Opravdu přichází konec dieselových motorů? Ne, Mazda vyvíjí nový naftový šestiválec

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Nový dieselový řadový šestiválec Mazda bude určen pro větší vozy a evropské zákazníky

  • Značka hodlá konkurovat prémiovým výrobcům

  • Japonská automobilka ale zároveň připravuje také elektromobil 

V dnešní době se objevují hlasy, podle kterých nic jiného než elektromobil nemá budoucnost. Zejména ne v Evropě. Třeba Volvo nejprve zmenšilo všechny své motory na čtyřválce a následně oznámilo úplný přechod na elektromobily. Jenže pořád se i v této době najdou výjimky. Mazda nejen že odmítá vsadit pouze na elektricky poháněná auta, ale chystá zcela nový řadový šestiválec. Jak benzinový, tak naftový.

Japonská automobilka na svých stránkách nedávno zveřejnila prezentaci obsahující informace o finančních výsledcích a také plánech do budoucna (stáhnout si ji můžete zde). V ní se na straně 25 dozvídáme, jak hodlá investovat do produktů a zvýšení hodnoty značky – a to velmi konkrétně. Dále bude rozvíjet designový jazyk Kodo, na menší platformě hodlá vylepšovat čtyřválcové motory Skyactiv-G a Skyactiv-D a počítá s vlastním vývojem elektromobilu.

Mazda Skyactiv-X je téměř „diesel na benzin“. Vyzkoušeli jsme, jak jezdí v praxi
Přečtěte si také:

Mazda Skyactiv-X je téměř „diesel na benzin“. Vyzkoušeli jsme, jak jezdí v praxi

Nejzajímavější je však sekce o větší platformě. Kromě chystaného benzinového řadového šestiválce Skyactiv-X (který dle označení využije zapalování za pomoci komprese) dojde také na naftový řadový šestiválec Skyactiv-D. Motory budou na rozdíl od současného stavu uloženy podélně, přičemž vozy na této nové architektuře mají být volitelně k dispozici s pohonem všech kol i-Activ AWD, jinak půjde o zadokolky. V plánu je rovněž využití 48V mild-hybridního ústrojí (současná Mazda 3 má 24V systém) a uvedení plug-in hybridů.

Podle prezentace je v plánu také rozšíření nabídky směrem vzhůru, což může znamenat jediné – Mazda se hodlá postavit značkám typu Audi, BMW, Jaguar nebo Mercedes-Benz, které auta s takovouto konfigurací hnacího ústrojí v současné době prodávají. Pro kupce zřejmě nebude případné zdražení představovat problém, Mazda u nové trojky přehodnotila přístup k cenotvorbě a nabízí sice dražší, ale zároveň dobře vybavené vozy – přesně po těch totiž její zákazníci sahají nejčastěji.

Prvním modelem na nové velké platformě bude s největší pravděpodobností Mazda6, jejíž náznak ve formě konceptu čekáme již letos. Sériové provedení by mělo být uvedeno na trh v roce 2020.

Mazda 6valec

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?