho přijíždět z vedlejší, vím, že mě nemusí vidět, což je - pokud jedu na moto a ještě víc na kole - umocněno tím, že jsem malej. Takže se mu ukážu, postarám se prostě o to, aby o mě věděl. Nikdy se neschovávám za levý zadní roh auta přede mnou, jak je v článku popsáno, právě proto, že vím, že mě pak neuvidí ten, co čeká na vedlejší, až bude moct projet.
Velmi správně se říká, že v provozu je důležité vidět a ještě důležitější je BÝT VIDĚN. To je absolutní základ, už léta se podle toho chovám a funguje to. V praxi je to někdy snadné, jindy složitější, ale vždycky to nějak jde. I kdybych měl v zájmu svého bezpečí a tím nakonec i bezpečí všech kolem sebe v té náročnější variantě na chvilku mírně zpomalit provoz za sebou - nikdy jsem si za to nevysloužil žádné vzteklé troubení nebo jiné agresívní reakce.
A opět zdůrazňuji: je úplně jedno, jestli jedu autem, na moto nebo na kole, i jako chodec se ve velké míře starám o to, aby především MĚ bylo vidět, aby O MĚ vždycky všichni věděli, že tam vůbec jsem.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Tydýt buldog1100
(neregistrovaný)
1. 5. 2018 20:44
Dobrý den,milí kluci,hoši,mládenci,muži,pánové a všichni s bimbasem.Rád bych jen jedno souvětí.Jsem možná dobrý řidič(posoudit můžou jen cyklisti,řidiči osobáků,náklaďáků,řidičů T 55 vyprošťováků a dalších strojů,které jsou silné,hlučné a umí různe věci)DODRŽUJTE PROSÍM PRAVIDLA A BUDE LÉPE,věřte mi.Jsme všichni ze dvou opiček,tak proč se někteří chováte jako prasatka a ostatní jako normální savci.Přeji všem spoustu šťastných kilometrů.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
blue.sun
(neregistrovaný)
2. 5. 2018 20:52
Hele, a co holky? Ty nejezdí?
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Tydýt buldog1100
(neregistrovaný)
2. 5. 2018 22:18
Milý blue .sune,holky jsou holky akdybych měl jednou větou popsat co se mi honí hlavou,tak buďme rádi za každou.S mou super manželkou jsme už přes 30 let spolu a můj adoptivní otec mi jednou řekl:Ta pravá žena pro život musí mít 3 D! Dáma do společnosti Dříč do kuchynê a Děvka do postele.POZOR ne jinak a né obrácené.Jinak mám kamarádku,která Aviní rozvážela sodovky a klobouk dolů.Tak jako my chlopi roze bíráme baby je to i opačně.Samozřejmě je skupina Blondýn,kterým vůbec nerozumím adalší kategorie zajimavých bytostí.Děkuji za reakci a měj se fajn Blu.sane
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Lojza
(neregistrovaný)
