Jestli vás mrzí, že se ani nová generace Opelu Insignia nevrátila k tradiční koncepci a pořádným motorům, má pro vás koncern General Motors přeci jen malou útěchu. V legendárním australském šampionátu V8 Supercars totiž bude soutěžit místní verze Insignie, ovšem masivně přepracovaná. Jmenuje se Holden Commodore a pro závodní účely používá trochu jiný pohon než downsizované čtyřválce.
O smutném osudu australské divize General Motor jsme už psali. Holden na domácím australském trhu končí s výrobou vozů, značka je bude pouze dovážet. Závodní Holden Commodore vznikl na podporu nového modelu a jak velí pravidla, používá k pohonu osmiválec 5,0 l, který pohání zadní kola přes šestistupňovou sekvenci a „uzamčený“ diferenciál.
Doporučujeme: Holden Commodore se loučí ostrou verzí HSV GTSR W1. Má motor z Corvette ZR1
Pravidla dovolují použít i produkční motor, ale Holden spolu s konkurenčním Fordem sázejí na zakázkový osmiválec OHV, vyvinutý v USA. Motor má výkon zhruba 620 až 650 koní, kompresní poměr je 10:1 a omezovač otáček je nastaven na 7500 min-1. Vůz podle pravidel váží minimálně 1410 kg.
Původně měla série V8 Supercars (oficiálně přejmenovaná Australia Supercars Championship) přejít již letos na dvěma turby přeplňované šestiválce, ale týmy odhlasovaly posunutí nových pravidel motorů až na rok 2018 s tím, že ještě v příštím roce bude možné provozovat vozy podle starší specifikace. Holden přejde na šestiválec až v sezóně 2018/2019. Na přiloženém videu se můžete podívat, jak takový běžný závod V8 Supercars vypadá: