Možná to je tím, jaké počasí aktuálně panuje v Evropě, možná jde pouze o shodu okolností, každopádně dnes automobilka Opel vypustila do světa stručnou tiskovou zprávu, ve které upozorňuje na řešení pohonu všech kol u modelu Insignia nové generace. A řešení to je opravdu zajímavé, protože půjde o stejnou věc, jakou už má Ford Focus RS.
Doporučujeme: Opel Insignia Grand Sport zhubl 175 kg a má pohon všech kol z Focusu RS
Systém se oficiálně jmenuje Twinster a vyrábí ho společnost GKN. Zjednodušeně jde především o to, že namísto klasického zadního mechanického diferenciálu se nastěhoval pouze stálý převod a dvě lamelové spojky, přičemž pro každé zadní kolo je určena jedna. Spojky vyrovnávají rozdílné otáčky, mohou také zcela kola odpojit, nebo naopak aktivně řídit přísun točivého momentu.
Opel ale na rozdíl od Fordu neplánuje žádný režim pro driftování. Pouze upozorňuje na aktivní vektorování točivého momentu. V zatáčkách bude systém posílat více na vnější kolo a tím se velmi účinně potlačí případná nedotáčivost. Automobilka uvádí, že bude možné také jedno kolo zcela odpojit a veškerý točivý moment tak poslat pouze na druhé zadní kolo.
Doporučujeme: Holden Commodore je Opel Insignia se šestiválcem, kterou nedostaneme
Kompletní technické údaje týkající se nové Insignie Opel zatím nezveřejnil. Oficiální premiéra je naplánována na březnový autosalon v Ženevě.
Systém Twinster se dostal do širšího povědomí až spolu s novým Fordem Focus RS, už dříve ho ale představil Land Rover pro modely Evoque a Discovery Sport. S exemplářem britské značky, který by toto měl, jsme se ale dosud v praxi nikdy nesetkali.