Opel Kadett patří ke stěžejním modelům německé automobilky. Segment C byl dlouhá desetiletí v Evropě nejoblíbenější. Až v roce 2015 ho poprvé předstihla v počtu registrací kategorie SUV. A to jen jako celek. Kdybychom dál SUV rozdělili podle velikosti, pořád by byl klasický segment C nejprodávanější.
Nyní tento klasický Opel slaví už osmdesát let od počátku výroby. A to je dobrá příležitost si ho trochu připomenout. První model Opel Kadett I se vyráběl v letech 1936 až 1940. Měl řadový čtyřválec 1,1 litru o výkonu 17 kW (23 k) při 3400 ot./min. a přes třístupňovou manuální převodovku poháněl zadní kola. Pak ale přišla válka a po osobních vozech nebyla taková poptávka. Opel se navíc soustředil jen na vojenskou techniku.
Tip: Galerie 26 západních ojetin, které zaplavily náš trh těsně po revoluci
Po válce nebyl osud k továrně Opelu v Rüsselsheimu moc milý. I když se výrobní linka nacházela v americké okupační zóně, což jí geograficky předurčovalo k poněkud světlejším zítřkům než konkurenční závody v sovětské sféře vlivu, Sověti v rámci válečných reparací žádali mnoho techniky z americké zóny, včetně vybavení továrny značky Opel. Zatímco vojenskou techniku, muniční závody a letecké technologie Američané nevydali, továrnu Opelu ano.
Z prvního Kadettu se tak stal první Moskvič 400. Pro Kadett jako takový to sice bylo na dlouhé roky období spánku, v Sovětském svazu ovšem dále probíhala výroba tohoto modelu pod novým jménem.
První poválečný Opel Kadett A přišel až v roce 1962 a začal psát moderní historii značky. Už v roce 1965 následoval Opel Kadett B a v roce 1973 Opel Kadett C. „Céčkový“ Kadett skončil už v roce 1979 a s ním skončil i pohon zadních kol v malých Opelech. Opel Kadett D z roku 1979 totiž dostal motor vpředu napříč a pohon předních kol, jak určoval trend. Opel Kadett E, poslední Opel tohoto jména, se vyráběl od roku 1984 do roku 1991, kdy ho nahradila Astra. U nás byl na počátku 90. let poslední Kadett jednou z nejžádanějších západních ojetin.
Zatímco v Evropě se nadále modely segmentu C značky Opel prodávaly pod jménem Astra (nemohl chybět tradiční kombík, tří- a pětidveřový hatchback, sedan a kabriolet), v Jižní Africe se nová Astra nadále prodávala pod jménem Kadett až do roku 1999.