1. 5. 2018 21:53
1. Dělají tedy zbytečný kravál a je to neekologické
2. Otázka měla být spíše Kdo na motnorce vlastně umí?
3. Ano motorkář v zatáčce potřebuje více místa než náklaďák.
4. Motorkáři mají obecně problém pustit někho před sebe a brzdí tak provoz
5. Chyba obsluhy, co dodat?
6. S tím by měl počítat motorkář né řidič auta
7. A co? Jeho problém
8. Jen potvrzuje nízkou inteligenci
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Tydýt buldog1100
(neregistrovaný)
1. 5. 2018 22:19
Rád bych přidal svůj názor a trošku oponoval.Respektuji Váš názor,ale trochu cítím nelibost k jedné stopě.1)Kravál nepopírám,ale ekologii bych tu nezatahoval.Když mi bylo 13 s kamarády jsme koupili Jawu 250 panelku a nepopsatelna radost ze stroje r.v.1954.2)Na 1 jezdí pán Bůh atd.3)Máte opravdu pravdu.4)Myslím ,že se mýlíte.5)Myslím,že na cestě měli bychom chovati se jako ti,kteří do autoškoly chodili a úspěšně absolvovali.6)Všichni na komunikaci musí dávat pozor na sebe a všechny ostatní.7)To od Vás není hezké.8)Inteligence na cestách v Česku?Nenechte se vysmát.Přeji hezký den.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Tydýt buldog1100
(neregistrovaný)
2. 5. 2018 9:06
Má informace na jawu ,kdo si všimne je mylná.Čekal jsem na bysrého veteránistu,Jawa 250 panelka se vyráběla v lete h 1962-1974 a my měli ročník narození stejný1970.Jsme tzv.Husákové děti i stroje,toť na upřesnění
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Tydýt buldog1100
(neregistrovaný)
1. 5. 2018 21:55
Jestli můžu ještě dodat řidič motorového vozidla jedne stopy by dle mne měl mít aspoň 3 sezony na Jawě,řidič osobáku 2 roky v Trabiku nebo Š 105,řidič náklaďáku jezdit a radovat se z jízdy v Avii A30.Čím víc km tím větší zkušenost:a to se vyplatí.Suchý asfalt,zatáčky bez štěrku Vám všem
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Vlada
(neregistrovaný)
1. 5. 2018 22:07
Perfektne napsano.jeste by tam melo byt jak se na motorce bez blinkru znaci zmena smeru.osobne mam dva starsi stroje co je nemaji.a odboceni doprava se "zalomenou"levou rukou je temer sebevrazda.90 procent ridicu toto gesto nezna
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
blue.sun
(neregistrovaný)
2. 5. 2018 20:54
To není jen na motorkách, ale i v autech při poruše blinkrů. Problém je, že s rukou "vylomenou" z okna jezdí spousta lidí jen tak, kvůli čemuž se následně symbolika zcela vytratila.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Vlada
(neregistrovaný)
1. 5. 2018 23:15
Dnes jsem se byl s rodinkou projet.ja na jawe rv.:72 a manzelka s detmi autem.motorce rikam Louda protoze se loudam podle predpisu(nemam a nechci žiletku)"slang".ridic(ridicka) v Puntu nas predjizdela na horizontu na plne.byt tam auto v protismeru tak nekdo umre.ne kazdy na motorce je blb.ale objet motorku a minout ji o 30 cisel je duvod k nastvani.osobne jsem to xkrat zazil.jsem autar ale i motorkar.ale kdyz jsem potreboval minout kanal u krajnice a cucak v aute me pri predjizdeni v jednom pruhu ve meste minul o par cisel,byl jsem rad ze me zena uklidnila.jsme lidi.autari muzou byt blbci ale i motorkari.chce to hlavu a slusnost a je jedno jestli jdete nebo jedete.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Rámus
(neregistrovaný)
9. 5. 2018 10:04
Jsou jen dvě skupiny motorkářů : Ti co bouračka už měli a Ti co jí teprve budou mít!
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Rámus
(neregistrovaný)
9. 5. 2018 10:12
Oprava : Ti co bouračku už měli a Ti co jí teprve budou mít!
Jo a 9 z 10 plechovkářů přede mnou mě nakrmí odstřelovačem ,proč to dělají? :-)
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Rámus
(neregistrovaný)
9. 5. 2018 10:14
Odstřikovačem! Puerto co nechci!:-(
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Tydýt buldog1100
(neregistrovaný)
12. 5. 2018 1:07
Milý Rámusi,měl jsem asi 4 pády .1) jawa50 mustang : zajic,který spěchal za zaječicí 2)Jawa250 a trochu sněhu 3)Jawa350/634 po zimê trochu štěrku na krajnici aJawa250 a slabě vidící důchodkynê.Ani v jednom případě jsem pokecat s asfaltem nechtêl ,ale byla to dobrá zkušenost na kterou se špatně zapomíná.Ta 4 příhoda byla asi nejhorší:4obratle zlomené a1 díky kompresi zmenšen o 6 mm.A přesto jezdím dál,protože moto a auto jsou jako nebe a dudy.Jo a na Burgmanovi v dešti napřechodu při rozjezdu trochu prokluz na bílé barvê a jak to chytlo asfalt trochu to koplo,ale ustál jsem to ač ve mě trochu horko.Ty odstřikovače(pokud hezky voni)to přece patří k bezpečné jízdě ,dobrý výhled z vozu je důležitý.Doporučuji pláštěnku nebo Goldwinga nebo Elektru.
- Zobrazit celé vlákno Zobrazit celé vlákno
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
klak
(neregistrovaný)
1. 7. 2018 16:30
s prehledem, nejhorsi co muze motorkar udelat pro vsechny, je hlucna motorka. on osobne, se vystavuje nebezpeci ze potka nekoho koho to uz dlouho sere a konecne dostal prilezitost to nejak vratit, pak staci malinko, souhra nahod a nestesti je na svete. slusni motorkari, to muzou za nej odnest podobne jako slusni cikani. a vsechny ostatni, tim hlucnym zeleznym prujemem jen jen serou a serou, mozna si ani neuvedomek kolik lidi. je spravny, kdyz si lidi vraci. zub za zub, nervy za nerv. takze, si to ztiste, jde o kejhak a jinak prijemnou jizdu.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Kran
(neregistrovaný)
22. 8. 2018 9:09
Jsem plechovkář i motorkář(CBF600S) a navíc po Praze jezdim na skutru. Ten skutr mě jednou hodí do rakve. A dobře mě tak. Předjizdim plechovkáře kde se dá, překračuji rychlost uplně všude. Kde je mezera tam se snažím dostat, ale až když zjistim že o mne má alespon někdo potuchy. Křižovatky projizdim na zelenou, ale při rozjezdu jsem v křižovatce prvni. Ty co projizdej křižovatku rovně na cervenou a ja odbočuji na žlutou tak těm pořádně dám zabrat. Vědi o mne. Na prumyslové u zeleneho domku jsem vidět. Jsem sebevrah. Život je krátkej, tak si ho užívám...zatím mě to těch 13 let v jedne stope prochází...cus
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
maria
(neregistrovaný)
18. 11. 2019 15:09
Měl jsem s manželem vážné problémy a vedlo to k tomu, že se přestěhoval do bytu ke svým přátelům. Všechno se zhoršilo, protože se svými přáteli začal chodit do barů a klubů, opil se a omdlel. Vždy mi vyhrožoval po telefonu, kdykoli mu zavolám kvůli špatné radě, kterou mu jeho přátelé dávali. Miluji ho a byli jsme spolu 8 let před náhlou změnou, nemohl jsem otěhotnět a zjistil jsem, že je to moje chyba. Byl jsem tak smutný a frustrovaný až jednoho dne jsem procházel internet a viděl jsem lady, jak sdílí svědectví o mocném kouzelném kouzlu DR, SUNNY, které jí pomohlo přivést jejího manžela zpět kouzlem, takže jsem se rozhodl to dát taky vyzkoušejte a kontaktoval jsem DR. SUNNY e-mailem na drsunnydsolution1@gmail.com a vysvětlil jsem mu všechny své problémy a DR. SUNNY mi řekl, že bych se neměl bát, že mi pomůže vyřešit mé problémy, můj manžel se vrátí domů a DR. SUNNY mi také řekla, že by také mohl udělat kouzlo těhotenství. Také mi řekl, že kouzlo není pro mě škodlivé ani pro mého manžela. Rozhodl jsem se to zkusit a udělal jsem vše, co mi řekl, abych okamžitě udělal a udělal pro mě kouzlo. O dva dny později se můj manžel vrátil domů a omluvil se, že mu bylo líto, co mě to stálo, a teď jsme šťastní a šťastně žijeme spolu. O dva měsíce později jsem si uvědomil, že jsem těhotná. Jsem teď opravdu šťastný, protože už nevím, co říci, ale pokud jste tam venku, číst to a mít stejný problém se vztahem nebo máte potíže s otěhotněním manžela nebo přítele nebo problém jakéhokoli druhu, který je mimo lékařská síla, prosím, kontaktujte DR, SUNNY na jeho e-mailu je: drsunnydsolution1@gmail.com nebo Whatsapp ho +2349030731985 a být 100% jistý, že má řešení vašich problémů.
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Vítek
(neregistrovaný)
16. 8. 2020 21:02
Občas mě spíše udivuje to že já na motorce zastavím a auto které mělo velký rozestup nestihne zabrzdit a zabrzdí až vedle mě (je to jasné on mě nevidí ale to stále více dokazuje to že lidi starci přehled a pozornost)
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Chrániče
(neregistrovaný)
31. 8. 2021 15:50
Já jsem řidič auta i skůtru a občas je to zážitek, popravdě už se i na ten skůtr oblíkám jak na moto GP. Chce to více ohleduplnosti z obou stran. Tomáš
- Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor Skok na další nový názor. K navigaci lze použít i klávesy N pro následující a P pro předchozí nový názor
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat
Ludvajs
(neregistrovaný)
19. 7. 2022 9:13
Jako dnes už bývalý motorkář říkám, že by si řidiči (aut i motorek) měli uvědomit hlavně to, že motorkář kolem sebe fakt nemá plechovou karoserii, která ho ochrání. Takové to najíždění ze strany řidičů a zbytečná agresivita. To jsem nikdy moc nepochopil. Stačí, když má pak motorkář trochu volnější rolny na kyvnou vidlici a při prudším brždění je neštěstí na světě. Oběma skupinám bych doporučil hlavně pokoru a nějaký vzájemný respekt.
-
Nahlásit moderátorům Nahlásit moderátorům jako SPAM
- Reagovat